مراقبت از زیبایی پوست و مو در تعطیلات

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت

خیلی از افراد در روزهای عید به اندام و زیبایی خود توجه کمتری دارند و این باعث می‌شود در پایان نوروز، با کوهی از مشکلات روبرو شوند که اگر فقط کمی در روزهای عید برای زیبایی و تناسب اندام خود توجه و وقت می‌گذاشتند، سال جدید را با وضعیت بهتری شروع می‌کردند. اما برای این توجه بیشتر چه کارهایی لازم است؟

مراقبت روتین و منظم از زیبایی تعطیلات و غیر تعطیلات نمی‌شناسد. کوتاهی کردن در این باره می‌تواند شما را دچار پشیمانی و حسرت کند که در آن صورت باید با زحمت بیشتری آن تناسب اندام و زیبایی چهره را به دست آورید. در روزهای نوروز به دلیل دید و بازدید و مهمانی‌های گوناگون، مصرف مواد شیرین و چرب، خوابیدن زیاد و خوردن آجیل و مهمتر از همه وعده‌های غذایی نامنظم و نامناسب، نظم زندگی از بین می‌رود و ممکن است با چاقی، جوش صورت و مشکلات پوستی مواجه شد.

در ادامه با روش‌هایی برای جلوگیری از بروز این اتفاقات و مرقبت از زیبایی آشنا خواهید شد.

 

مراقبت از پوست و مو در روزهای تعطیلات و عید

1. سحر خیزی

 

بیوتی

صبح‌ها تا دیر وقت و نزدیک ظهر نخوابید. سعی کنید برنامه منظم خواب خود را داشته باشید تا هم در کل روز سرحال باشید و هم اینکه به هر حال در پایان تعطیلات برای به دست آوردن برنامه قبلی، دچار سختی نشوید.

بعد از بیدار شدن از خواب، کمی نرمش کنید تا گرفتگی بدنتان برطرف شود. یک جا نشستن و تحرک کم، عضلاتتان را سست و خودتان را کسل می‌کند. بازوها، گردن، پا و کمر را کمی کش دهید، این کار خیلی زود خواب را هم از سرتان می‌پراند.

 

2. دوش آب سرد

 

اول صبح یک دوش آب سرد بگیرید. این کار خیلی بانشاط و شاداب کننده است. با یک لیف پوست بدنتان را بکشید تا هم کاملا تیز شوید و هم اینکه این کار خودش نوعی ماساژ است که برای بدنتان عالی است.

 

3. شستن صورت

 

در این روزها، حتما صبح به صبح صورتتان را بشویید. یک پاک کننده ملایم تهیه کنید و حتی در مسافرت هم آن را همراه خود ببرید.

 

4. موها

 

رسیدگی به موهایتان را فراموش نکنید. اگر سرتان شلوغ است، باز هم ده دقیقه وقت حتما دارید. موها را با حوصله خشک کنید و اگر در روزهای قبل مواد مراقبتی مانند موادی از قبیل ضد ریزش مو، نرم کننده، ماسک مو و تقویت کننده استفاده می‌کردید، آن را فراموش نکنید تا مبادا این وقفه در استفاده از آن‌ها زحماتتان را هدر دهد.

 

5. آب بنوشید

 

در این روزها که ممکن است کمی سرگرم مهمانی و تفریح باشید، بیشتر مراقب آب خوردن خود باشید. حتما در روز 8 لیوان آب بنوشید. این کار متابولیسم بدنتان را بالا نگه می‌دارد و به بهبود عملکرد ارگان‌های بدن کمک می‌کند. در ضمن هیدراته نگه داشتن بدن، پوست شاداب‌تری هم برایتان به ارمغان می‌آورد.

 

6. میوه بخورید

میوه های خوشمزه

 

اینکه گفته می‌شود میوه بخورید برای این است که کمی از میل به خوردن آجیل، غذا و شیرینی‌جات در شما کاهش یابد. اگر به مهمانی می‌روید و یا در منزل هستید، قبل از خوردن غذا یا قبل از اینکه پذیرایی شوید، کمی میوه میل کنید تا حجم معده پر شود و تمایل به خوردن تنقلات پرکالری کاهش یابد.

اصلا به خودتان نگویید که آجیل یا شیرینی نمی‌خورم، اینطوری میلتان بیشتر هم می‌شود، فقط بگویید که بعد از خوردن میوه چیزهای دیگر می‌خورم و خود به خود می‌بینید که اشتهایتان کاهش می‌یابد و دیگر میل چندانی ندارید.

مراقبت از زیبایی پوست و مو در تعطیلات

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید