ژلیش ناخن چیست؟

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت

ژلیش ناخن به تازگی به یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی ناخن تبدیل شده است. اما نکات زیادی مانند نحوه انجام آن، مواد مورد استفاده، چگونگی پاک‌کردن ژلیش و مواردی از این دست وجود دارند که در این مقاله به آنها پرداخته شده است. با ما همراه باشید.

 

ژلیش ناخن چیست؟

لاک‌های موقت که به نام ژلیش ناخن معروف شده‌اند، در واقع همان لاک کلاسیک هستند که با ژل اکریلیک مخلوط شده است. لاک های ناخن موقتی بهتر از لاک های داومی می باشد شما باید کاربرد لاک های موقت را بیشتر بدانید.ژلیش ناخن یا لاک موقت چند مرحله دارد که شما می توانید در آرایشگاه به آرایشگر خودتان بگوید از ژلیش برای ناخن هایتان استفاده نماید استفاده از لاک معمولی مضرات خاص خودش را دارد در این مقاله لاک معمولی را با ژلیش مقایسه خواهیم کرد این روزها در آرایشگاه قبل از مانیکور کردن ناخن‌ها این سوال از مشتری پرسیده می‌شود؛ لاک معمولی بزنم یا ژلیش؟

 

آموزش زدن لاک ژل به صورت مرحله به مرحله

 

1- ناخنها را مانيكور ميكنيم. دقت کنید که لبه و سطح ناخن هایتان کاملا صاف و متقارن باشند تا در آخر نتیجه کارتان زیباتر شود .

 

2 – سطح روي ناخن را بوسيله بافر خش ميندازيم و درخشش ناخن را از بین میبریم. سپس دست ها را با آب بشویید و خشک کنید.

 

3- کوتیکول ناخن ها را جدا کنید : به کمک قیچی مخصوص کوتیکول ناخن ، تمامی زائده های ناخن را از آن جدا کنید .

 

4- لاک پایه یا بيس كت را بصورت يك لايه بسيار نازك ميزنيم بصورتي كه به اندازه يك سر سوزن با پوست اطراف ناخن فاصله داشته باشد (می‌توانید از برق ناخن معمولی هم استفاده کنید)  سپس ٣٠ ثانيه در دستگاه led يا ٢ دقيقه در دستگاه uv قرار ميدهيم.

 

پاک‌کردن ژلیش

ژلیش ناخن همان لاک کلاسیک هستند که با ژل اکریلیک مخلوط شده است‎

 

5- اگر ژل ناخن شما شفاف است به دلیل اینکه زیر آن دیده می شود بهتر است از لاک ناخن با رنگ های پایه مانند صورتی کمرنگ ، گلبهی یا بژ استفاده کنید . لاك رنگي را بصورت لايه نازك و با حفظ فاصله ذكر شده ميزنيم و بمدت ٣٠ ثانيه در led يا ٢ دقيقه در uv قرار ميدهيم ( اين مرحله ٢ بار تكرار شود ). اگر ژل ناخن شفاف نیست نیاز نیست این مرحله را انجام دهید.

توصیه می شود اگر ناخن های ناصاف و کوچکی دارد لایه دوم را لاک بزنید .

 

6- در این مرحله لاک ژله ای به رنگ دلخواه را به دقت روی ناخن ها می زنیم. دقت داشته باشید که با اطراف ناخن تماس نداشته باشد. بمدت ٣٠ ثانيه در led يا ٢ دقيقه در uv قرار ميدهيم ( اين مرحله ٢ بار تكرار شود ).

 

7- تاپ كت ژل را بصورت لايه نازك و با فاصله ذكر شده ميزنيم و بمدت ٣٠ ثانيه در led يا ٢ دقيقه در uv قرار ميدهيم. (تاپ کت ژل برای درخشش و استحکام لاک استفاده می شود.)

 

8- بهتر است تاپ كت را دو بار تكرار كنيد مخصوصا روي ناخن طبيعي براي دوام بیشتر.

 

9- در اخر پد اغشته شده به كلينزر را روي ناخن ميكشيم .

 

10- دور ناخن را با روغن ناخن چرب كرده و ماساژ مي دهيم.

 

توصیه می شود ناخن ژله ای را بلند درست نکنید زیرا در صورت شکسته شدن به شدت به ناخن پایه آسیب می رساند .

 

چطور می‌توان ژلیش را از روی ناخن پاک کرد؟

۲ هفته بعد از زدن ژلیش روی ناخن با بلند شدن ناخن فاصله‌ای بین ریشه ناخن و لاک ایجاد می‌شود. در این هنگام باید ژلیش را از روی ناخن برداشت یا دوباره رنگ آن را تجدید کرد. برای این کار بهتر است به آرایشگاه مراجعه کنید. آرایشگر پنبه‌ای را با استون صددرصد، نمناک می‌کند و روی ناخن می‌گذارد و با فویل آلومینیومی آن را می‌پوشاند. بعد از ۱۵ دقیقه ژلیش پاک می‌شود. با کمک کیت‌های مخصوصی که در بازار به فروش می‌رسد هم می‌توان این کار را در خانه انجام داد.

 

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید