رنگ کردن مو با شامپو

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت
شامپو های رنگ مو، نوع جدیدی از رنگ موها هستند که کار رنگ کردن مو را آسان نموده اند . در واقع شما به جای وقت گذاشتن براي رفتن به آرایشگاه و در انتظار ماندن براي رنگ گرفتن موهایتان، کافی است یک شامپوی رنگ مو بخرید و به حمام بروید. موهای شما بعد چند دقیقه رنگ مورد پسندتان را بخود می گیرید.

شامپو رنگ

رنگ موهای دائم یکی از مهم ترين عواملاسیب رسان به مو هستند. در مورد این رنگ موهای نیمه دائم یا همان شامپو رنگ ها نگرانی خاصی در مورد اسیب به ساقه مو وجود ندارد به دلیل آن که مهمترين ماده اسیب رسان همان اکسیدان است که در این نوع شامپو رنگ موها یا وجود ندارد یا بسیار اندک است.
با استفاده از رنگ موهای دائم امکان دارد در اصطلاح عامیانه موها بسوزد؛ به این معنی که موها نازک و شکننده میشوند که در آخر خرد شده و می ریزند. در این رنگ موها چون مواد ملایم تری نسبت به رنگ های دائمی موجود است اسیب کمتری به موها می رساند و در نتيجه سوختن و ریزش ناشی از خرد شدن موها کم تر احتمال دارد.

 

ماندگاری و دوام شامپو رنگ

شامپوهای رنگ مو، دوام بالایی ندارند و در گروه ای بین رنگ موهای نیمه دائمی و دائمی قرار میگیرند. ماندگاری شامپوهای رنگ بیشتر از چند روز نیست.

 

تنوع رنگی شامپوهای رنگ

امروزه شامپوهای رنگ کننده مو با تنوع رنگی در بازار موجود است و حتی در رنگ‌های فانتزی.

 

پوشش سفیدی مو با شامپو رنگ

شامپو رنگ براي افردی که دارای سفیدی مو هستند، مورد بسیار مناسبی جهت پوشاندن این سفیدی ها است و استفاده از شامپوهای رنگ مو در بین افرادی که موهای سفید رنگ زيادي دارند بسیار رایج است. گاهی رشد موهای سفید از نوجوانی شروع ميشود و جوگندمی بودن موها آن هم در سنین بین 15 تا 25 سالگی روی اعتماد به نفس به شدت اثر منفی می گذارد.

از طرف ديگر چه بسا مردانی که پا به میان سالی میگذارند هم از رشد موی سفید ناراحت اند و به دنبال راهی براي پوشاندن این موها یا انکار سفید شدن آنها هستند. طبق آمار 15 درصد مردان براي پوشاندن سفیدی مو و حدود 3 درصد براي تغيير رنگ مو از رنگ استفاده ميکنند .

شامپو رنگ,رفع سفیدی مو,طریقه استفاده از شامپو رنگ رفع سفیدی مو با شامپو رنگ

 

شامپو رنگ‌های گیاهی

با توجه به اینکه شامپوهای رنگ عارضه هایبسیار کمتری نسبت به رنگ های دائمی دارند، با این حال افرادی که به دنبال محصولاتی سلامت و با مواد طبيعي که هیچگونه آسیبی به مو وارد نمی کند هستند می توانند از شامپورنگ های گیاهی که در بازار موجود هست استفاده کنند.

این که یک شامپو رنگ حقیقتا گیاهی است یا صرفا تبلیغی براي فروش است بستگی به برند تولید کننده دارد. بعضی برندهای ناشناخته و بی‌اعتبار تنها براي فروش بیش تر ادعای گیاهی بودن ميکنند ، ولی به گیاهی بودن برندهای معتبر می توان تا حدودی اطمینان داشت.

 

روش استفاده از شامپو رنگ مو

– درصورتی که براي بار اول است که از شامپو رنگ و یا حتی برند جدیدی استفاده می کنید، پیشنهاد میکنیم اول روی سطح بسیار کوچکی از پوست امتحان شود.

 

– بهتر است پیش از استفاده از شامپو، موها تمیز و بقاياي چربی و الودگی های محیطی از روی آن پاک شده باشد. میتوانید قبل از آن از شامپوی عادی استفاده کنید و بعد شامپوی رنگ بزنید. شامپو رنگها قدرت تمیز کنندگی نداشته و شما نمی توانید از آنها به عنوان شامپو تمیز کننده چربی سر استفاده کنید. بدین ترتیب قبل از استفاده از شامپو رنگ بهتر است سرتان را تمیز بشویید و آبکشی کنید و بعد از شامپو رنگ استفاده کنید.

– مقداری از شامپو رنگ مو را با آب آمیخته و موها را به آن اغشته می کنیم و به مدت 5 تا 10 دقیقه صبر می کنیم و بعد آب کشي می نماییم.

 

– هر چه قدر مواد ما غلیظ تر و زمان قرار گرفتن آن روی موها طولانی تر باشد، موها بیش تر رنگ می گیرد. ولی توجه داشته باشید بیش تر از 10 دقیقه ماندن شامپو رنگ روی موهایتان، باعث آسیبب دیدن آن ميشود .

 

– پس از پایان زمان لازم با آب گرم و بدون شامپو و یا نرم کننده شسته شود. آن قدر با آب شست و شو داده شود تا آب بیرون شده از موها کاملاً شفاف گردد. پس از شستشوی کامل اثری از رنگ روی حوله نخواهد ماند.

نکته پایانی:

• بیش از حد از شامپوهای رنگ استفاده نکنید. توصیه ميشود بیش از هر دو هفته یک بار از شامپوهای رنگ استفاده نشود. گاها افرادی که دچار سفیدی مو هستند، هر چند روز یک بار از این شامپو استفاده ميکنند ، ولی باید بدانید استفاده بیش از حد شامپوهای رنگ می تواند موجب تحریکات پوستی خطرناک شود.

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید