روش های خانگی برای از بین بردن خط اخم

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت

روش‌های طبیعی برای از بین بردن خط اخم

۱- روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن کرچک

هر کدام از این روغن ها به علت خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی که دارند می توانند با گذشت زمان، برای خط اخم و خطوط پیشانی بسیار مفید باشند. می توانید یکی از این روغن ها را کمی گرم کنید و به مدت چند دقیقه به آرامی روی خط اخم ماساژ دهید.

روغن نارگیل

۲- ماسک موز، بوتاکس طبیعی پوست

موز حاوی ویتامین A، B، E و پتاسیم است که با مرطوب نگه داشتن پوست و محافظت از آن در برابر رادیکال‌های آزاد، در از بین بردن لکه های پوستی مؤثرند. بسیاری از تحقیقات ثابت کرده است که استفاده از ماسک‌های حاوی موز، همانند بوتاکس عمل می‌کنند!

  • یک موز رسیده را کامل له کنید، کمی عسل به آن بیفزایید. این مخلوط را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پیشانی و خط اخم خود نگه دارید و سپس با آب ولرم بشویید.
  • همینطور می‌توانید یک موز رسیده را کامل له کنید و ۱ قاشق غذاخوری ماست به همراه ۲ قاشق غذاخوری جو دوسر به آن اضافه کنید و به خوبی با هم ترکیب کنید. بگذارید این مخلوط برای ۱۵ دقیقه روی خطوط اخم بماند و سپس آن‌ را بشویید.

می توانید این ماسک ها را روی کل صورت خود بگذارید.

بیشتر بخوانید: معرفی دو ماسک خانگی موثر برای بوتاکس طبیعی پوست

 

۳- سفیده تخم مرغ 

تخم مرغ حاوی پروتئین و ویتامین E است که به روشن شدن پوست، کوچک شدن منافذ و سفت شدن پوست کمک می کند. برای استفاده از این ماسک، به مدت ۱۵ دقیقه سفیده تخم مرغ را روی خطوط پیشانی و بین دو ابرو نگه دارید سپس با آب سرد بشویید.

بیشتر بخوانید: انواع ماسک صورت با سفیده تخم مرغ

 

۴- رفع چین و چروک و اخم با ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا پوست را مرطوب نگه می دارد، تغذیه می کند و میزان کلاژن و فیبرهای الاستین آن را افزایش می دهد؛ همین موضوع باعث پیشگیری از ایجاد چین و چروک و خطوط ریز می شود. آلوئه ورا همچنین حاوی آنتی اکسیدان های است که رادیکال های آزاد را که از عوامل پیری پوست هستند از بین می برند.

ژل آلوئه ورا را از داخل گیاه خارج کنید و مقداری از آن را با یک سفیده تخم مرغ ترکیب کنید. مخلوط به دست آمده را روی پیشانی بگذارید و بعد از ۱۰ دقیقه آن را بشویید. همچنین می توانید از ژل آلوئه ورا به تنهایی استفاده کنید.

ماسک آلوئه ورا

۵- رفع خط اخم با شیر

شیرِ تازه سرشار از ویتامین B، آلفا‌هیدروکسی‌اسید، کلسیم و سایر آنتی اکسیدان های قوی است و فواید زیادی برای پوست دارد. علاوه بر اینها در آبرسانی پوست بسیار موثر است.

تکه‌ای از پنبه را کاملا به شیر آغشته کنید و آن را روی خطوط پیشانی و بین ابروها بکشید. اجازه دهید شیر خشک شود و سپس آن را بشویید.
همچنین می‌توانید ۱ قاشق چای خوری شیر را همراه با مقداری پودر زردچوبه ترکیب کنید تا یک مخلوط خمیر مانند درست شود. خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه روی پیشانی به آرامی ماساژ دهید و سپس آن را بشویید.

 

۶- ماسک ضد اخم جعفری و خیار

به دلیل وجود مقادیر بالای ویتامین C در جعفری، ماسک جعفری یک  ماسک روشن‌کننده و ضدچروک محسوب می‌شود. خیار هم یک آبرسان قوی پوست محسوب می شود.

یک عدد خیار را رنده کنید و آب آن را بگیرید. جعفری خرد شده را به خیارهای رنده شده اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را روی یک پارچه‌ی درشت بافت بریزید و پارچه را همراه با مخلوط، به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پیشانی بگذارید و سپس صورتتان را بشویید.

ماسک جعفری

۷- ماساژ صورت و خداحافظی با اخم

ورزش صورت یا ماساژ صورت علاوه بر از بین بردن چروک‌ها، با افزایش گردش خون از به وجود آمدن چروک های جدید جلوگیری می کند.

انگشتانتان را روی پیشانی قرار دهید و به‌ آرامی و ملایمت و به صورت دورانی ماساژ دهید. این روند پوست دور چشم و پیشانی شما را حرکت می‌دهد و به قوی تر شدن آن‌ها کمک می‌کند. اما فقط یک ناحیه از پیشانی را ماساژ ندهید!
شما حتی می‌توانید این ماساژ را همراه با روغن‌های گفته شده در بالا، امتحان کنید.

یکی دیگر از ورزش‌های صورت به این شکل است که شما باید انگشت اشاره و انگشت میانی خود را به حالت عدد ۷، روی خط اخم خود بگذارید و به آرامی و با حرکات رفت و برگشتی آن ناحیه را ماساژ دهید.

 

ماساژ خط اخم

تغییر سبک زندگی

سلامت و شادابی پوست و ایجاد چین و چروک با لایف استایل و روش زندگی ما رابطه مستقیم دارد. بهتر است بدانید که با تصحیح روش زندگی می توانید از به وجود آمدن بیشتر چین و چروک جلوگیری کنید.

  • از استرس، اضطراب و عوامل استرس زا دوری کنید.
  • اخم نکنید.
  • هنگام خروج از خانه از ضدآفتاب و عینک آفتابی استفاده کنید.
  • به مقدار کافی آب بنوشید و میوه و سبزی های تازه بخورید.
  • روی صورت تان نخوابید.
  • ۸ ساعت در شبانه روز بخوابید.
  • استفاده از کرم های آبرسان و مرطوب کننده را فراموش نکنید.
  • رو بالشتی و ملحفه ها را به طور مرتب بشویید و پس از گذشت مدتی آن‌ها را عوض کنید.

 

 

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید