فر کردن مو با روش های مختلف

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت

موها را خیس کنید و به چند بخش تقسیم کنید سپس به هر قسمت اسپری نمک بزنید،کمی سشوار روی موها بگیرید و آن ها را پیچ دهید بعد با گیره محکم شان کنید. روی موهای پیچیده سشوار بگیرید و بعد از باز کردن سنجاق ها دوباره به آن ها اسپری نمک بزنید.

 

فر کردن مو با لیمو

نصف لیمو را بردارید، روی تکه هایی که تقسیم کرده اید بمالید. مطمئن شوید که لیمو را آنقدر می زنید که موهای تان خیس شود. موها را برس کنید تا لیمو به خوبی روی سطح موهای تان پخش شود. سپس بیگودی های فومی را دورش بپیچانید.

 

این روند را آنقدر تکرار کنید تا کل موهای تان با بیگودی فومی پیچیده شود. اگر ترجیح می دهید که از آب لیموی مخلوط با آب استفاده کنید، به جای کشیدن نصف لیمو روی مو، مخلوط آب و آب لیمو را روی موهای تان اسپری کنید.

 

فر کردن مو با بیگودی های الکتریکی

بیگودی‌‌های الكتریكی شناخته‌شده‌ترین وسیله فر هستند. برای این كار باید ابتدا موها را خشك كرده و سپس از بیگودی‌های الكتریكی استفاده كنید. این بیگودی‌‌ها لوله‌های پلاستیكی محكم در اندازه‌های مختلف هستند. برخی از این بیگودی‌های الكتریكی با بخار آب كار می‌كنند؛ به این صورت كه آب درون محفظه پلاستیكی بخار می‌شود. این بخار كمی رطوبت به مواضافه می‌كند كه به حالت دادن مو كمك خواهد كرد. برای اینكه موهای‌تان موقع پیچیدن گره نخورد، از بیگودی‌های بدون دندانه استفاده كنید.

 

فر كردن مو با اتو

برای فر كردن موحتما نباید یكی از دستگاه‌های شناخته شده مثل بابیلیس یا بیگودی برقی داشته باشید؛ شما می‌توانید با اتوی مو هم موهای‌تان را فر كنید و حالت دهید. برای این كار هر چه قسمت‌بندی موها كوچك‌تر باشد، كار ساده‌تر خواهد بود. موهای‌تان را دور اتو بپیچید؛ طوری كه نوك موها در دستانتان قرار بگیرد. اگر مراقب نباشید موها حالت بدی پیدا می‌كند. ما همیشه فر كردن مو با اتو را با فر دادن ربان مثال می‌زنیم. طوری كه اتوی مو را 45 درجه بچرخانید و به سمت پایین بكشید.

 

هرچه آن را به سمت پایین‌تر می‌برید، مچ خود را همچنان در آن حالت نگه دارید به‌ طوری‌كه وقتی به انتهای مو می‌رسید، اتو حالت برعكس می‌شود. بعد از اتمام كار با انگشتان‌تان فرها را كمی از هم باز كرده و در صورت نیاز، سرم ضدوزمو بزنید. یادتان باشد شما نمی‌توانید با این روش مو را كاملا فر كنید، بلكه تنها فری ملایم ایجاد خواهید كرد. این تكنیك برای موهای لایه‌لایه كه می‌خواهید انتهای مو به سمت بیرون برگردد یا فر ملایمی به سمت داخل داشته باشد، بسیار مناسب است.

 

روش های فر کردن موها

فر کردن مو با روش های مختلف خانگی‎

 

فرهای ریز و درشت مدت‌دار

اگر دوست دارید موهای‌تان به مدت طولانی فر باشد، ابتدا آنها را با نرم‌كننده و ماسك تقویت‌ كننده آماده فر كنید. سپس فرق سر را به قسمت‌های مختلف تقسیم كرده و بعد از آغشته كردن بیگودی‌های الكتریكی به مواد فر، آنها را در اندازه‌های دلخواه مرحله به مرحله بپیچید. بعد از پیچیده شدن موها، محلول فر باید به‌طور تقریبی 15 تا 20 دقیقه روی مو باقی بماند.

این مدت زمان با در نظر گرفتن قدرت و نوع محلول فر، جنس و شرایط موهای شما، درجه حرارت و تعداد بیگودی‌های فر كه روی سر قرار داده شده، متغیر است. در مرحله آخر بعد از اطمینان از خشك شدن، نفوذ و حالت گرفتن موها هر بیگودی را با دقت به محلول خنثی‌كننده آغشته کنید. بعد از چند دقیقه موها را با آب ولرم آبكشی و بیگودی‌ها را خارج كنید. بعد از این كار موهای شما تا مدتی حالت مجعد و فرخورده به خود می‌گیرند كه مراقبت‌های شما می‌تواند آنها را به مرور زمان زیباتر و خوش‌حالت تر كند. این روش به دقت و مهارت احتیاج دارد و توصیه می‌كنیم این کار را در خانه انجام ندهید.

 

بابیلیس؛ انتخاب رایج

این روزها، بابیلیس یكی از متداول‌ترین وسایل برای فر كردن مو هاست. این وسیله را می‌توانید از اغلب فروشگاه‌های لوازم آرایشی بخرید. برای این كار پیچیدن مو را از قسمت عقب سر شروع كنید. باید نخست موها را مستقیم نگه داشته و بعد طوری دور بابیلیس بپیچید كه تا بالای بدنه ادامه داشته باشد.

 

فقط حواس‌تان باشد در حین پیچیدن از بالای سر شروع نكنید چون موی شما كوتاه به نظر می‌رسد؛ در مرحله بعد دو طرف سر را بپیچید و درنهایت جلوی سر را. همیشه بهتر است پیچیدن به زیر باشد.

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید