همه چیز درباره گرافت مو

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت

گرافت مو چیست؟

گرافت مو یا گرفت مو ( به انگلیسی : graft ) به پیاز موها گفته میشود که از بانک مو به صورت یک جا برداشت میشود. برخی موها به صورت دسته ای روی یک پیاز مو رشد میکنند. پیاز مو میتواند دارای 1 – 4 و در ایده آل ترین حالت 5 تار مو باشد بنابراین ایده آل ترین گرافت مو میتواند 4 – 5 تار مو به همراه داشته باشد.

در واقع هر واحد فولیکولی یا گرافت مو میتوانید 1 – 4 تار مو داشته باشد که برای کاشت در مناطق خالی سر استفاده میشود.

سر هر انسان به طور میانگین بین 12 – 15 هزار فولیکول مو را در خود جای میدهد و برای کاشت مو میتوان حدود 50 درصد از آن ها را برای گرافت مو برداشت کرد و در قسمت مورد نظر کاشت.

 

 تقویت گرافت مو, گرافت مو, گرافت مو چیست

 

تعریف گرافت مو

اگر با دستگاه درماتسکوپ که برای بزرگنمایی سطح پوست استفاده میشود ، به دقت موهای سر را نگاه کنیم ، متوجه خواهیم شد که برخی موها به صورت دوتایی ، سه تایی یا چهارتایی از یک ریشه مو خارج شده اند.

به هر کدام از این دسته تارهای  یک یا چندتایی مو، گرافت مو میگویند. هر گرافت مو عبارت است از 1 تا چند پیاز مو که ساقه موهایشان از یک نقطه پوست خارج شده اند.

به صورت طبیعی موها در واحد های فولیکولی از پوست سر بیرون می آیند. هر واحد فولیکولی دارای 1 – 3 تار مو و به ندرت 4 – 5 تار موی ضخیم میباشد. گاهی در کنار تار موهای ضخیم 1 – 2 تار موی کرکی هم دیده میشود.

حدود 20 درصد واحد های فولیکولی فقط یک تار مو دارند . تراکم فولیکول مو در آسیایی ها حدود 70  – 100 فولیکول در هر سانتیمتر مربع است که اغلب هر فولیکول شامل 2 تار مو میشود.

یک فرد به طور متوسط 12 – 15 هزار واحد فولیکول در پشت و طرفین سر دارد که میتواند 40 – 50 درصد آن ها را برداشت کرد بدون این که طاسی در محل برداشت مشخص باشد.

بنابراین از بانک موی یک فرد در بهترین شرایط و با چند جلسه کاشت مو ، میتوان حداکثر 8 – 10 هزار تار مو برای پیوند برداشت کرد.

 

تقویت گرافت مو, گرافت مو, گرافت مو چیست

 

بانک مو و روش برداشت گرافت مو

در قسمت پشت سر و فاصله بین دو گوش یک ناحیه به طول 25 – 30 سانتی متر با تراکم بالای فولیکول مو وجود دارد که در برابر ریزش مقاوم هستند و بهترین گزینه برای برداشت مو میباشد و به اصطلاح بانک مو گفته میشود.

برای کاشت مو از 2 سانتی متر این محدوده  استفاده میشود و مابقی به عنوان ذخیره برای عمل های احتمالی بعدی دست نخورده میماند.

برای برداشت از بانک مو 2 روش وجود دارد که با مشورت متخصص و بیمار ، روش مورد نظر انتخاب میشود.

روش برداشت مو FIT : گرافت مو به صورت پراکنده و تکی برداشت میشود. خطای پزشکی در این روش معمولا بیشتر است و اگر فاصله مناسب برای برداشت گرافت مو رعایت نشود منجر به مردن پوست و ایجاد طاسی خواهد شد و فقط با بلند شدن موها این طاسی پوشانده میشود.

روش برداشت FUT : یک نوار 1 سانتی از فولیکول های مو برداشته میشود که اگر درست ترمیم نشود جای بخیه باقی خواهند ماند ولی اگر درست ترمیم شود قسمت بخیه خورده زیر موها پنهان خواهد شد.

در برخی موارد از هر دو روش به صورت ترکیبی استفاده میشود.

 

بانک مو و گرافت مو, روش برداشت گرافت مو, کاشت مو با گرافت مو

 

کاشت مو با گرافت مو

تعداد برداشت گرافت مو به نوع روش کاشت مو بستگی دارد که  تعداد مشخصی از گرافت مو را برداشت و سپس میکارند.

موهای پشت سر معمولا بیشترین تراکم را داشته و قوی ترین و بادوام ترین موهای سر هستند. به همین دلیل گرافت مو اغلب از ناحیه پست سر برداشته میشود.

کاشت مو یک روش تضمین شده و عالی برای برگرداندن تراکم موهای ریخته شده است که مهم ترین بخش آن به گرافت مو بستگی دارد، گرافت موهایی که 3 – 4 تارمو داشته باشد برای کاشت مو بی نظیر هستند ولی اغلب گرافت مو ها دارای 2 تار مو هستند یعنی با کاشت هر گرافت در سر 2 تار مو رشد میکند.

در صورتی که موی سر به اندازه کافی برای برداشت وجود نداشته باشد میتوان با استفاده از روش های نوین کاشت مو از سایر نقاط بدن استفاده کرد و از گرافت موهای سایر قسمت های بدن برای کاشت مو سر برداشت نمود.

با یک حساب ساده میتوانید تعداد تارهای مویی که برای کاشت استفاده شده را محاسبه کنید. معمولا گرافت های مو دارای 1 – 4 تار مو هستند بنابراین اگر جراح شما بگوید که برای پیوند موهایتان 2000 گرافت برداشت و کاشته شده است یعنی حدود 5000 تار مو برای شما کاشته  است.

 

مزایای کاشت مو با گرافت مو

برای کاشت موی طبیعی ، از قسمت بانک مو که معمولا در پشت سر قرار دارد ، واحد های فولیکولی یا میکروگرافت از پشت سر برداشته شده و بعد از آماده سازی در قسمت مورد نظر کاشته میشوند.

معمولا نتیجه کاشت مو با گرافت مو بسیار طبیعی است ، زیرا :

میتوان زاویه دقیق رویش مو راهنگام کاشت رعایت کرد.

شکافی که برای پیوند میکروگرافت مو در پوست سر ایجاد میشود به قدری ظریف و کوچک است که به عروق خونی پوست آسیب نمیرساند و خونرسانی به موهای کاشته شده را مختل نمیکند.

ظرافت شکاف برای پیوند مو باعث میشود که بعد از بهبود زخم جای اسکار یا فرورفتگی روی پوست سر ایجاد نشود و پوست سر منظره ناهمواری نداشته باشد.

به دلیل ایجاد آسیب حداقلی و از بین نرفتن عروق خونی و اعصاب مو ،امکان موفقت پیوند موهای کاشته شده بسیار زیاد است.

احتمال هرز رفتن موهای کاشته شده بسیار کم است و بنابراین آمار رشد موها بسیار زیاد خواهد بود.

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید