نکاتی مهم در رابطه با هایلایت مو

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت

نکات مربوط به قبل از هایلایت مو:

-قبل از هایلایت موهایتان از ژل، ماسک های گیاهی یا شیمیایی و سرم های تقویت کننده، براق کننده و …. استفاده نکنید.
-موهایتان قبل از انجام هایلایت باید تمیز باشند. به طور معمول اغلب سالن های زیبایی، قبل از انجام هر عملیاتی روی مو، کار شستشوی مو را انجام می دهند. البته اگر موهایتان تمیز باشند، صرفا از نرم کننده استفاده خواهند کرد.


-سعی کنید رنگ مورد نظرتان را پیش از مراجعه به سالن زیبایی، انخاب کنید. چون در این صورت کارتان زود تر انجام می شود. چون دیدن انبوهی از رنگ ها در ژورنال هایی که به شما داده می شود، کار انتخاب را سخت تر می کند. البته مشورت کردن با آرایشگر حتما می تواند شما را به انتخاب درست تری برساند.
-اگر قصد کوتاه کردن موهایتان را دارید حتما قبل از هایلایت و رنگ به آرایشگرتان اطلاع دهید.

تناسب هایلایت و فصل

شاید این نکته را تا کنون کسی به شما نگفته باشد اما، هماهنگی موی سر با فصل می تواند به زیبایی و دوام رنگ مو و هایلایت تان کمک کند. در تابستان به دلیل گرمای هوا و زمان زیادی که در خارج از منزل به سر می برید، باید رنگی روشن برای هایلات تان انتخاب کنید. در زمستان به دلیل سردی هوا، رنگ هایی با پایه ی تیره تر و عمق بیشتر، توصیه می شود.

رنگ هایلایت و هماهنگی با رنگ پوست و مو:

آرایشگران ماهر، همیشه تاکید می کنند که رنگی را برای موهایتان انتخاب کنید که دو درجه تیره تر یا دو درجه روشن تر از رنگ پوست تان باشد. چرا که در این حالت زیبایی بیشتری به چهره تان خواهد داد. کسانی که پوست های تیره و در اصطلاح سبزه یا گندمی دارند، اگر از رنگ های خیلی روشن مثل طلایی استفاده کنند، چهره ی زیبایی نخواهند داشت. به هماهنگی رنگ هایلایت با رنگ پایه ی موهایتان نیز دقت داشته باشید.
تضاد خیلی زیاد بین رنگ هایلایت و رنگ موی اصلی، به هیچ عنوان زیبا دیده نمی شود. چرا که تنوع به هر قیمتی خوب نیست.

نگهداری و مراقبت از موهای هایلایت شده:

موهای رنگ شده و موهای هایلات شده، نیاز به مراقبت های بهداشتی خاصی دارند. عموما در سالن های زیبایی توصیه های لازم در این خصوص به افراد داده می شود. استفاده از شامپوها و نرم کننده ها مخصوص، استفاده از مرطوب کننده هایی که سولفات پایینی دارند، از جمله ی این توصیه هاست.
البته استفاده از نرم کننده ها نباید به صورت روزانه انجام شود؛ بلکه باید هفته ای یک مرتبه از نرم کننده استفاده کرد.
روغن نارگیل برای موهای هایلات شده بسیار مناسب است. می توانید یک قاشق از روغن نارگیل را گرم کرده و به موهایتان بمالید و ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه آبکشی کنید.
قبل از رفتن به استخر از روغن های محافظت کننده استفاده کنید. چرا که کلر موجود در آب استخر می تواند تاثیر مخربی روی موهای رنگ شده داشته باشد.

نکته ی پایانی:

از نظر متخصصان سلامتی و پوست و مو ، رنگ کردن مو توصیه نمی شود. رنگ کردن مو و به خصوص دکلره کردن و تغییر زود به زود رنگ مو، به موها آسیب می رساند. اما اغلب خانم ها دوست دارند بعد از مدتی چهره ی خود را تغییر دهند و به این تنوع برای فرار از تکرار نیاز دارند. پس در صورتی که قصد تغییر رنگ مو، هایلایت یا هر گزینه ی دیگری را دارید، ابتدا سالن آرایشی مطمئنی را انتخاب کنید که افراد متخصصی به ارائه ی خدمات آرایشی مشغول باشند، در مرحله ی دوم رنگ مو و مواد آرایشی استانداردی را انتخاب کنید که آسیب کمتری متوجه موهایتان باشد. در صورت رعایت تمام این نکات بهداشتی، می توانید با رنگ و هایلایت دلخواه تان چهره ی متفاوت و زیبا داشته باشید و در مهمانی ها و عروسی ها بدرخشید.

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید