سالن تخصصی میکاپ در تهران

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت

کانتورینگ به معنی زاویه سازی و متعادل سازی چهره با استفاده از سایه روشن است. در روش کانتورینگ بخشهایی از صورت که میخواهیم برجسته تر یا بزرگتر دیده شود را با رنگ روشن هایلایت میکنیم و قسمت هایی که میخواهیم فروفته یا کوچکتر به نظر برسند را با رنگ تیره تر خط میکشیم.

 

معمولا کانتورینگ بعد از زدن پرایمر و کرم پودر یا پن کیک انجام می شود شما میتوانید از کرم گریم ، کرم پودر مایع ، پالت ها و استیک های مخصوص کانتورینگ استفاده کنید یا این که با مدادهای 1 – 2 درجه تیره تر از رنگ طبیعی پوست ،  کانتور را انجام دهید.

 

نکته ای که برای استفاده از کانتور باید مد نظر داشته باشید این است که از کانتور متناسب با جنس پوست خود استفاده کنید یعنی اگر پوستتان خشک است حتما قبل از شروع آرایش از کرم آبرسان و مرطوب کننده پوست خشک استفاده کنید ، از پرایمری برای یکدست شدن اولیه پوست استفاده کنید که حاوی مواد آبرسان باشد .  از هایلالت کانتورهای مخصوص پوست خشک که معمولا مایع هستند یا حالت کرمی دارند و یا استیک هایی که کمی چرب هستند، استفاده کنید و برای پوست چرب از کرم گریم یا کرم پودر که حالت مات به صورت میدهند و چربی صورت را می گیرند برای کانتورینگ پوستتان استفاده کنید.

 

در انتها با یک براش آرایشی یا ضربان ملایم بیوتی بلندر خطوط تیره و روشن را محو کنید و در انتها با فیکساتور آرایش را تثبیت کنید.

 

بعد از مشخص شدن جنس پوستتان قدم دومی که باید بردارید این است که فرم صورتتان را مشخص کنید تا بتوانید به درستی صورت را کانتور کنید.

 

معمولا صورت ها به چند فرم کلی طبقه بندی می شوند : صورت گرد ، صورت بیضی ، صورت مستطیلی ، صورت مربعی ، صورت لوزی و صورت قلبی شکل که هر کدام روش کانتورینگ مخصوص به خودشان را دارند.

 

نحوه کانتورینگ صورت بیضی, کانتورینگ صورت لاغر, مراحل کانتورینگ صورت بیضی

قبل و بعد از کانتورینگ صورت 

 

بعد از مشخص شدن فرم صورت بیضی از روش های مختلف کانتورینگ متناسب با فرم صورتتان برای آرایش استفاده کنید و در ضمن کار کانتور را برای خودتان شخصی سازی نمایید مثلا ممکن است از فرم بینی خود رضایت نداشته باشید و بخواهید بینی را باریک تر یا سربالا نشان دهید یا قوز روی بینی کمتر دیده شود یا گونه هایتان برجسته تر از حد معمول دیده شود که برای تمام این موارد باید از تکنیک های سایه روشن مناسب و شخصی سازی شده برای چهره خودتان بهره ببرید.

در این مقاله ما قصد داریم به طور خاص با انواع آموزش کانتورینگ صورت بیضی همراه شما باشیم.

 

آموزش کانتورینگ صورت بیضی

معمولا هدف از کانتور کردن صورت ها نزدیک کردن فرم صورت به حالت بیضی است پس اگر صورت شما فرم بیضی دارد باید بگوییم که شما از نظر زیبایی شناسی بهترین فرم صورت را دارید. در صورت های بیضی ، طول صورت از عرض صورت بیشتر است و هدف از کانتورینگ صورت بیضی کمتر نشان داده درازای صورت است.

 

کانتورینگ صورت لاغر, مراحل کانتورینگ صورت بیضی, کانتورینگ صورت بیضی

مراحل کانتورینگ صورت بیضی

 

1 – صورت بیضی جزو فرم های صورت کشیده به حساب می آید که معمولا پیشانی ای کشیده دارند.

 

اگر بلندی پیشانی شما بیشتر از سایر قسمتهای صورت به چشم می خورد و چانه بلندی دارید برای کاهش طول صورت میتوانید بالای پیشانی زیر خط رویش موها ، وسط چانه و زیر گونه ها را تیره کنید.

بالای استخوان گونه را هایلایت بزنید.

بهترین محل برای رژ گونه روی صورتهای کشیده استخوان گونه است.

 

نحوه کانتورینگ صورت بیضی, کانتورینگ صورت لاغر, مراحل کانتورینگ صورت بیضی

محل استفاده از کانتور و هایلایتر برای کانتورینگ صورت بیضی

 

2 – در صورتی که فرم صورت شما بیضی است ولی کشیدگی زیادی ندارید و پیشانی و چانه شما زیاد به چشم نمی زند کار زیادی برای کانتورینگ در پیش ندارید.

برای لاغترتر نشان دادن صورت خود کافیست وسط پیشانی ، وسط چانه و زیر چشم ها را روشن تر کنید.

نوک بینی و هشتی وسط لب را یک نقطه روشن بزنید.

 

اگر میخواهید بینی شما باریک تر دیده شود روی تیغه بینی را  با کمی فاصله از نوک بینی خطی روشن بکشید و دو طرف تیغه بینی را خطی تیره و کمی کوتاه تر بکشید.

اگر می خواهید عمق بیشتری به صورت بدهید یک خط باریک دور تا دور پیشانی کنار رویش موها را کانتور بزنید.

 

روی خط گونه ها را درست تا انتهای استخوان گونه یک خط تیره بکشید و بالای همین خط را یک خط روشن بزنید به طوری که زاویه آن به گوشه بیرونی چشم ها برسد.

 

انواع کانتورینگ صورت بیضی, کانتورینگ صورت بیضی شکل, کانتورینگ صورت کشیده

کانتورینگ صورت بیضی شکل

 

3 – بعد از هایلایت کنار چشم ها ،  برای هایلات پیشانی صورت های بیضی از قسمت بالا شروع کنید و به شکل هلالی یا نیم دایره هایلات کنید و سپس خط هایلایت را به طور مستقیم از پیشانی روی پل بینی بکشید و خط را تا نوک بینی امتداد بدهید.

سپس در راستای بینی وسط چانه را هایلایت کنید. دو طرف پره بینی را کمی هایلایت بزنید.

برای لیفت لب ها کمی هایلایت از گوشه لب ها به سمت بالا بزنید.

روی خط فک را هم هایلایت بزنید.

 

برای کانتور کردن سعی کنید از رنگی استفاده کنید که زیاد گرم یا زیاد متالیک نباشد. رنگی طبیعی از خانواده قهوه ای و قهوه ای مایل به خاکستری را انتخاب کنید که یک تا دو درجه تیره تر از پوستتان باشد.

 

با براش زاویه دار از سمت رویش موها کانتور را زیر خط برجستگی گونه بکشید.

دو طرف کنار پیشانی را کانتور بزنید. با این کار خط رویش موها به چشم بیننده پایین تر می آیدو صورت متعادل تر دیده می شود.

دو طرف پل بینی را خط باریک تیره می کشیم.

 

خط کانتور را در قسمت بیرونی فک زیر خط هایلایت میکشیم.

برای محو کردن یا به اصطلاح بِلند کردن زیر چشم و گونه ها با براش هایلایت های زیر چشم را از گوشه به سمت بیرون و خطوط تیره می کشیم و سپس به صورت برعکس کار را ادامه داده و خطوط تیره را به سمت روشن بلند می کنیم.

 

برای پیشانی براش را از سمت خطوط تیره به سمت روشن کشیده محو میکنیم.

برای بینی و خط فک همین کار را انجام می دهیم .

در انتها روی براش بزرگ کمی پودر فیکس زده و با ضربات خیلی ملایم روی صورت میزنیم تا تمام صورت را بپوشاند.

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید