کاشت تخصصی مژه در تهران

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت

کاشت و اکستنشن مژه چه تفاوتی دارند؟

برای اینکه متوجه تفاوت این دو روش زیبایی چشم شوید، لازم است بدانید هرکدام دقیقا چیست. در ادامه هر یک از این روش‌های زیبایی را با هم بررسی می‌کنیم.

سالن تخصصی میکاپ در تهران

کاشت مژه چیست؟

در کاشت مژه، موها از یک قسمت بدن (معمولا از پشت سر) به پلک بالا یا پایین منتقل می‌شوند. این کار این اطمینان را ایجاد می‌کند که مژه‌ها از نظر ضخامت و طول بلندتر هستند. پس از عمل، باید طبق یک برنامه‌ی منظم از مژه‌ها مراقبت شود.

اگرچه بسیاری از افراد کاشت مژه را به دلایل زیبایی انجام می‌دهند، اما افرادی که دچار آسیب‌دیدگی در ناحیه‌ی چشم هستند (همچون بریدگی و سوختگی غیرعمد یا مشکلات ناشی از بیماری‌های مرتبط با خال‌کوبی) هم ممکن است خواهان انجام این عمل باشند. افرادی که از نظر بیولوژیکی مژه‌های کوچک یا کم‌تراکم دارند هم ممکن است واجد شرایط انجام این عمل زیبایی باشند.

ازآنجایی‌که کاشت طبیعی مژه در اصل نوعی پیوند مو محسوب می‌شود، نتایج ماندگارتری نسبت به اکستنشن ارائه می‌دهد. افرادی که از نظر سلامتی در وضعیت خوبی هستند و هیچ گونه عارضه‌ی جدی پزشکی ندارند، عموما برای کاشت مژه مناسب هستند.

انواع کاشت مژه

کاشت مژه انواع مختلفی دارد که عبارت‌اند از:

  • تار به تار
  • کلاسیک
  • کاشت مژه عروسکی
  • چندبعدی، والیوم یا مگاوالیوم
  • هیبرید یا ترکیبی
  • کاشت نامرئی یا هیدن
  • گلامور و اسپایکی
  • کاشت نچرال
  • سه‌بعدی
  • ابریشمی

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه الیاف نرمی از مینک مصنوعی است که به بالای مژه‌های طبیعی متصل می‌شوند تا حالت فر و پرپشت بودن مژه‌ها را افزایش دهند. روش اکستنشن یک روش زیبایی نیمه‌دائمی است که توسط متخصص زیبایی که دارای مدرک اکستنشن مژه است، در محیطی تمیز، ایمن و بهداشتی انجام می‌شود. تکنیک، شکل و ظاهر انتخابی اکستنشن مژه به نحوی طراحی می‌شود که با مژه طبیعی هماهنگ باشد. اکستنشن برای افرادی که از استفاده‌ی روزانه از ریمل خسته شده‌اند، انتخابی عالی است. اکستنشن مژه حدود دو تا سه هفته دوام دارد که به شما کمک می‌کند روزانه زمان کمتری را صرف آرایش کنید. با این کار، هیچ نگرانی در مورداستفاده‌ی روزانه از ریمل نخواهید داشت و می‌توانید مژه‌های زیبایی داشته باشید.

انواع اکستنشن مژه

اکستنشن مزه انواع مختلفی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • مژه‌های سه‌بعدی (والیوم): اکستنشن والیوم ظاهری زیبا و شیک به مژه‌هایتان می‌بخشد. اکستنشن والیوم با ایجاد مژه‌های ضخیم و فوق‌العاده پر، ظاهری زیبا و چشمگیر ایجاد می‌کند.
  • مژه‌های هیبریدی یا کلاسیک: مژه‌های هیبریدی، ظاهر کلاسیک‌تر و ظریف‌تری دارند. اکستنشن مژه هیبریدی در واقع ترکیبی از اکستنشن تکی و اکستنشن والیوم است. ظاهر اکستنشن هیبریدی بین این دو نوع اکستنشن خواهد بود. اکستنشن مژه اسپایکی تقریبا در این دسته جای می‌گیرد، زیرا در اکستنشن مژه اسپایکی، از تارهای تک‌تک برای حجیم سازی مژه استفاده می‌شود.
Eyelash-extension
مژه‌های بلند و پرپشت یکی از ترندهای زیبایی جهان است و یکی از راه‌های داشتن آن کاشت یا اکستنشن است.
معایب کاشت و اکستنشن مژه

کاشت و اکستنشن مژه مانند هر عمل زیبایی دیگری دارای معایب یا کاستی‌هایی هست. با هم نگاهی به این معایب می‌اندازیم:

معایب کاشت مژه

ازآنجایی‌که این مژه‌ها بسیار بلند هستند، باید به طور منظم از آن‌ها مراقبت کنید. اگر نتوانید به آن‌ها عادت کنید، ممکن است شما را خسته کنند. این مژه‌ها همچنین ممکن است خیلی صاف باشند، بنابراین باید آن‌ها را فر کنید.


معایب اکستنشن مژه

اکستنشن مژه نسبت به کاشت معایب بیشتری دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

۱. خطرات سوزش چشم و عفونت:

اصلی‌ترین خطر اکستنشن مژه، سوزش چشم است. اکستنشن‌های مژه معمولا به یک چسب برای اتصال اکستنشن به فولیکول طبیعی مژه نیاز دارند و چشم‌ها نسبت به این مواد شیمیایی فوق‌العاده حساس هستند. حتی استفاده از بسیاری از ترکیبات هایپوآلرژنیک همچنان می‌توانند با سنگین کردن یا کشیدن تارهای مژه باعث التهاب یا تحریک بافت شوند.

استعمال هر ماده‌ای در اطراف چشم‌ها می‌تواند باعث سوزش چشم‌ها شود. این سوزش می‌تواند به دلیل وجود مواد شیمیایی باشد یا ناشی از اصطکاک و احساس فشار و کشش در اطراف مژه‌ها باشد. برای جلوگیری از سوزش و واکنش آلرژیک، بهتر است ابتدا با استفاده از چسب مژه، یک تست پچ روی دستتان انجام دهید. از متخصص زیبایی‌تان بخواهید تا از چسب بدون لاتکس و فرمالدهید استفاده کند، زیرا این دو ماده از رایج‌ترین محرک‌ها هستند.

۲. صرف زمان و هزینه:

علاوه بر جلسه‌ی اولیه‌ی اکستنشن مژه، باید هر ۲-۴ هفته یکبار هم ترمیم اکستنشن مژه انجام دهید. تکرار این فرایند می‌تواند هزینه‌بر باشد. همچنین جلسه‌ی اولیه ممکن است بین ۲ ساعت زمان ببرد و جلسات ترمیمی می‌توانند یک ساعت طول بکشند. در واقع اکستنشن مژه دائمی امکان‌پذیر نیست و نیاز است چند هفته یک بار برای ترمیم مژه‌ها اقدام کنید.

۳. آسیب احتمالی به مژه‌های طبیعی:

حتی اگر نزد بهترین آرایشگر اکستنشن را انجام دهید و به‌طور کامل مراقبت‌های بعد از اکستنشن را رعایت کنید، باز هم این احتمال وجود دارد که مژه‌های طبیعی‌تان آسیب ببینند. با رشد مژه‌های طبیعی، اکستنشن‌ها از ریشه‌ی مژه دورتر می‌شوند. این باعث می‌شود مژه‌های طبیعی نتوانند وزن اکستنشن را تحمل کنند و این امر می‌تواند مژه‌های طبیعی را در معرض شکنندگی قرار دهد. مالیدن یا خاراندن مژه‌ها در خواب (با دست یا روی بالش) هم می‌تواند به مژه‌های طبیعی آسیب برساند.

۴. افتادن نامتقارن:

 در هر بازه‌ی زمانی، مژه‌ها در مراحل مختلفی از رشد قرار دارند. به این معنا که برخی از مژه‌ها در دوره‌ی رشد هستند، درحالی‌که برخی دیگر در حال آماده‌شدن برای ریزش هستند. این بدان معناست که چند هفته پس از اکستنشن، با ریزش مژه‌ها برخی از اکستنشن‌ها می‌افتند و مژه‌های جدید و بدون اکستنشن جایگزین آن‌ها می‌شوند، درحالی‌که برخی دیگر بدون تغییر باقی می‌مانند. اگر اکستنشن‌هایتان را هر ۲-۴ هفته یکبار ترمیم نکنید، ممکن است ظاهر نامتقارن و غیر یکنواختی ایجاد شود.

۵. شستشوی صورت می‌تواند دشوار باشد:

 به‌خاطر داشته باشید که وقتی اکستنشن مژه دارید نمی‌توانید چشم‌های خود را بمالید. این بدان معناست که هنگام شستن صورت خود، باید بااحتیاط اطراف چشم‌ها را تمیز کنید.

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید