پروتز گونه و معایب و مزایای آن

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت
 ازجمله عمل‌های جراحی زیبایی که این روزها در میان خانم‌ها حسابی محبوب شده کاشت گونه یا گونه‌گذاری است. این عمل جراحی زیبایی عموما توسط پزشکان جراح متخصص پلاستیک و زیبایی با توجه به شرایط جسمی و ظاهری فرد، به‌صورت تزریق ژل، چربی یا قرار دادن پروتز درون گونه انجام می‌شود.

 

آموزش رژگونه زدن بر اساس مدل صورت

پروتز گونه چیست؟

استخوان‌های گونه بزرگ و قوی از دیرباز نشانه زیبایی بوده‌اند. وقتی که استخوان‌های گونه فرد مشخص و تفکیک شده نیست، صورت او نامتناسب بوده و حالت داینامیک خود را از دست می‌دهد. با افزایش سن، بافت‌های روی استخوان گونه شل می‌شوند و باعث می‌شوند که گونه‌ها تخت‌تر و نامشخص‌تر به نظر برسند.

 

شکل صورت شما و تعادل بین اجزای آن به اسکلت صورت و بافت نرم روی آن بستگی دارد. فقدان تناسب زیبایی د ر اجزای صورت به رشد ناکافی بافت‌ها نسبت داده شده که می‌تواند با کاشت پروتزهای صورت اصلاح شود.

 

پروتز گونه می‌توانند به تنهایی انجام شود اما غالباً این عمل همراه با عمل‌های زیبایی دیگر انجام می‌شود تا هارمونی جامع صورت حاصل شود. عمل جراحی برجسته‌سازی گونه غالباً همراه با عمل زیبایی پلک، لیفت قسمت پایین صورت و لیفت قسمت میانی صورت و لیفت گردن انجام می‌شود.

انواع پروتز گونه

پروتز گونه در سه شکل مختلف عرضه می شود:

گونه ای

این پروتزها مستقیما در استخوان گونه کار گذاشته می شوند و برجستگی بیشتری را عرضه می کنند.

 

زیرگونه ای

این پروتزها گونه های پرتری را عرضه می کند و افتادگی یا لاغری گونه را برطرف می کنند.

 

ترکیبی

یک پروتز ترکیبی باعث بهبود وضعیت استخوان گونه و گونه می شود.

 

بعضی از پروتز ها مثل پروتز های ساخته شده از جنس سیلیکون را می توان بعدها جدا کرد. پروتز های دیگر با بافت طبیعی استخوان ادغام می شوند و بخشی از ساختار گونه را تشکیل می دهند.

 

بهترین روش برای پروتز گونه استفاده از نوع سیلیکونی آن است. سیلیکون برای چندین دهه در بدن و در دستگاه های جراحی و پزشکی متعدد مورد استفاده قرار گرفته اند. وقتی سیلیکون روی استخوان قرار گیرد، مثل استخوان به نظر می رسد.

 

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از پروتز گونه سیلیکونی این است که این نوع پروتز نرم است و با آناتومی اندام های زیرین به خوبی سازگار می شود و هیچ گاه احساس نمی کنید لبه تیزی دارد. شاید بزرگترین مزیت استفاده از پروتز گونه سیلیکونی این باشد که در صورت نیاز به تعویض یا جدا کردن پروتز، به راحتی می توان این کارها را در این نوع پروتز گونه انجام دهد.

 

بعضی از پروتزها از جنس پلی اتیلن متخلخل هستند و در صورتی که نیاز به جدا کردن یا تعویض این نوع پروتزها باشد، به مشکلات بزرگی خواهید خورد.یکی از مشکلات دیگر پروتزهای سفت این است که آنها با بافت بوجود آورنده به خوبی سازگار نمی شوند و احتمال بوجود آمدن برآمدگی زیاد است.

برجسته کردن گونه ها

 

مزایای کاشت پروتز گونه

– بهبود ظاهر فرد

– ایجاد تناسب و تعادل در اجزای صورت

– ظاهر جوان‌تر

– افزایش اعتماد به نفس

 

پروتز گونه مناسب چه افرادی است؟

افرادی که صورت گوشتی اما باریک دارند مناسب این روش هستند اما اگر تمام صورت لاغر باشد پروتز گونه توصیه نمی‌شود در اغلب موارد نمی‌توان پروتز گونه گذاشت و اگر این کار ر بدون بررسی و انتخاب درست انجام شود منجر به نارضایتی فرد می‌شود. عمل پروتز گونه در بسیاری از موارد نارضایتی ایجاد می‌کند و افراد برای خارج نمودن پروتز اقدام می‌کنند. افرادی که چشمان گود رفته دارند اگر پروتز گونه کنند گودی چشمانشان بیشتر دیده می‌شود.

 

نحوه جراحی پروتز زیبایی گونه

وقتی برجسته کردن گونه با پروتز و به همراه یک روش جراحی زیبایی صورت دیگر مثل لیفت صورت ، لیفتینگ ابرو، جراحی بینی یا لیفتینگ پلک انجام شود، پروتزها را می توان از طریق برش هایی که در آن روش های جراحی زیبایی مثل جراحی چانه انجام شده، قرار داد.

 

وقتی عمل جراحی پروتز زیبایی گونه به همراه روش های جراحی زیبایی دیگر انجام نشود، پروتزها به خودی خود از طریق برش های کوچکی که در دهان یا پلک پایینی انجام می شود، صورت می گیرد.

این پروتزها در بسته های کوچکی که توسط جراح درست شده است، در بافت گونه قرار می گیرد. بخیه هایی که برای بستن برش مورد استفاده قرار می گیرد در عرض ۱۰ روز جدا می شود یا در صورتی که داخل قرار داده شوند، در همین دوره زمانی حل می شوند.

 

مدت زمان بهبودی پس از جراحی پروتز گونه

کمی درد پس از انجام پروتز گونه برای فرد ایجاد می شود. در مواردی گونه بیمار دچار بی حسی می شود و او به راحتی نمی تواند عضلات صورت خود را حرکت دهد. به وسیله داروهایی که توسط پزشک تجویز می شود می توان تورم و درد ایجاد شده را برطرف نمود.

 

بهتر است سر را برای کم کردن تورم به سمت بالا قرار داد. پس از یک هفته فرد می تواند به کار خود بازگردد و بهبودی کامل نیز بعد از 6 هفته ایجاد می شود. تا چند هفته نباید پوست را به ویژه در قسمتی که پروتز گذاشته شده است، مالش شدید داد. مراقبت های خاصی جهت جویدن غذا و نیز مسواک زدن باید توسط فرد رعایت شود.

 

در نظر گرفتن نکات زیر قبل از پروتز گونه، ضروری است:

– 2 هفته قبل از جراحی مصرف هر نوع آسپرین و داروهای مشابه را قطع کنید. همچنین مصرف ویتامین E را قبل از عمل جراحی متوقف کنید. قبل از جراحی میتوانید برای از بین بردن درد از تیلنول استفاده کنید. اگر درد غیر قابل قبول است، با دکتر خود تماس بگیرید.

 

– برای اولین معاینه بعد از عمل جراحی، یک وقت معاینه برای 5-7 روز پس از جراحی بگیرید.

 

– روز قبل از جراحی شروع به مصرف آنتی بیوتیک نمایید و صبح روز عمل، آنتی بیوتیک خود را مصرف نکنید، مگر این که به شما دستور داده شود. اگر شما مستعد ابتلا به عفونت های مخمری دورهای هستید یا این عفونت ها را دارید، به پزشک اطلاع دهید تا داروهای مناسب برای شما تجویز یا توصیه شوند.

 

– به یاد داشته باشید: اگر قرار است عمل شما با بیهوشی عمومی یا بیهوشی ملایم درون رگی انجام شود، روز قبل از عمل جراحی بعد از نیمه شب هیچ چیزی نخورید یا ننوشید – این شامل آب نیز میشود.

 

– قبل از جراحی، صورت خود را به طور کامل با یک صابون ضد باکتری پاکسازی کنید.

 

آیا جراحی پروتز گونه دردناک است؟

تقریبا هیچ یک از بیماران، جراحی پروتز گونه را درد آور توصیف نمیکنند. احساس سفتی و پُری بعد از عمل طبیعی است و درد مختصر و سوزش با دارو برطرف میگردد. آیا جای برش باقی میماند؟

 

از آنجا که اغلب موارد جراحی از راه داخل دهانی انجام میشود، هیچگونه اثری از عمل باقی نخواهد ماند. به چند روز استراحت نیاز دارید؟ شما نیاز به یک هفته استراحت در منزل دارید و میتوانید پس از آن به کار و زندگی روزمره خود بازگردید. ویزیت های مجدد یک هفته، دو هفته، یک ماه، سه ماه، شش ماه و یک سال بعد از عمل انجام میشود.

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید