همه چیز راجب میکروبلیدینگ

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت

میکروبلیدینگ ابرو

زیبایی ابروها یکی از اصلی‌ترین رکن‌های جذابیت صورت است و در سال‌های اخیر روش‌های زیادی برای ترمیم و اصلاح فرم ابروها ارائه شده است. میکروبلیدینگ یا هاشور ابرو یکی از ترندترین روش‌های ترمیم و زیبایی ابرو است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

در این روش که یک تکنیک نیمه‌دائمی برای آرایش ابروها محسوب می‌شود، از طریق قلمی که متشکل از چندین تیغه است، خطوط نازک و باریکی شبیه به تار موهای طبیعی ابرو، با استفاده از رنگدانه‌ها در نواحی خالی ابروها ایجاد می‌شود و در نهایت ابروهایتان پرپشت‌تر، زیباتر و متقارن‌تر دیده می‌شوند. بنابراین اگر از پر کردن ابروهایتان خسته شده‌اید، یا ابروهایی نامتقارن دارید و مجبورید هر روز بخشی از وقتتان را صرف آرایش ابروهایتان کنید، روش میکروبلدینگ ابرو برایتان مناسب خواهد بود.

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

میکروبلیدینگ یک روش زیبایی نیمه‌دائمی برای پر کردن و تغییر شکل ابروهای شما است. در این روش از تیغه‌های دستی متشکل از ۱۰ تا ۱۲ سوزن برای ایجاد برش‌های ریز در پوست استفاده می‌شود که رنگدانه‌ها در این برش‌های ریز رسوب می‌کنند. شکل تیغه‌ها به شکلی طراحی شده که جلوه‌ای طبیعی و واقعی به خطوط کشیده شده بدهد، درست مانند موهای واقعی ابرو.

میکروبلیدینگ ابرو

روش میکروبلیدینگ که با نام هاشور ابرو هم نامیده می‌شود، برای افرادی که ابروهای نازکی دارند، داخل ابروهایشان ریخته و یا ابروهایی نامتقارن دارند بسیار مناسب است.

در جلسه‌ی اول میکرونیدلینگ فرم و رنگ ابروی درخواستی‌تان را به تکسنین میکرونیدلینگ می‌گویید و تکنسین با توجه به فرم چهره و ابروهایتان شکل ابروی مورد نظر را با استفاده از نخ رنگی، مداد و خط‌کش روی صورتتان طراحی می‌کند و سپس با استفاده ازابزارهای مخصوص، کار میکروبلدینگ ابروهای شما آغاز می‌شود.

جلسه‌ی اول ممکن است بین یک تا دو ساعت طول بکشد و حدودا چهار تا شش هفته پس از جلسه‌ی اول میکروبلدینگ، زمانی که پوست بهبود می‌یابد نیاز به یک جلسه‌ی ترمیمی خواهید داشت تا نتیجه‌ی مورد نظرتان حاصل شود.

طراحی ابرو در میکروبلدینگ

اثرات میکروبلیدینگ آنی است. ممکن است بلافاصله کمی قرمزی و حساسیت را در ناحیه‌ی ابروهایتان تجربه کنید، اما می‌توانید نتایج را فوراً مشاهده کنید. ممکن است در ابتدا ابروهایتان کمی تیره به نظر برسند، اما با بهبود پوست و ته نشین‌شدن رنگدانه، ابروهای شما طبیعی‌تر به نظر می‌رسند.

جلسه‌ی دوم ترمیمی بعد از بهبود ابروها ضروری است چرا که تکنسین میکروبلدینگ این امکان را خواهد داشت که قسمت‌های از دست‌رفته یا مناطقی را که رنگدانه در آن جا نیفتاده است را پر کند و شکل کلی ابرو‌ها را بررسی و اصلاح کند.

میکروبلدینگ قبل و بعد

مراقبت های پس از انجام عمل میکروبلدینگ

در چند ساعت اول پس از انجام میکروبلدینگ، ممکن است ابروهایتان کمی شکننده شوند که این اتفاق کاملا طبیعی است. رنگ ابروها در چند روز اول پس از انجام میکروبلدینگ ممکن است بسیار تیره به نظر برسد، اما با جا افتادن رنگدانه‌ها و بهبودی پوست، رنگ ابروها تا ۶۰ درصد روشن می‌شود.

میکروبلیدنگ قبل و بعد

حدود روز سوم یا چهارم، دچار خارش یا پوسته‌پوسته شدن در ابروهایتان می‌شوید. در این حالت از خاراندن یا خراشیدن ابروهایتان اجتناب کنید. همچنین در هفته‌ی اول، باید از تعریق و خیس شدن ابروها جلوگیری کنید. به همین دلیل از انجام هرگونه ورزش یا رفتن به باشگاه و استخر و سونا خودداری کنید و هنگام شستن صورتتان، مواظب باشید آب روی ابرویتان نریزد.

برای از بین بردن هرگونه خون یا ترشح احتمالی، می‌توانید به آرامی یک پنبه را آغشته به کمی سرم نمکی یا آب استریل کنید و دور ابرویتان را با آن تمیز کنید. سعی کنید تا چهار هفته مستقیما در معرض نور خورشید قرار نگیرید و به مدت ده روز از هیچ گونه لایه‌بردار یا لیزر یا محصولات آرایشی استفاده نکنید.

همچنین بهتر است از قرار گرفتن در معرض گرد و غبار و یا رانندگی با پنجره‌های پایین اجتناب کنید، چرا که ذرات معلق در هوا ممکن است باعث عفونت یا سوزش در محل زخم‌های ابروها شوند. پس از چهار هفته، پوست زیر ابروهایتان کاملا بهبود می‌یابد. به خاطر داشته باشید که حتما کرم‌های ترمیم‌کننده‌ای را که برایتان تجویز شده استفاده کنید.

عوارض احتمالی میکروبلیدینگ ابرو

عفونت و واکنش آلرژیک دو عارضه‌ای هستند که ممکن است پس از انجام میکروبلیدینگ برایتان اتفاق بیفتد. برای جلوگیری از خطر عفونت، حتما در انتخاب تکنسین انتخابی و سالن یا کلینیکی که به آن مراجعه می‌کنید دقت کنید تا مطمئن شوید که کلیه‌ی تجهیزات مورد استفاده استریل هستند و ضدعفونی شده‌اند.

اگر پوست حساسی دارید و در مورد واکنش آلرژیک نگران هستید، می‌توانید قبل از انجام عمل میکروبلدینگ، یک تست موضعی برای بررسی حساسیت مواد درخواست کنید. بعد از انجام تست موضعی، حساسیت و قرمزی برای چند ساعت و همچنین مقدار کمی خون‌ریزی طبیعی است اما اگر درد همچنان ادامه داشت، موضع مورد نظر متورم شد یا شروع به چرک کردن کرد، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

سخن آخر

اگر قصد دارید ابروهایتان را ترمیم کنید، جنس پوستتان و امکان بروز حساسیت پوستی را حتما در نظر بگیرید. همچنین به خاطر داشته باشید که در روش‌های ترمیم دائمی و نیمه‌دائمی ابرو به سختی امکان این را دارید که فرم ابروهایتان را به شکل اول برگردانید؛ بنابراین در انتخاب فرم نهایی ابروها و روش انتخابی‌تان دقت کنید و علاوه بر آن حتما از کیفیت سالن زیبایی یا کلینیکی که می‌خواهید به آن مراجعه کنید مطمئن شوید تا ضمن دست‌یابی به نتایج دلخواه‌تان، سلامت پوست و ابروهایتان هم تضمین شود.

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید