همه چیز راجب آمبره مو

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت

همه چیز درباره آمبره مو و تفاوت آن با سامبره و بالیاژ

رنگ موی کاراملی

این روزها تکنیک‌های جدیدی برای رنگ کردن مو بین خانم‌ها و دختران جوان رایج شده است. تکنیک‌هایی که اگر از حق نگذریم در مقابل رنگ کردن عادی مو واقعا جلوه زیباتری داشته و جذاب تر هستند. از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین متدهای رنگ مو، رنگ موی آمبره است. رنگ کردن مو به روش آمبره تکنیک‌های خاص خود را دارد. اگر می‌خواهید در مورد آمبره مو بیشتر بدانید و فرق آن را با سایر متدها مانند بالیاژ و سامبره مو به راحتی تشخیص دهید، این مقاله مخصوص شماست چون همه چیز را به زبان ساده در مورد آمبره کردن مو برای شما گفته‌ایم. پس تا پایان این مقاله از مو تن رو با ما همراه باشید.

آمبره مو چیست؟

پیش از آن که به سراغ هر چیزی در مورد موهای آمبره برویم ابتدا لازم است بگوییم که منظور از آمبره چیست؟ و آمبره به چه نوع رنگ مویی گفته می‌شود؟
منظور از آمبره این است که ریشه موهایتان باید تیره تر باشد و هر چه به سمت ساقه و نوک موها می‌روید، رنگ موهایتان روشن‌تر شود. مانند تصویری که در شکل زیر مشاهده می‌کنید:

آمبره مو

در آمبره مو بالای موها تیره و پایین موها روشن‌تر می‌شود و در کل می‌توان گفت که موها ظاهری دورنگ پیدا می‌کنند. برای آن که قسمت پایینی موها روشن شود لازم است که آن را دکلره یا بی ‌رنگ کنید و بعد رنگ موی دلخواهتان را روی موهای دکلره شده اجرا کنید.
آمبره یک لغت فرانسوی است که معنی آن “رنگی که سایه دار شده و مدرج است” می‌باشد.
هر چند آمبره به رنگ مویی گفته می‌شود که از بالا تیره و پایین آن روشن است اما آمبره معکوس هم در دنیای آرایشگری وجود دارد. می‌توان گفت دو نوع رنگ موی آمبره وجود دارد:

  1. آمبره معمولی: رنگ تیره در بالای مو و رنگ روشن در پایین مو
  2. آمبره معکوس: رنگ روشن‌ در بالای مو و رنگ تیره در پایین مو
آمبره مو

نکات مهم آمبره کردن مو

برای انتخاب رنگ مو و سایه‌های آمبره باید به مواردی مانند نکات زیر توجه کرد:

  1. رنگ پوست
  2. رنگ چشم
  3. سلیقه در انتخاب رنگ لباس
  4. حتی فصلی که در آن هستیم مثلا در تابستان بهتر است از رنگ های روشن و سایه های گرم تر و در  زمستان بهتر است از رنگ های سرد و سایه های تیره رنگ استفاده کنید.
  5. رنگ هایی که انتخاب می‌کنید بهتر است به رنگ موی پایه نزدیک باشد. رنگ های پرطرفدار که باتوجه به رنگ موی پایه انتخاب می‌شود شامل رنگ های قهوه ای تیره یا قهوه ای روشن، قهوه ای مایل به قرمز و یا برای موهای روشن رنگ موی بلوند هستند.
  6. برای رنگ موی آمبره رنگی را انتخاب کنید که از موهای پایه شما دو درجه بیشتر روشن نباشد چون کمک می‌کند رنگ موی شما ملایم و طبیعی شود.
  7. دقت کنید رنگی را که انتخاب می‌کنید از رنگ موی طبیعی خودتان بیش از دو درجه روشن تر نباشد.

مشخص کنید می خواهید آمبره موهایتان کجا تمام شود. به طور کلی بهتر است رنگ روشن پایین مو از نوک موها تا جایی زیر خط چانه باشد. آمبره نباید از خط چانه بالاتر برود.

آموزش آمبره مو در خانه

اگر می‌خواهید موهایتان را خودتان آمبره کنید و برای این کار به سالن‌های زیبایی نروید کافیست مراحل زیر را به دقت انجام دهید تا از زیبایی موهای آمبره شده خود لذت ببرید.
برای آمبره کردن موهایتان در خانه ابتدا لازم است موها را به خوبی شانه بزنید و مطمئن شوید هیچ گره و پیچشی در موهایتان نیست چون در صورتی که موها گره داشته باشند، دکلره و رنگ به خوبی روی موها پخش نخواهند شد و در نتیجه رنگ یکدست در نمی‌آید.
بعد از شانه کردن مو اگر حجم موهایتان زیاد است، آن‌ها را با کش‌های پلاستیکی به دسته‌های کوچکتری تقسیم بندی کنید.
معمولا برای قسمت‌های پایین مو که رنگ روشن تری می‌خواهد پیدا کند، دکلره انجام می‌دهند. در ادامه نحوه دکلره کردن موها را برای شما توضیح می‌دهیم:

نحوه دکلره کردن موها

برای انجام آمبره ابتدا لازم است قسمتی از موهایتان که می‌خواهید روشن تر باشد را دکلره کرده و بعد رنگ کنید.
1- هنگام دکلره این نکته خیلی مهم است که بدانید می‌خواهید موهایتان از کجا شروع به تغییر رنگ کند. اگر موهای بلندی دارید پیشنهاد می‌کنیم این کار را از قسمت هایی از مو که در کنار خط فک هستند، شروع کنید و اگر موهای کوتاه است از نیمه موها می‌توانید تغییر رنگ را اعمال کنید.
2- بعد از این که تعیین کردید تغییر رنگ از کجا آغاز شود، مایع دکلره را به آن بزنید. این کار را به کمک یک اپلیکاتور رنگ یا شانه رنگساژ انجام دهید.
3- حواستان باشد که همه تارهای مو به مایع دکلره آغشته شوند.
4- نکته مهمی که هنگام دکلره کردن مو وجود دارد این است که نباید در موها یک خط افقی ایجاد کرد، بلکه باید تغییر رنگ را تدریجی اعمال کنید. به این صورت که اپلیکاتور را به صورت نامنظم روی موها حرکت دهید تا محل دکلره شدن در موها یک لایه 6 تا 7 سانتی متری نامنظم باشد. اگر محل تغییر رنگ نامنظم باشد جلوه آمبره شما بسیار جذاب تر و زیباتر خواهد شد.

دکلره کردن موها
دکلره کردن موها

5- بعد از این که پایین موها را به دکلره آغشته کردید اجازه دهید مواد دکلره مدتی روی موهایتان باقی بماند. مدت زمان ماندن دکلره روی مو به این بستگی دارد که خودتان چه قدر می‌خواهید رنگ موهای تان روشن شود.
6- مواد دکلره می‌تواند بین ۱۰ تا ۴۵ دقیقه روی موها بماند.
7- اگر خواستید بدانید موهایتان چه میزان روشن شده بعد از حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه، دسته کوچکی از موهای تان را پاک کنید. اگر از رنگ و میزان روشنی موها راضی بودید، بقیه مواد دکلره را هم بشویید ولی اگر خواستید موهایتان روشن تر شوند، اجازه دهید مواد دکلره روی موهایتان بماند و بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه دیگر دوباره رنگ موها را به همین ترتیب چک کنید.
8- بعد از این که از میزان روشنی موها رضایت پیدا کردید لازم است مواد دکلره را با آب گرم بشویید.
9- برای شستن مواد دکلره از روی مو از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید. هنگام شستن موها باید کاملا مطمئن شوید که همه مواد دکلره شسته شده‌اند زیرا ممکن است دکلره بین موها باقی بماند و باعث روشن تر شدن موها شود!
10- بعد از شستن دکلره لازم نیست به موهایتان نرم کننده بزنید.
11- موها را کاملا خشک کنید تا فرآیند بعدی که رنگ کردن موها می‌باشد را شروع کنید.

روش رنگ کردن موها

هنگام رنگ کردن موها باید آن‌ها کاملا خشک باشند. بهتر است بعد از دکلره یک یا دو ساعت صبر کنید تا موها کاملا خشک شود و بعد رنگ کردن موها را آغاز کنید.

  • برای رنگ کردن موها لازم است یکبار دیگر موهایتان را تقسیم بندی کنید.
آمبره مو
  • رنگ دلخواهتان را آماده کنید.
  • رنگ کردن موها را طبق دستور العمل همراه رنگ آغاز کنید.
  • برای انجام آمبره ای که پایین موها روشن تر هستند، رنگ را از نوک موها تا مقداری بالاتر از ناحیه دکلره شده بزنید.

 

آمبره مو

  • دقت کنید که هنگام رنگ کردن، زیر و روی مو به رنگ آغشته شده باشد و جایی خالی نمانده باشد.
  • بعد از این که رنگ زدن موها به پایان رسید باید حواستان باشد که رنگ مو در قسمتی که دکلره شده، بیشتر از 10 دقیقه نباید روی موها باقی بماند.
  • برای قسمت بالایی موها که دکلره نشده، رنگ مو می‌تواند حدود 10 تا 40 دقیقه باقی بماند. اگر موهایتان نازک است، 20 دقیقه برای قسمت بدون دکلره کافی است و اگر موهای ضخیمی دارید، این زمان را بیشتر در نظر بگیرید.
  • نکته کلیدی که در زمان رنگ کردن موها وجود دارد این است که باید بین بخش بدون دکلره و دکلره شده، زمانی در حدود 10 تا 30 دقیقه فاصله باشد.
  • بعد از این که رنگ به مدت مناسبی روی موها ماند لازم است با آب گرم رنگ مو را بشویید.
  • برای شستن رنگ از روی موها از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید.
آمبره مو
  • دکلره و رنگ برای موها مضر بوده و به آن آسیب می‌رساند پس به خاطر داشته باشید در پایان کار برای افزایش رطوبت و نرمی موها از نرم کننده مو استفاده کنید.
  • در آخر آب موها را به خوبی بگیرید. بهتر است اجازه دهید که موها در هوای آزاد خشک شوند و از وسایلی مانند سشوار استفاده نکنید.

نکته: دقت کنید که تا 3 روز موها را نشویید و بعد از آن هم از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده کمک بگیرید.

ترکیب رنگ مو آمبره

از تکنیک های انجام یک آمبره خوب، ترکیب رنگ مو آمبره می باشد، بهتر است ترکیب رنگ آمبره مو زیر نظر متخصص رنگ و بر اساس اصول تعیین شده باشد.
اگر به موهای با تم نقره‌ای علاقه دارید این ترکیب رنگی که در ادامه معرفی می‌کنیم، مخصوص شماست. این آمبره از بالا تیره و به مرور که به نوک موها نزدیک می‌شوید روشن می‌شود. بعد از استفاده از این ترکیب رنگ به خاطر داشته باشید که حتما شستشو موها را با شامپو ضد زردی مخصوص انجام دهید.
فرمول رنگ مو آمبره نقره ای:

  • رنگ مو نقره ای پایه ۹ – یک چهارم تیوپ
  • رنگ مو دودی ۷ – یک هشتم تیوپ
  • رنگ کروماتیک – یک هشتم تیوپ
  • رنگ مو خاکستری پایه ۸ – نصف تیوپ
  • واریاسیون بنفش دو بند انگشت
  • واریاسیون نقره ای سه بند انگشت
رنگ مو آمبره

فرمول رنگ مو آمبره نسکافه ای عسلی:

  • بژ پایه ۷ یک تیوپ
  • رنگ نسکافه ای پایه ۷ نصف تیوپ
  • رنگ موی عسلی پایه ۷ یک چهارم تیوپ
  • واریاسیون بنفش دو بند انگشت
  • رنگ موی نقره ای یک بند انگشت
  • اکسیدان ۶ درصد
رنگ مو آمبره
آموزش رنگ مو آمبره با فرمول ترکیب رنگ

فرمول رنگ مو آمبره وانیلی صدفی:

  • رنگ مو نقره ای پایه ۹ یک هشتم تیوپ
  • رنگ مو وانیلی یک هشتم تیوپ
  • رنگ صدفی – نصف تیوپ
  • رنگ مو طبیعی پایه 8- یک هشتم تیوپ
  • رنگ یژ مارک استیل پایه 7 – یک هشتم تیوپ
  • واریاسیون بنفش دو بند انگشت
  • واریاسیون نقره ای سه بند انگشت
ترکیب رنگ مو آمبره

آمبره موی مشکی

موهای مشکی جذابیت و زیبایی منحصر به فردی دارند. انجام آمبره روی موی مشکی این جلوه و زیبایی را دو برابر خواهد کرد؛ چون اختلاف درجه روشنی و تیرگی را به خوبی نشان می‌دهد و همین مسئله باعث هر چه زیباتر شدن آمبره مو های مشکی می‌شود. انواع آمبره‌های رنگی از جمله شرابی، آبی، فندقی و عسلی روی موی مشکی گزینه مناسبی است.
آمبره موی مشکی به این صورت است که موها در قسمت ریشه به رنگ مشکی تیره هستند ولی به صورت سایه وار با نزدیک شدن به انتهای ساقه مو، رنگ های روشن وارد موی مشکی می شوند. از پرطرفدار ترین و محبوب ترین رنگ ها در آمبره روی موی مشکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آمبره قرمز مسی روی موهای مشکی
  • آمبره قهوه‌ای تیره روی موهای مشکی
  • آمبره طلایی قهوه‌ای روی موی مشکی
  • آمبره بلوند روی موهای مشکی
  • آمبره بلوند دودی روی موی مشکی
  • آمبره خاکستری روی موهای مشکی
  • آمبره بنفش روی موی مشکی
آمبره مو

نکات آمبره کردن موی مشکی

  1. آمبره کردن موها بهتر است در آرایشگاه و توسط آرایشگر متخصص انجام شود.
  2. برای اینکه موها آسیب نبیند و آمبره حالت طبیعی داشته باشد از رنگ آمبره دو درجه روشن تر از موهای خود استفاده کنید.
  3. آمبره روی موی مشکی حتما با دکلره انجام شود. می‌توانید از فویل برای دکلره موی مشکی استفاده کنید.
  4. به خاطر داشته باشید باقی ماندن بیش از حد دکلره روی موها موجب آسیب به بافت و تار مو خواهد شد.
  5. استفاده از رنگ های بسیار روشن بر روی موی مشکی تیره و ضخیم نیاز به صبر بیشتری دارد. این کار به صورت تدریجی و در نوبت های متعدد انجام می شود. هر بار یک یا دو درجه رنگ روشن تر می شود.
  6. جهت جلوگیری از آسیب به موها، حتما پس از آمبره روی موی مشکی از ماسک تقویت کنند مو استفاده کنید
  7. سعی کنید در فواصل طولانی تری از آمبره مو استفاده کنید تا موها کیفیت خود را حفظ کنند و سالم بمانند.

آمبره موی دودی

دودی یک رنگ بسیار پرطرفدار و محبوب است که می‌توان گفت رنگی میان نقره‌ای، آبی و زیتونی است. رنگ جذاب و زیبای دودی به خاطر هارمونی بسیار خوبی که با رنگ مشکی و قهوه‌ای ایجاد می‌کند در میان بانوان و دختران جوان ایرانی که معمولا موهایی تیره دارند، از محبوبیت بالایی برخوردار است. البته این نکته را نباید فراموش کنید که برای این که رنگ دودی به خوبی روی موی شما خودش را نشان دهد، باید آن را به رنگ پایه برسانید.
آمبره دودی دارای تناژهای مختلفی مانند سبز، آبی و خنثی است. هر چه این رنگ به سمت رنگ‌های گرم برود، چهره فرد را جوان‌‌تر و شاداب تر نشان می‌دهد.

رنگ موی آمبره

تفاوت آمبره مو و بالیاژ

بالیاژ به لایت کردن ساقه مو گفته می‌شود و می‌توان گفت بالیاژ نوعی هایلایت مو به حساب می‌آید. در واقع باید بگوییم که بالیاژ تکنیک رنگ کردن موها به صورت آزادانه و با دست است.
استایلیست در بالیاژ از رنگ استفاده می کند و بعضی از قسمت ها را روشن تر و بعضی قسمت‌ها را تیره تر می کند و در آخر کار ظاهر مو یکپارچه و ترکیبی از رنگ‌های روشن و تیره می شود. اما در آمبره از دو رنگ موی متفاوت استفاده می شود و بعد از آمبره مو دارای دو رنگ مختلف می‌شود به این صورت که قسمت بالای مو تیره و پایین مو روشن خواهد شد.
به صورت واضح تر باید بگوییم که بالیاژ تکنیکی برای هایلایت است اما آمبره رنگ های تیره را به روشن تبدیل می کند.
مزیت رنگ موی بالیاژ نسبت به دیگر روش ها مانند آمبره و سامبره این است که با رشد مو و بیرون زدن ریشه ها، تغییری در ظاهر شما ایجاد نمی شود و نیازی به ریشه گیری نیست. جالب است بدانید که از تکنیک بالیاژ می توانید برای آمبره و سامبره هم استفاده کنید تا زیبایی خیره کننده‌ای به موهای خود ببخشید.

بالیاژ مو

تفاوت آمبره مو و سامبره

رنگ موی سامبره تکنیک مدرن تری نسبت با آمبره می‌باشد و می‌توان گفت نسبت به آمبره جدید تر است. سامبره در واقع ترکیبی از آمبره و بالیاژ است. در روش آمبره رنگ تیره از ریشه موها شروع شده و با نزدیکی به ساقه ، رنگ مو روشن تر می‌شود یعنی در آمبره می‌توان گفت موهای شما دو رنگ خواهد شد اما در سامبره این تغییر روشنایی از ریشه به نوک مو ملایم تر صورت می‌گیرد و شما چندین رنگ از تیره به روشن را مشاهده می‌کنید که همین مسئله باعث جذابیت و زیبایی خاص سامبره مو می‌شود.

ممنونیم که تا پایان این مقاله از مو تن رو با ما همراه بودید. از سری مقالات ما می‌توانید مقاله بوتاکس مو، روشی برای احیای موهای آسیب دیده را مطالعه نمایید. لطفا اگر سوال یا پیشنهادی درباره رنگ موی آمبره و نحوه آمبره مو دارید در قسمت نظرات مطرح کنید.

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید