همه چیز درباره فیکساتور

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت
شاید برایتان این سؤال پیش آمده باشد که به چه دلیل برخی آرایش هایی که می بینید، مدت زيادي دوام می آورند. به عنوان مثال آرایش عروس در شب عروسی یا آرایش بازیگران و سلبریتی ها در مراسم های طولانی مدت و مهم. راز آرایش های بادوام، استفاده از اسپری فیکساتور است.

فیکساتور یک محصول آرایشی بسیار مهم و تاثیرگذار در بازار است که کمک می کند آرایش ما درست مانند همان ساعت نخست، دست نخورده و ثابت باقی بماند. این محصول با عنوان اسپری فیکساتور یا پودر فیکس شناخته می شود.

فیکساتور,فیکساتور چیست,فیکساتور یا تثبیت کننده ی آرایش

فیکساتور یا تثبیت کننده ی آرایش چیست؟

فیکساتور یا تثبیت کننده ی آرایش همان طور که از نامش پیداست سبب ثابت ماندن آرایش صورت میشود. شما می توانید هنگامی که آرایش خود را به صورت کامل انجام دادید برای جلوگیری از تغيير آن از تثبیت کننده های آرایشی یا فیکساتورها استفاده کنید. فیکساتور را روی تمام وسیله ها آرایشی مثل کرم پودر، کانسیلر، رژگونه و … میتوانید استفاده کنید.

 

انواع فیکساتور

معمولاً فیکساتورها به دو شکل اسپری و پودری هستند که خرید اسپری فیکساتور، نسبت به نوع پودری آن طرفدار بیشتری دارد.

 

فیکساتور,فیکساتور چیست,فیکساتور یا تثبیت کننده ی آرایشاسپری فیکساتور

 

اسپری فیکس کننده:

این نوع از فیکساتورها به علت داشتن بافت سبک و بی رنگ ، بافت و رنگ آرایش شما را دچار تغيير نمی کنند. این محصولات برای همه ی شرایط اب و هوایی مناسب هستند و تقریباً میتوان گفت در هر شرایطی آرایش را روی صورت ماندگار نگه می دارند و از پخش شدن آرایش روی صورت شما جلوگیری می کنند. قيمت اسپری فیکساتور نسبت به ديگر لوازم آرایش صورت هم قابل قبول است. با خرید بهترین اسپری فیکس کننده آرایش، میتوانید از چرب شدن پوست و برق افتادن به ویژه در نواحی بینی و پیشانی، پيش‌گيري می کند.

 

کاربردهای مهم اسپری فیکس کننده

شما میتوانید وقتی که براش را به سایه اغشته می کنید، روی آن قدری اسپری فیکس کننده بزنید و بعد از آن، سایه بکشید. با این کار، دوام سایه بیشتر می شود. البته در آغاز، سایه چشم مرطوب بنظر میرسد ولی پس از خشک شدن اسپری فیکس کننده، سایه چشم شما ظاهری بهتر و جذاب تر پیدا می کند. همچنين شما میتوانید از اسپری فیکس کننده آرایش برای مرطوب کردن اسفنج آرایشی خود استفاده کنید که باعث می شود کرم پودر یکنواخت تر و راحت تر روی پوست شما بشیند.

 

شیوه استفاده از اسپری فیکساتور

پس از پایان یافتن آرایش صورت خود، اسپری فیکساتور را روی آن استفاده کنید. نخست محتويات اسپری را به خوبی تکان دهید و به اندازه طول بازوی خویش از صورت دور نگاه دارید. چشمان خود را ببندید و چند پاف از آن روی آرایش اسپری کنید. برای جذب اسپری نیازی به ماساژ نیست؛ تنها کافیست قدری زمان دهید تا بطور طبیعی خشک شود.

 

فیکساتور,فیکساتور چیست,فیکساتور یا تثبیت کننده ی آرایش
پودر فیکس کننده آرایش

 

پودر فیکس کننده:

فیکساتورهای پودری، به صورت مات یا برّاق تولید میشوند و سفارش می شود این پودرها را به میزان خيلي کم روی پوست استفاده کنید. با استفاده از پودر فیکس کننده میتوانید سایه و رژ لب را هم زمان فیکس کنید. استفاده از این محصولات علاوه بر دوام بیشتر آرایش، نقص و عیب های صورت را از بین می برد و احساس خشنودی را در شما ایجاد می کند.

 

شیوه استفاده از پودر فیکس کننده

چنانچه تصمیم استفاده از فیکساتور آرایش پودری دارید، کافیست بعد از پایان آرایش با یک براش کابوکی قدری از پودر را برداشته و به آرامی روی کل صورت پخش کنید. حتی میتوانید مقدار بیشتری از آنرا در نواحی پیشانی، چانه و بینی خویش بکار بندید.

 

فیکساتور,فیکساتور چیست,فیکساتور یا تثبیت کننده ی آرایشاستفاده از فیکساتور پودری

 

استفاده تثبیت کننده آرایش برای کدام پوست ها توصیه می شود

شاید برای شما سؤال خلق شود این تثبیت کننده ها برای همه قابل استفاده است یا خیر ؟ در جواب به این سؤال میتوان گفت استفاده از فیکساتور برای همه پوست ها توصیه می شود ولی باید نظر به پوست خود از این تثبیت کننده ها استفاده کنید.

 

فیکساتور برای پوست های خشک

افرادی که از پوست های خشک برخوردار هستید لازم است از نوع اسپری آن استفاده نماید تا مانع خشکی پوست شما شود.

 

فیکساتور,فیکساتور چیست,فیکساتور یا تثبیت کننده ی آرایشفیکساتور برای پوست های چرب

 

فیکساتور برای پوست های چرب

چنانچه شما پوستی چرب دارید باید از نوع پودری آن استفاده نماید چرا‌که اسپر های فیکساتور سبب مرطوب شدن پوست شده و چربی سطح پوست را افزایش می دهد و در نتیجه آرایش صورت شما دوام خود را از دست داده و از بین خواهد رفت، پس لازم است از نوع پودری آن برای پوست های چرب استفاده کنید.

 

آیا استفاده از فیکساتورها ضروری است؟

اگر تصمیم دارید در مهمانی شرکت کنید و یا برایتان مهم است در یک روز خاص آرایشتان ثابت بماند استفاده از تثبیت کننده ها ضروری است. ولی توجه کنید از فیکساتورها به صورت مداوم استفاده نکنید.

 

فیکساتور,فیکساتور چیست,فیکساتور یا تثبیت کننده ی آرایشاستفاده از فیکساتورها

آیا فیکساتورها برای پوست مضر نمی باشند؟؟؟

واقعیتی که وجود دارد این است که، نباید در آرایش های روزانه از فیکساتور استفاده کرد. این محصولات از مواد پلیمری برای ثابت نگه داشتن آرایش ساخته شده اند. استفاده ی هرروز از این مواد میتواند برای پوست بسیار زیان آور باشد. این خصوصیت حتی برای بهترین پودر فیکس موجود در بازار هم صدق می کند و باز هم امکان دارد استفاده ی هر روزه از آن برای پوست شما بسیار مضر باشد.

 

فیکساتورها از دو روش میتوانند صورت شما را دربرابر ریختن میکاپ مقاوم کند. یکی ایجاد چسبندگی بر روی صورت است و دیگری بوجوداوردن حالتی که متوقف شدن فعالیت های پوستی معروف است. همین خاصیت ها باعث می شود که استفاده ی زیاد آنها به پوست اسیب برساند.

 

تفاوت پرایمر و فیکساتور چیست ؟

پرایمر پایه و اساس برای زیر سازی آرایش است که سبب یک دستی و افزایشدوام آرایش می شود، در حالی پودر فیکس در انتهای آرایش برای ثابت کردن و دوام بیشتر و جلوگیری از برّاق شدن آرایش استفاده میشود.

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید