معرفی شانه مناسب برای انواع مو

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت

شانه کردن مو یکی از کارهایی است که هر روزه یک یا چند بار انجام می دهیم. اگر میخواهید بدانید چه نوع شانه ای برای موهایتان مناسب تر است یا از چه جنس شانه ای استفاده کنید و یا برای مدل موها و اندازه موهای شما چه شانه ای مناسب تر است با ما همراه شوید تا انواع شانه را برایتان معرفی کنیم.

 

 

اگر تار موهای شما نازک است

موی افرادی که تار موی نازکی دارند کم پشت تر به نظر می‌رسد. اغلب موهایشان صاف است و زود چرب می‌شود. اغلب این افراد نیازی به برس کشیدن مو در خود حس نمی‌کنند با این وجود اگر با یک برس مناسب موهای خود را شانه بزنند تفاوت بسیار زیادی در حجم و بافت موی خود حس خواهند کرد. بهترین جنس برس مو برای این دسته از افراد برس هایی است که دندانه‌ای از جنس موی طبیعی دارند.

این برس ها از موی طبیعی زبر تهیه می‌شوند و الکتریسیته ساکن ایجاد نمی‌کنند. یک برس کشیدن مناسب و اصولی می‌تواند گرد و کثیفی را از کف سر شما برداشته و چربی طبیعی سر شما را در ساقه مو پخش کند. پس به خیال مرتب بودن موهایتان شانه کشیدن را از یاد نبرید.

اگر موهای شما آسیب‌دیده است

موها به دلایل زیادی ممکن است آسیب ببینند. یکی از این دلایل رنگ کردن مکرر مو و یا استفاده مداوم از سشوار و اتو مو است. موی شما نیاز به یک تقویت اساسی دارد و باید بیشتر از هر زمانی از آن مراقبت کنید. شما نیز به برس موی طبیعی نیاز دارید ولی در این مورد هر چه موی به کار رفته در دندانه‌های برس نرم‌تر باشند برای موی شما مناسب‌تر خواهد بود. این برس ها گردش خون را در سر شما تقویت کرده و ساقه موی شما را قوی‌تر می‌کنند.

 

 

اگر تار موی شما ضخیم است

تار موی ضخیم شاید موی شما را پرپشت جلوه دهد ولی از طرفی دیگر در حالت دادن مو کار آسانی نخواهید داشت. برس های مویی را فراموش کنید. آن‌ها برای شما مناسب نیستند. برس های دندانه پلاستیکی انتخاب بهتری برای موهای شما هستند. با این برس ها شما می‌توانید موی خود را به سادگی شانه‌زده و گره‌های آن را از هم باز کنید.

اگر موهای شما معمولی است

موهای معمولی نه آن‌قدرها نازک‌اند که کم پشت به نظر برسند و نه آن‌قدر ضخیم هستند که نتوان به سادگی آن‌ها را کنترل کرد. برای موهای میانه بهترین راه‌حل یک پاسخ میانه است. شما می‌توانید از برس های ترکیبی پلاستیک و مو استفاده کنید و این برس ها بهترین شانه مو برای شما هستند. این برس ها کار هر دو برس را برای شما انجام داده و از طرفی به موهای شما آسیب نمی‌رسانند.

اگر موی فر دارید

موی فر پردردسرترین مو برای شانه کشیدن است. آن‌قدرها که این باور در میان مردم به وجود آمده که برس کشیدن این مو می‌تواند اشتباه باشد. ولی شما نباید همه مزایای برس کشیدن را به خاطر سختی این کار از دست بدهید. با یک برس مناسب همه این مشکلات به سادگی قابل حل خواهند بود.

یک برس دندانه درشت و فاصله‌دار چوبی بهترین برس مو برای موهای فر است. این برس ها حالت موی شما را خراب نکرده و فر آن را باز نمی‌کنند. از طرفی به خاطر دندانه چوبی باعث ایجاد الکتریسیته ساکن در موهای شما نخواهند شد.

 

اگر موی کوتاه دارید
موهای کوتاه غیر فر برای شانه شدن به بهترین برس گرد با دندانه موی طبیعی نیاز دارند. شما با این برس می‌توانید به موهای خود به سادگی حالت داده و حجم آن‌ها را تغییر دهید. برس های استوانه‌ای چربی بهترین برس مو برای شما هستند.

 

اگر موی وز دارید
موی وز می‌تواند خیلی برای شما دردسرآفرین باشد. مهم‌ترین کار برای جلوگیری از وز شدن موها انتخاب بهترین شانه مو برای موهایتان است. مشکل اصلی موی شما الکتریسیته ساکن است. پس از برس های پلاستیکی یا موی طبیعی برای شانه کشیدن موی خود استفاده کنید. شانه کردن مو در حالت خشک نیز موی شما را وز خواهند کرد پس در حالت کمی نرم دار آن‌ها را برس بکشید.

 

 

انواع شانه 

شانه فلزی : شانه های فلزی دوام بسیار بالایی دارند ولی برای حالت دادن به موها مناسب نیستند و استفاده بلند مدت از شانه های فلزی میتوند به مو آسیب برساند. شانه های فلزی برای موهای لخت و صاف گزینه بسیار مناسبی هستند ولی اگر موهایی فر و مجعد دارید بهتر است از شانه های دیگر استفاده کنید.

 

شانه پلاستیکی : شانه های پلاستکی به راحتی شسته می شوند و تنوع رنگ بسیار بالایی دارند . شانه های پلاستیکی برای موها فر و گره خورده مناسب هستند. شانه های پلاستکی بهترین گزینه برای استفاده در حمام هستند.

 

شانه چوبی : شانه چوبی از آنجایی که جنسی کاملا طبیعی دارد میتوانید بهترین نوع شانه باشد و بهتقویت موها کمک می کند و از ایجاده موخوره و شوره سر پیشگیری میکند ولی نمیتوانید به راحتی آن ها را بشویید ضمن این که خیلی زود خراب می شود و ترک میخورند که باعث می شود ساقه موها را بخراشند و به  همین دلیل باید زود به زود تعویضشان کنید.

 

 

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید