مرکز تخصصی پدیکور در مشهد

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت

یکی از کارهایی که هنگام مراجعه به سالن های زیبایی برای پدیکور پا انجام می شود سوهان کشی کف پا است که به وسیله سوهان و رنده پا یا سمباده پا انجام می شود.

سوهان کشی کف پا برای افرادی انجام می شود که کف پایشان ترک خورده و پینه بسته و سخت و ضخیم شده است.

 

پوست پا هم درست به اندازه پوست دست نیاز به مراقبت و نگهداری دارد ولی اغلب مردم از آن غافل می شوند. شادابی و سلات پوست پا تاثیر زیادی بر زیبایی کلی بدن دارد.

مراقبت از پوست پا در فصل تابستان که بیشتر در معرض نور آفتاب و گرد و خاک قرار می گیرد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

تمیز بودن و صاف بودن پاها نشان دهنده اهمیت دادن شما به جسمتان و رعایت بهداشت شخصی است. پاهای پینه بسته و خشک و ترک خورده اصلا ظاهر جذابی  ندارند و کثیفی و گرد و خاک بیشتری جذب میکنند که همین مسئله باعث بدتر شدن پینه پا می شود.

یکی از روش هایی که به شما کمک می کند همیشه پاهایی تمیز و زیبا داشته باشید کف سابی منظم پاها است که معمولا با سوهان یا رنده پا انجام می شود.

 

 رنده پا برقی, سوهان و رنده پا, سمباده و رنده کف پا

لایه برداری پوست کف پا با سوهان و رنده پا

 

سوهان و رنده پا چیست؟

سوهان پا یا سوهان پدیکور وسیله ای فلزی مثل رنده یا سمباده ای درشت است که به لایه برداری پوست مرده و سخت شده پا کمک میکند.

با سوهان و رنده پا میتوانید پوست کف پا و پاشنه پا را لایه برداری کنید.

سوهان پا معمولا از نظر زبری درجه بندی متفاوتی دارد ، درجه زبرتر آن برای سوهان کشی روی پوست های ضخیم و پینه دار استفاده می شود و از درجه نرم آن برای صاف کردن و لایه بردرای سطح پوست پا که ترک های سطحی دارد استفاده میکنند.

 

انواع سوهان و رنده پا

سوهان پا در دو نوع دستی و برقی تولید می شود.

نوع برقی سوهان کف پا بدون این که نیاز به تلاش زیادی داشته باشید در کمترین زمان ممکن به راحتی لایه های مرده و پینه بسته روی پاشنه پا را جدا می کند.

سوهان برقی پدیکرو پایه های مختلفی دارد که امکان سوهان کشی کف پا را برایتان فراهم می کند. کافی است که با توجه به درجه زبری یا نرمی مورد نیاز ، سری مناسب را روی هندپیس دستگاه سوهان برقی نصب کنید و پوست های مرده را سوهان بکشید.

 

عوارض استفاده از رنده پا, رنده پا برقی, سوهان و رنده پا

مراحل استفاده از سوهان و رنده پا

 

آموزش استفاده از سوهان پا

1– خیساندن پاها در آب گرم : یک ظرف مناسب که بتوانید هر دوپایتان را در آن قرار دهید انتخاب کرده و تا نیمه از آب گرم که پوست را نسوزاند پر کنید و پاها را به مدت 15 – 30 دقیقه در آب گرم قرار بدهید تا خیس بخورد و پوست پا تا حد ممکن نرم شده و حالت چروک خورده پیدا کند.

 

نرم شدن پوست پا باعث می شود که پوست هنگام سوهان کشی زخمی نشده و خون ریزی نکند. از مواد مختلف میتوانید در ترکیب با آب گرم استفاده کنید مثلا برای تولید کف میتوانید به آن شامپو بزنید یا برای بهتر خیس خوردن پاها به آن نمک دریا یا نمک اپسوم ، روغن زیتون ، روغن نارگیل ،کوکتل پدیکور ، اسانس بابونه ، اسانس اسطوخدوس و غیره اضافه کنید.

استفاده از نمک اسپا که خواص درمانی متعدد برای پوست ترک خورده دارد میتواند به ترمیم پوستی کنمک کند.

استفاده از 1 – 2 قاشق روغن های گیاهی به تقویت و مرطوب ماندن پوست پا کمک میکند و برای از بین بردن خشکی و ترک کف پا موثر است.

 

2 – خشک کردن پاها : پاهای خود را با حوله یا دستمال کاغذی خشک کنید. میتوانید پاها را روی حوله بگذارید و سپس با مالش حوله روی پاها خیسی آن ها را بگیرید ولی نباید پاها را کاملا خشک کنید اجازه دهید کمی رطوبت برای سوهان کشی بهتر روی پوست باقی بماند.  خشک کردن کامل پاها و عدم وجود رطوبت کافی احتمال آسیب دیدن پوست پا را افزایش می دهد.

 

3 – لایه برداری پا با سوهان پدیکور مناسب : با دستان خود کف پا را لمس کنید و قسمت های ناهموار که پوستی ضخیم تر دارند را برای سوهان کشی مشخص کنید.

در صورتی که سوهان شما دو درجه زبری دارد باید ابتدا از قسمت زبرتر آن برای برداشتن پینه های ضخیم استفاده کنید و سپس با قسمت نرم آن پوست را کاملا تمیز کنید.

 

سوهان کشی کف پا, انواع سوهان و رنده پا, آموزش استفاده از سوهان پا

نحوه استفاده از سوهان و رنده پا

 

برای استفاده از سوهان پدیکور پای خود را روی زانوی پای دیگر قرار بدهید و از قوزک خم کنید تا پاشنه بیرون بزند و موقعیت مناسبی برای سوهان کشیدن پیدا کند.

از قسمت زبرتر سوهان پدیکور را از بالا به پایین و فقط در یک جهت بکشید تا پوست های مرده را جدا کند.

 

بعد از اتمام کار اگر حس کردید هنوز بخشهایی از پا پوست های مرده دارد با قسمت نرم سوهان پا آنها را صاف کنید.

بعد از اتمام سوهان کشی برای این که مطمئن شوید تمام پوست های مرده از بین رفته است و خیالتان از بابت آسیب نرساندن به پوست پا راحت شود میتوانید از سنگ پا استفاده کنید و تمام سطح پا را سنگ پا بکشید.

دست خود را دوباره روی کف پا بکشید و هر جا احساس ناهمواری داشتید دوباره رویش سنگ پا بکشید.

 

5 – آبرسانی به پوست پا : بعد از سوهان کشی باید پوست پا را آبرسانی کنید . حتما مقداری لوسیون روی پاها بکشید و ماساژ بدهید تا به خورد پوست برود. اگر پوستتان خشک است میتوانید از کرم های چرب تر یا روغن های طبیعی یا گلیسرین برای چرب کردن پاها استفاده کنید.

 

6 – ماساژ پا : حداقل هر پا را به مدت 1 دقیقه ماساژ دهید تا درد کاهش پیدا کند ، گردش خون زیر پوستی افزایش پیدا کرده و عضلات پا ریلکس شوند.

با هر دو دست از نزدیکی انگشتان پارا به سمت مچ ماساژ  بدهید و پا ار به آرامی در جهت های مخالف بچرخانید و هر دو دست را در طول پا به صورت دایره ای حرکت دهید.

 

عوارض استفاده از سوهان و رنده پا

اگر هنگام استفاده از سوهان پدیکرو مراقب نباشید و فشار بیش از حدی به پوست وارد کنید احتمال پارگی پوست و خونریزی و عفونت وجود دارد.

استفاده بیش از حد از سوهان پا میتواند باعث ایجاد التهاب و سوزش روی پوست شود.

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید