فرکردن مو در سالن زیبایی در یزد

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت

روش های فر کردن مو بدون ابزار حرارتی

می توانید برای همیشه با ابزار حرارتی برای فر کردن موهایتان خداحافظی کنید و در هر زمان که خواستید با روش های طبیعی و سالم، موهای خود را فر کنید.

۱- فر کردن موها با گره بانتو

 

 

 

اگر می خواهید موهایتان خیلی فر باشد و مانند سیم تلفن جمع شود، روش فر کردن مو با گره بانتو را امتحان کنید.
برای انجام این کار ابتدا موهایتا را تمیز بشویید. دقت کنید که برای اینکه موهایتان راحت تر حالت بگیرند باید نم دار باشند. روی موهای نم دار خود ماسک مو بزنید تا موهایتان مرطوب شود.
بعد از شانه کردن موها قسمت کوچکی از موهایتان را جدا کنید. هر چه دسته ی موهای شما را نازک تر باشد، فر موهای شما زیباتر و با دوام تر خواهد بود.
دسته ی جدا شده را مانند طناب بپیچانید. سپس آن را به دور خودش بپیچانید تا جمع شود و به کف سر برسد. با یک سنجاق یا گیره مو آن را روی موهایتان نگهدارید و سفت کنید.
تمام موهای خود را به همین ترتیب بپیچانید و با گیره نگهدارید. می توانید فقط جلوی موهای خود را فر کنید و آن را حالت دهید. بعد از پیچاندن تمام موها کلاه دوش را روی سر خود بگذارید تا یک شب بماند.
روز بعد کلاه دوش را بردارید و سنجاق ها را باز کنید. گره موها را باز کنید و با انگشت یا ناخن موهای خود را شانه کنید. برای ماندگار شدن حالت موهایتان از یک واکس مو یا اسپری مو استفاده کنید.

  آشنایی با ترندهای جدید آرایش عید ۱۴۰۱

۲- روش فر کردن مو با بافتن

 

 فر کردن مو در خانه

 

حتما دقت کرده اید که بعد از بافتن مو، موهایتان حالت دار و مواج می شوند. یکی از ساده ترین و سریع ترین روش هایی که می توانید با آن موهای خود را فر کنید، بافتن موها است.
می توانید زمانی که تازه از حمام در آمده اید موهای خود را ببافید، یا وقتی خشک هستند با کمی اسپری آن ها را مرطوب و نرم کنید. مرطوب بودن موها به حالت پذیری آن کمک می کند.
برای شروع فر کردن مو در خانه با روش بافتن، ابتدا موهای مرطوب خود را به خوبی شانه کنید. اگر می خواهید فر موهایتان درشت باشد و یا موهای مواج داشته باشید، کل موهای خود را در یک دسته ببافید. اما اگر می خواهید موهایتان بیشتر فر باشد، باید تعداد دسته ها را بیشتر کنید. می توانید دو یا چند دسته از موهایتان را ببافید.
دقت کنید که این کار را تا زمانی که موها خیس هستند انجام دهید. برای حالت گرفتن و فر شدن موها آن ها را سفت ببافید. یک روز کامل موهایتان را در حالت بافته نگهدارید. سپس موها را باز کنید و با دست آن را شانه کنید. برای حالت گرفتن و فر شدن موهایتان فقط با دست آن ها را باز کنید و اصلا موها را شانه نکنید چرا که فر مو از بین می برد.

۳- موهای خود را رول کنید

 

 

 

یکی دیگر از روش های فر کردن مو بدون ابزار حرارتی، رول کردن و پیچاندن موها است. موهایتان را بشویید و با یک ماسک مو آن را مرطوب و نرم کنید. با یک شانه مناسب موهایتان را به خوبی شانه کنید.
از موهای جلویی خود شروع کنید و یک دسته باریک و کوچک را جدا کنید. سپس همان دسته را به دو قسمت تقسیم کنید و دو قسمت را به یکدیگر بپیچانید.
بعد موی پیچانده شده را جمع کنید تا به کف سرتان برسد. بعد با سنجاق یا کش چل گیس آن را روی موهایتان سفت کنید. یک شب تا صبح موهای خود را در آن حالت نگهدارید.
صبح روز بعد موهایتان را باز کنید و با انگشت موها را شانه کنید. در این حالت فر موهای شما بسیار زیبا می شود اما دقت کنید جلوی موهای خود را در جهت مناسبی بپیچانید تا بعد از باز شدن حالت زیباتری داشته باشد.

۴- گوجه ای کردن مو

 

 

روش فر کردن مو را می توانید با گوجه ای کردن موها هم انجام دهید. موهایتا را بشویید و سپس با یک ماسک مو آن را مرطوب کنید. با یک شانه دندانه درشت موها را شانه کنید تا گره موها باز شود.
اگر می خواهید موهایتان کرلی شود تمام موهایتان را بالای سر جمع کنید و با یک کش موی کوچک ببندید. موها را مانند طناب پیچ دهید سپس به دور خود جمع کنید. با یک گیره یا یک کش موی دیگر موهایتان را بالای سرتان نگهدارید.
اگر هم می خواهید موهایتان بیشتر فر باشند، موها را به دو دسته تقسیم کنید و حالت خرگوشی، دو گوجه بالای سر خود درست کنید. چند ساعت موها را در همین حالت نگهدارید. هرچه بییشتر بماند موهایتان فر تر می شود.
سپس موهایتان را باز کنید و دست خود را لای موها ببرید. این روش از فر کردن مو در منزل را حتما امتحان کنید تا شاهد موهای خوش حالت و زیبای خود باشید.

۵- فر کردن موها با بیگودی

 

 فر کردن مو در خانه

 

بیگودی یک روش رایج و قدیمی برای فر کردن مو است و بسیاری از خانم ها از آن برای فر کردن موهای خود استفاده می کنند. فر کردن مو بدون ابزار حرارتی می تواند موهای شما را سالم و زیبا نگهدارد.
برای تهیه بیگودی دقت کنید که اگر می خواهید فر موهایتان ریز باشد و بیشتر حالت فر داشته باشد، از بیگودی ها کوچک استفاده کنید. اما اگر می خواهید فر موهایتان درشت باشد و یک حالت مواج به خود بگیرد، باید از بیگودی هایی که بزرگ تر هستند استفاده کنید.
ابتدا موهایتان را با استفاده از یک شامپوی حجم دهنده بشویید. برای خشک کردن موها فقط آب اضافی مو را با حوله بگیرید و از مالیدن مو به حوله خودداری کنید چرا که باعث وز شدن و گره خوردن موهایتان می شود.
تکه های نسبتا نازکی از مو را جدا کنید و بیگودی را زیر یا روی مو بگذارید و به طرف بالا موهایتان را جمع کنید. زمانی که بیگودی به کف سر رسید نیازی نیست آن را با سنجاق نگهدارید. اما اگر بیگودی بالای سر شما نایستاد، کمی از حجم موهایتان را کم کنید.
هر چند ساعت که می توانید بیگودی را روی موهایتان نگهدارید. بعد از چند ساعت یکی از بیگودی ها را باز کنید و اگر از فر موهایتان راضی بودید سایر آن ها را از موها جدا کنید. در غیر این صورت اجازه دهید بیگودی ها مدت زمان بیشتری روی موهایتان بمانند. بعد از باز کردن بیگودی، با انگشتان خود موهایتان را باز کنید و از یک تافت مو استفاده کنید تا حالت موها تثبیت شود.

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید