راه هایی برای جلوگیری از چروک لب

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت
اگر لبهای چروکی دارید علل متنوعی میتواند داشته باشد، این اتفاق معمولاً در طول زمستان به علت خشکی هوا رخ می دهد، ولی معنی آن این نیست که در طول فصول ديگر اتفاق نمی افتد. شما میتوانید از محصولات خانگی یا بازاری برای حل این مشکل استفاده کنید.

به نوعی میتوان گفت که مراقبت و محافظت از لب و پوست آن، از مهمترین مراقبت ها است. اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید، مرطوب کردن لب ها است چون برعکس بخش های ديگر بدن، غدد چربی ندارند. به همین علت است که لب ها خصوصا در مواقعی که در معرض وضعیت آب وهوایی رطوبت زدا مانند آب وهوای سرد یا در معرض آب داغ قرار می گیرند، خيلي سریعتر خشک می شوند. بنابراین حفظ رطوبت لب ها برای زیبایی آنها ضرورت دارد.

 

لب تنها بخش از بدن و صورت است که خودش چربی ندارد. به همین علت احتیاج است که مدام مرطوب باشد.

 

می دانیم که ویتامین ها و پمادهای فراوانی دردسترس هستند که لبها را مرطوب می کنند ولی خوب است ماده های طبیعی را جایگزین ماده های ديگر کنید که تاثیرش بهتر است از ماده های غیر طبیعی است.

 

چروک لب,چین و چروک دور لبجلوگیری از چروک لب

 

مواد طبیعی برای چروک لب 

 

روغن زیتون

در این مورد روغن زیتون یکی از بهترین مورد هاست و استفاده از آن لب ها را نرم و منعطف ساخته و البته یکی از مهمترین اجزاء تشکیل دهنده بسياري از محصولات زیبایی و آرایشی هم شمرده می شود.

 

بنابراین هر گاه در لب ها، حس خشکی و ترک خوردن داشتید، از این روغن، درست شبیه دیگر ویتامینه های لب میتوانید بهره ببرید.

 

دارچین

پودر دارچین را با روغن نارگیل ترکیب کنید و هر شب آنرا روی لب هایتان بگذارید چنانچه مرتب این کار را انجام بدهید چروکی لب ها را درمان نموده اید.

 

نوشیدن آب

افرادی که کم تر آب می نوشند باید بدانند که این امر سبب کاهش یافتن آب بدن می شود و کم کم سبب ایجاد خشکی و ترک‌خوردگي لب ها خواهد شد. بنابراین باید با آشامیدن آب و مایعات مناسب، بدن خود را هیدراته نگه دارید. حتی اگر تشنه نیستید باز هم باید هر دو ساعت یکبار آب بنوشید. آشامیدن آب یکی از موثرترین و ارزانترین روشها برای درمان خشکی لب هاست.

 

چروک لب,چین و چروک دور لبراهکارهایی برای جلوگیری از چروک لب

 

روغن نارگیل 

روغن نارگیل نیز یک درمان خوب برای کمتر کردن خشکی و ترک خوردگی لب هاست. این روغن همچنين ماده های مغذی فراوانی دارد و میتواند برای پوست بسیار موثر باشد. روغن نارگیل را سه الی چهار بار در روز روی لب های خویش اعمال کنید. اینکار سبب درمان خشکی لب ها می شود و از پیدایش دوباره آن هم جلوگیری خواهد کرد.

 

شکر

شکر نوعی نرم کننده طبیعی است که میتواند پوست های مرده روی لب را بردارد و سبب صافی و نرمي لب ها شود برای این منظور قدری شکر را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط و از آن خمیری تهیه کنید. این خمیر را به لب هایتان بزنید. سپس با انگشت روی آن بکشید تا سلول های مرده پوست کنده شوند. بعد از چند دقیقه، لب هایتان را با آب گرم بشویید.

 

محصولات نگهداری از لب

همه می دانند که هوای خارج از منزل متفاوت از هوای داخل منزل است. هوای سرد و باد میتواند ترک‌خوردگي لب را تشدید کند. زمانی که میتوانید با پایین آمدن دما، دست ها و پاهای تان را بپوشانید تا آنها را گرم بگیرید، به چه دلیل نمیتوان چنين کاری را در خصوص لب ها انجام داد؟ به تنها چیزی که احتیاج دارید یک عدد ماسک صورت است. از یاد نبرید به لب تان مرطوب کننده بزنید تا رطوبت آن از بین نرود.

 

چروک لب,چین و چروک دور لببالم لب

 

بالم لب

قدری بالم لب را روی مسواک کشیده و با حرکات آرام و چرخشی برای لایه برداری لب ها از آن استفاه کنید. استفاده از رژ لب های مناسب مانع از خشکی لب می شود پس موقع انتخاب رژ لب این مورد را در نظر داشته باشید.

 

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید