انتخاب شامپو مناسب برای موهای خشک

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت
اگر شما از جمله کسانی هستید که از موهای خشک و آسیب دیده رنج می برید، احتمالا تا به حال حس کرده اید که بازگرداندن رطوبت به مو و لطیف شدن مجدد آنها ، ممکن است کاری غیر ممکن باشد. ولی همیشه به همین منوال نبوده و براي بازگرداندن رطوبت کافی به موهایتان، راهکارهایی وجود دارد .

مو یکی از مهم ترين عوامل تاثیرگذار در زيبايي اشخاص است؛ به همین خاطر هم باید اهمیت و وسواس بیش تری در انتخاب شامپوی مناسب به خرج داد. در فصل گرما، حمام و استفاده ی روزانه از مواد بهداشتی به امری اجتناب ناپذیر تبدیل می شود؛ به همین خاطر باید در انتخاب وسایل شستشوی مناسب توجه بیش تری نشان داد و از شوینده هایی استفاده کرد که در اثر استفاده ی مکرر سبب خشکی پوست سر نشوند.

 

در قدیم از صابون براي شستشوی مو هم استفاده ميشد ولی به دلیل قوی بودن آن و توصیه متخصصان پوست و مو که اعلام ميکنند هر شخصی از شامپوی مناسب با جنس موی خود استفاده کند، شامپو های گوناگون با خواص و براي انواع موها تولید شدند که به علت فرمولاسیون های خاص تأثير زيادي در رفع نیاز و یا مشکل های احتمالی مو های یک فرد دارند.

 

روش استفاده از شامپو ها در بیش تر مواقع مثل هم است ولی شامپو هایی هم هستند که به علت قوی تر بودن فرمولاسیون شان تنها ویژه آقایان هستند و یا شامپو هایی که درگروه محصولات مخصوص مو های رنگ و دکلره شده ی خانم‌ها قرار می گیرند. اگر یک فرد از شامپوی موی مخصوص خود استفاده کند میتواند موهایی سالم و بدون نیاز به نگهداری های خاص داشته باشد.

 

به دلایل بسياري امکان دارد موها خشک و بدحالت شوند. امکان دارد شما به علت ژنتیک موهایی زبر و خشن داشته باشید و امکان دارد موهای معمولی و حتی چرب شما با بالا رفتن سنتان به وضعیت خشک تغيير حالت دهد. شاید باورتان نشود، ولی بسياري از شامپوهایی که استفاده می کنید هم باعث ميشود که پوست سر و موهای شما تغییر حالت دهد و خشکی و ناهنجاری مو را براي شما پدید آورد.

 

بهترین شامپو برای موهای خشک , شامپو برای موهای خشک , بهترین شامپو برای موهای خشک و وزشامپو برای موهای خشک و اسیب دیده

 

موهای آسیب دیده و در عین حال خشک و بدحالت به سرعت به خارش دچار میشوند و هر محصول آرایشی و بهداشتی میتواند موهای شما را روز به روز حساس تر کند و آن را با مشکلاتی مثل ریزش روبرو کند.

 

پوست سر خشک ممکن است در نتيجه استفاده از شامپو های بسیار خشک ایجاد شود. پوست سر یک لایه روغن را تولید ميکند ، مثل آنچه که توسط پوست در دیگر نقاط بدن به وجود می آید .

 

پوسته پوسته شدن یا استفاده از شامپوهایی که روغن های محافظ را از بین می برد ممکن است پوست خشک را به وجود آورد و ممکن است پوست روی سر، پوسته پوسته شود.

 

با استفاده از یک شامپو مرطوب کننده و مناسب موهای خشک،هر بار که موهای خود را شست و شو می دهید خشکی پوست سر را کاهش ميدهد .

 

مراقبت از موهای خشک

با رنگ کردن مو و استفاده از مواد تشکیل دهنده آن، رطوبت موجود در مو کاهش پیدا می کند. با افزایش سن هم موها شکننده مي شود. به همین دلیل هم موها خشک شده و شکننده مي شود. ولی چطور باید از مو هاي خشک و شکننده نگهداری کنیم؟ دراین مقاله به نقل از مجله سلامت، ۹ راه حل براي حفظ سلامت مو هاي خشک و شکننده را بررسی خواهیم کرد.

 

مواد مناسبی انتخاب کنید

مو هاي خشک و شکننده اغلب آزاردهنده هستند بنابر این انتخاب یک ماده مناسب میتواند به رطوبت رسانی مو کمک کند. شما باید از محصولاتی استفاده کنید که از موادی هم چون شی باتر، روغن زیتون، روغن آرگان یا روغن نارگیل تشکیل شده اند.

 

از مصرف موادی که موهای خشک را خشک تر ميکند پرهیز کنید

دو ماده اي که باید از مصرف آن پرهیز کنید حاوی سیلیکون و الکل است. سیلیکون می تواند مانعی بر روی مو به وجود آورد که اساساً رشته هاي مو را خفه می کند و به مو هاي شما اجازه جذب رطوبت را نمی دهد. الکل هم می تواند رطوبت موجود در مو رابه طور کلی از بین ببرد. همچنين باید به دنبال شامپوهایی باشید که عاری از سولفات هستند.

 

بهترین شامپو برای موهای خشک , شامپو برای موهای خشک , بهترین شامپو برای موهای خشک و وزاستفاده از شامپو برای موهای خشک

 

موهای خود را کم تر بشویید.

سعی کنید از شست و شوی روزانه موها جلوگیری نمایید. اگر دوست دارید مو هاي خوب و مرطوبی داشته باشید اینکار را یک روز در بین انجام دهید.

 

از شامپوهای خود بصورت استراتژیک استفاده کنید

زمانی که مو هاي خودرا با شامپو شست و شو می دهید، تنها ریشه مو را بشویید. تمامی چربی هاي موجود دراین ناحیه جمع میشوند . در مورد استفاده از نرم کننده مو این قضیه برعکس مي شود. یعنی به جاي شستن پوست سر با نرم کننده باید انتهای مو رابا آن بشویید. سعی کنید از تماس نرم کننده با پوست سر پیشگیري کنید.

 

سعی کنید از ماسک موی مناسب استفاده کنید

اگر مو هاي خشکی دارید و از این موضوع رنج می برید، سعی کنید از ماسک مو مناسب براي ایجاد رطوبت استفاده نمایید. یک ماسک مناسب تهیه کنید، آن را روی مو هاي خود اعمال نمایید و بعد با یک شانه ماسک رابه همه ی جای مو برسانید. اجازه دهید به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی مو باقی بماند و بعد بشویید.

 

از ابزارهای داغ و نور خورشید دوری کنید 

استفاده از ابزارهای داغ و قرار گرفتن در دسترس نور خورشید می تواند سبب خشک شدن مو شود. زمانیکه بیرون هستید حتماً مو هاي خودرا بپوشانید. پیش از به کار بردن ابزارهای داغ، از اسپری هاي مخصوصی استفاده کنید که موی شما را از اسیب حرارت حفظ می کند. همچنين پیش از به کار بردن مو صاف کن یا دیگر ابزارها، مطمئن شوید که موهایتان کاملاً خشک شده است.

 

به هنگام استفاده از ابزارهای داغ، بین موها حرکت کنید

زمانی که از ابزارهای داغ بر روی مو هاي خود استفاده می کنید، سعی کنید به مدت طولانی بر روی یک رشته از مو تمرکز نکنید. اینکار سبب خشک شدن مو هاي شما خواهد شد. تنها چند دقیقه کافیست. هر چه قدر زمان استفاده از این ابزارها بیش تر باشد، امکان وارد شدن اسیب به موها بیش تر خواهد شد.

 

قبل از رنگ کردن مو، از آن مراقبت کنید

مواد شیمیایی می تواند به مو هاي شما اسیب زيادي وارد کند. همیشه سعی کنید از مواد نرم کننده استفاده نمایید. زمانیکه مو هاي شما رنگ شد، کوتیکول ها باز ميشود و همین امر میتواند سبب ایجاد اسیب به مو گردد. زمانیکه از مواد نرم کننده استفاده می کنید، این کوتیکول ها بلافاصله با مرطوب کننده پر مي شود. پس از رنگ کردن مو هم از مواد مرطوب کننده استفاده کنید.

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید