اصول اولیه تاتو

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت

نکات مهم درموردتاتو

هر كسی بعد از انجام تاتو یا همان خالكوبی باید تا مدتی از پوست تاتو شده خود، مراقبت كند تابه نتیجه دلخواهش برسد.
در این زمینه، نكته‌های ابتدایی وجود دارد كه هر آرایشگری، ‌آنها را از طریق یك بروشور یا جزوه و یا هر چیز دیگری، به مشتری خود ابلاغ می‌كند و بعضی‌ها هم فقط به همان گفتن بسنده می‌كنند. مثلا هر كسی می‌داند كه بعد از انجام تاتو باید تا یكی، دو ساعت بانداژها را روی قسمت تاتو شده،‌ نگه دارد و بعد از آن، پوست تاتو شده را به آرامی با آب سرد یا آب ولرم شستشو دهد و برای این كار از یك صابون آنتی‌باكتریال ملایم نیز استفاده كند.

فرد آرایشگر حتما به مشتری خود توصیه می‌كند كه با آرامش پوست خود را بعد از شست‌وشو خشك كند و اصلا سعی نكند كه حوله را روی سطح پوستش بكشد و حركت دهد. بعد از این مرحله، پوست تاتو شده باید توسط لایه‌ای از پماد ضدعفونی‌ كننده پوشانده شود.
البته مقدار پماد باید در حدی باشد كه توسط پوست جذب شود و پوست چرب بماند اما پماد زیادی هم، می‌تواند باعث خارج شدن رنگ از تاتو شود و تمام زحمات شما و آرایشگرتان به باد فنا برود! بهتر است از پمادی مثل D و A استفاده كنید، چون پمادهای آنتی‌بیوتیك‌دار، باعث حساسیت در پوست می‌شوند.

جلوگیری از انتقال بیماری‌ها
اما در موارد دیگر می‌توانید برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های عفونی،‌سوالاتی از آرایشگرتان بپرسید. مثلا اینكه وسایل مورد مصرف برای تاتو، مثل سوزن‌ها، یكبار مصرفند؟ یا دقت كنید كه حتما آرایشگر از دست‌كش استفاده كند و قبل از اینكه تاتو را شروع كند،‌ تمام سوزن‌ها را همان لحظه‌ از بسته‌بندی‌شان خارج كرده باشد. حتما به بهداشت مكانی كه در آن (خالكوبی) صورت می‌گیرد نیز دقت كنید، چون اصلا نمی‌ارزد كه شما به خاطر این مسائل كوچك،‌ تا آخر عمرتان از بیماری وحشتناكی مثل سیفلیس و ایدز و باقی بیماری‌های عفونی رنج ببرید.

 

● عوارض درازمدت
موارد دیگری هم هست كه برای مراقبت‌ از تاتو در درازمدت، لازمند،‌ چرا كه اكثر آرایشگران فقط نكاتی را به فرد خاطر نشان می‌كنند كه برای مراقبت در هفته‌های ابتدایی بعد از تاتو مناسب است و معمولا افراد فكر می‌كنند كه بعد از این مدت،‌ پوستشان مثل گذشته می‌شود و می‌توانند به تمامی كارهای گذشته خود ادامه دهند.

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید