ابریشم سازی مو در شیراز

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت

موهایی که رنگ و دکلره شده اند یا موهایی که با استفاده از سشوارو اتوی مو به طور مداوم گرما می بینند تا خوش حالت جلوه کنند در صورت عدم استفاده از مواد محافظ و تقویت کننده ، دچار آسیب دیدگی ، خشکی و شکنندگی می شوند.

 

ساختار مو از پیوند اسیدهای آمینه تشکیل شده است و اصلی ترین پروتئین ساقه مو را کراتین تشکیل میدهد که در صورت شکست بین پیوندهای اسید آمینه مو ، ساختار پروتئینی مو تخریب شده  و موها ظاهری وز و خشن پیدا میکنند.

در اغلب روش های  احیا مو برای صاف کردن مو و تغذیه موها ار کراتین استفاده می کنند تا پیوندهای شکسته شده در ساقه مو را ترمیم کند.

 

از آنجا که امروزه خانم ها بیشتر به دنبال تنوع ظاهری هستند و رنگ موهایشان را تغییر میدهند یا برای صاف کردن و خشک کردن موها از سشوار و اتوی مو استفاده می کنند ، احتمال آسیب دیدگی موها بسیار بیشتر از گذشته شده است.

 

تکنیک های زیادی برای ترمیم و احیای موها وجود دارد که میتواند جلوه ای صاف و زیبا و ابریشمی به موها بدهد ، از جمله ریباندینگ ، کراتین مو ، بوتاکس مو ، وگان تراپی ، پلکس تراپی ، استریت تراپی و غیره.

 

همه این تکنیک ها میتواند  موها را بازسازی کند و تا چندین ماه موهایتان را صاف و درخشان جلوه بدهد.

 

ابریشم تراپی مو, ابریشم تراپی مو در خانه, ابریشم سازی مو

ابریشم تراپی مو چیست

 

ابریشم سازی یا ابریشم تراپی مو چیست

یکی از خدمات تکمیلی برای صافی مو ، افزایش لطافت ، نرمی و لختی و براق تر دیده شدن موها ابریشم سازی مو است.

در این روش موهای خشک و آسیب دیده با دوز خاصی از مواد درمانی تقویت و آبرسانی ، ترمیم و احیا می شوند. ترکیب مواد استفاده شده در ابریشم سازی مو حاوی کراتین ، سرامید  و آنتی اکسیدان های فعال برای احیای مو هستند.

 

اگر موهایی خشک و آسیب دیده دارید یا این که به طور ژنتیکی موهایتان فر دارد میتوانید از این تکنیک برای صاف کردن و آبرسانی موها بهره مند شوید.

ماندگاری کراتینه و ابریشم سازی مو معمولا تا زمانی که دوباره موهایتان را رنگ نکنید یا از وسایل گرمایشی استفاده نکنید ادامه دارد و حتی در شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب که موها معمولا وز می شوند شما میتوانید با استفاده از کراتینه و ابریشم سازی مو 4 ماه یا بیشتر موهایی صاف و لخت داشته باشید.

روش ابریشم تراپی مو

روش ابریشم تراپی مو یک روش مکمل صافی مو محسوب می شود و با تکنیک کراتینه متفاو است و به جای استفاده از شامپوهای حاوی پروتئین کراتین از شامپوهایی استفاده می شود که حاوی ترکیبی از کراتین ، ابریشم ، سرامید ، نشاسته گندم ، پروتئین گندم ، روغن نارگیل ، آووکادو ، زیتون ، پانتنول و ویتامین ای است.

 

از ابریشم سازی مو برای تکمیل احیای مو ها برای موهای به شدت آسیب دیده بعد از تکنیک درمنانی اصلی مانند کراتینه استفاده می شود تا با آبرسانی به ساقه مو حالتی ابریشمی به موها بدهد.

 

در مواردی که موهایتان آسیب دیده نیست و به صورت طبیعی کمی وزی دارد معمولا بدون کراتینه و فقط در یک جلسه یا ابریشم سازی مو میتوانید موهایی نرم و براق و لخت داشته باشید. ابریشم سازی مو علاوه بر تقویت و صافی ساقه موها باعث تقویت ریشه مو نیز می شود.

 

ابريشم تراپي مو چيست, ماسک ابریشم سازی مو در خانه, تفاوت ابریشم تراپی و کراتینه مو

نحوه ابریشم تراپی مو در خانه

 

ابریشم تراپی مو در خانه

یکی از مهم ترین نکاتی که برای تقویت موها باید انجام دهید رژیم غذایی مناسب و هیدراته نگه داشتن موها است. روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید و در رژیم غذایی خود انواع آجیل ها ، ماهی ، آووکادو ، میوه ها و سبزیجات تازه را قرار دهید.

 

شما میتوانید با یکسری راهکارهای خانگی همیشه موهایی براق و ابریشمی داشته باشید:

• شستشوی صحیح موها : اگر موهای خشکی دارید بهتر است هنگام شستشوی موها ، کف سر را نشویید تا چربی و رصوبت طبیعی پوست سر از بین نرود و موهایتان حالت خشک وگره خورده پیدا نکند.

می توانید از شامپوهای بدون سولفات که ملایم تر هستند برای شستشوی موهایتان استفاده کنید تا ضمن تمیز شدن موها ، رطوبت و روغن طبیعی شان حفظ شود.

در صورتی که آب منطقه شما حاوی املاح معدنی و فلزات سنگین است که روی مو رسوب میکند و باعث کدر شدن موها می شود ، میتوانید هفته ای یک بار به شامپو خود کمی جوش شیرین اضافه کنید تا این رسوبات را از روی موها پاک کند و درخشندگی را به موهایتان برگرداند.

 

• موهای خیس را شانه نزنید : موهای خیس حالت کشسانی پیدا می کنند و شانه زدن موی خیس میتواند کوتیکول مو را تخریب کند و به مرور باعث کاهش صافی و از بین رفتن درخشندگی موها شود.

توصیه می شود بعد از حمام گره های مو را با دست باز کنید ، ماسک مو بزنیدو سپس با یک شانه دانه درشت که آسیبی به موها نرساند صافشان کنید.

 

• روش درست خشک کردن موها : استفاده از  پارچه نخی برای خشک کردن موها بهتر از حوله است چون باعث ایجاد الکتریسیته ساکن روی موها نمی شود. موهای خیس را به هیچ عنوان با مالش خشک نکنید ، پارچه ای نخی را دور موی خیس بپیچید و با فشردن پارچه آب موها را بگیرید. با این روش موهایتان درخشندگی و صافی خودشان را حفظ می کنند.

 

• روبالشی مناسب : بهترین روبالشی برای این که رطوبت مو را جذب نکند و مانع از گره خوردن موها شود ، روبالشی ساتن است. بافت روبالشی های نخی ، پنبه ای و کتان به دلیل زبری بیشتری که دارند میتوانند رطوبت و چربی مو را جذب کنند.

ماسک ابریشم سازی مو در خانه

1 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین ساده را در 2 قاشق غذاخوری آب حل کنید و با 1 عدد موز کاملا رسیده ،1 عدد تخم مرغ ، 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب شده ، 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و تمام موها را به این ترکیب آغشته کنید و با پلاستیک رویشانرا بپوشانید و 1 ساعت صبر کنید و سپس با شامپو یا کاندیشنر موها را بشویید.

 

پودر ژلاتین حاوی کراتین هیدرولیز شده است که میتواند موهای شما را ترمیم و احیا کند.

موز خاصیت براق کنده ، پیشگیری کننده از شوره سر و نرم کننده دارد و از ایجاد موخوره پیشگیری میکند.

تخم مرغ حاوی ویتامین آ ، ویتامین ای ، بیوتین و فولات است که همه آن ها باعث تقویت مو می شوند.

 

روغن نارگیل خاصیت براق کنندگی دارد ،  به رشد بهتر موها کمک کرده ، پوست سررا تغذیه می کند و SPF طبیعی برای محافظت از موها در مقابل نور آفتاب را دارد.

عسل خاصیت مرطوب کننده ، کاهش دهنده وزی مو و نرم کننده دارد.

 

ابریشم تراپی مو در خانه, ابریشم سازی مو, ابریشم تراپی مو چیست

قبل و بعد از ابریشم تراپی مو

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید