مزوتراپی مو در تهران

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت

مزوتراپی چیست ؟

مزوتراپی تکنیکی است برای جوانسازی ، سفت کردن و بازسازی پوست که توسط تزریق عصاره گیاهان ، ویتامینها ، هورمونها در پوست انجام می گیرید . این تکنیک همچنین برای حذف چربی ها نیز کاربرد دارد .

مزوتراپی باعث تغذیه و جوان سازی پوست توسط تولید کلاژن و الاستین می شود و متابولیسم پوست شما را تحریک می کند.

این تکنیک در سال ۱۹۵۲ توسط پزشک فرانسوی به نام دکتر میکاییل پیستور توسعه یافت . در آن زمان از مزوتزاپی بیشتر برای کاهش درد استفاده می شد. ولی در سال های بعد محبوبیت زیادی در ایالات آمریکا و دیگر نقاط جهان پیدا کرد .

از بین بردن غبغب با مزوتراپی

امروزه مزوتراپی برای موارد زیر کاربرد دارد :

  • پیشگیری از چین و چروک و جوانسازی پوست

  • محو کردن خطوط پوست
  • بهبود ، روشنایی پوست ملتهب و قرمز
  • سفت کردن پوست شل
  • درمان آلوپسی – یک نوع بیماریی که موجب ریزش مو می شود.
  • حذف چربی در ناحیه هایی مانند : معده ، ران ، باسن ، بازوها و صورت
  • کاهش سلولیت (تجمع چربی)

این تکنیک با استفاده از سوزن ها بسیار نازک جهت تزریق به لایه میانی پوست انجام می گیرید .

ایده اصلی مزوتراپی برای تصحیح مسایل اصلی مثل گردش ضعیف خون ، درمان التهاب پوستی که موجب آسیب می شوند ، مطرح شده است .

برای مواد تزریقی در مزوتراپی استاندارد خاصی وجود ندارد. پزشکان راه حل های مختلفی استفاده می کنند از جمله :

  • داروهای تجویزی مانند وازودیلاتورها و آنتی بیوتیک ها
  • هورمون هایی مانند کلسیتونین و تیروکسین
  • آنزیم هایی مانند کلاژناز و هیالورونیداز
  • عصاره های گیاهی
  • ویتامین ها و مواد معدنی

درمان ریزش مو با مزوتزاپی

 چقدر هزینه دارد؟

هزینه مزوتراپی به نوع درمان و تعداد جلسات بستگی دارد ولی بطور معمول در ایران هر جلسه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان هزینه دارد . با توجه به اینکه جزو درمان های زیبایی محسوب می شود ، احتمال دارد که بیمه ها آن را پوشش ندهند .

چگونه برای مزوتراپی آماده شویم ؟ (توصیه های لازم قبل انجام)

قبل از اینکه مزوتراپی توسط پزشک انجام شود شما می بایست تا یک هفته قبل ، از مصرف داروهایی نظیر آسپیرین و سایر داروهای ضد التهاب استروئیدی اجتناب کنید . این داروها ممکن است خطر ابتلا به خونریزی و کبودی در طول مزوتراپی را افزایش دهند.

هنگام درمان با مزوتراپی چه کارهایی صورت می گیرد ؟

ابتدا داروی بی حسی روی صورت شما مالیده می شود البته ممکن است این فرایند بدون بی حسی انجام شود . سپس پزشک توسط آمپول با سوزنی باریک و کوتاه شروع به تزریق مواد در لایه میانی پوست می کند .

این تزریق ها بسته به شرایط درمان تا عمق ۱ تا ۴ میلیمتری پوست انجام می شود. پزشک ممکن است تزریق را با زاویه یا با چرخش دست انجام دهد . به هر حال در هر تزریق فقط یک قطره کوچک به پوست منتقل می شود .

شما برای رسیدن به نتیجه مطلوب به چند جلسه درمان نیاز دارید . تعدا جلسات درمان بین ۳ تا ۶ جلسه می باشد . جلسات اول هر ۷ الی ۱۰ روز انجام می گیرد . اگر نیاز به جلسات بیشتر بود هر ۱۵ روز یا یک ماه یکبار تکرار می شود .

درمان با مزوتراپی چقدر موثر است ؟

بسیار دشوار است که بصورت قطعی در مورد تاثیرات مزوتراپی صحبت کنیم همانطور که در بالا اشاره کردیم پزشکان روش های درمانی مختلفی را دارند . درضمن در این رابطه مطالعات و آزمایشات محدود بوده و زیاد قابل استناد نیست .

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته بیشترین تاثیر این روش برای جوانسازی پوست صورت بوده است

در سال ۲۰۱۲ روی شش نفر برای درمان چین و چروک و جوانسازی صورت به مدت شش ماه درمان مزوتراپی انجام گرفت و نتایج مطلوبی مشاهده شد . همین روش جهت فرم دهی روی ران پای ۲۰ زن در سال ۲۰۰۸ انجام گرفت که تاثیر چندانی نداشت و کاهش سایزی دیده نشد .

آیا مزوتراپی با لیپوساکشن قابل مقایسه است ؟

مزوتراپی جایگزین غیر جراحی لیپوساکشن برای از بین بردن چربی ناخواسته است.

لیپوساکشن به طور دائم چربی را از ناحیه هایی مثل معده، ران و پشت شما بیرون می آورد. جراحان زیبایی این روش را با قرار دادن یک لوله پلاستیکی نازک از طریق برش های کوچک در پوست انجام می دهند و سپس با استفاده از خلاء جراحی، چربی ها را ساکشن می کنند. لیپوساکشن تحت بیهوشی انجام می شود.

اگر چه لیپوساکشن به طور موثر در حذف چربی دائمی در نظر گرفته می شود، بهبود می تواند تا شش هفته طول بکشد. همچنین دارای خطراتی مانند آسیب عصبی و آسیب به رگ های خونی، ایجاد خطوط نامنظم روی پوست، سوختگی و عفونت است. در ضمن لیپوساکشن هزینه بالایی دارد.

مزوتراپی مثل لیپوساکشن به عنوان یک روش تهاجمی نیست. هیچ برشی وجود ندارد و هزینه آن حدود ۲۵۰ هزارتومان برای هر جلسه که هزینه بسیار پایین تری نسبت لیپوساکشن است. با این وجود، ممکن است ۱۰ جلسه یا بیشتر برای دریافت نتایج مورد نظر نیاز باشد.

درمان تجمع چربی با مزوتراپی

مشخص نیست که چگونه مزوتراپی برای حذف چربی مفید است. تحقیقات کافی برای آزمایش آن انجام نشده است و روش هایی که استفاده می شوند بسته به اینکه در آن انجام شده متفاوت است.

لیپولیز تزریق یک درمان غیر تهاجمی است که مشابه مزوتراپی است. اصطلاح “مزوتراپی” و “لیپولیز تزریق” اغلب به صورت مترادف استفاده می شوند، هرچند که کمی متفاوت هستند.

در طول لیپولیز تزریق، پزشک شما فسفاتیدیل کولین و دگزیکسولات را به لایه چربی زیر پوست تزریق می کند. همانند مزوتراپی، شواهد بسیار کمی برای نشان دادن کارایی لیپولیز تزریقی وجود دارد.

انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، لیپولیز تزریقی یا مزوتراپی را برای از بین بردن چربی توصیه نمی کند. آنها می گویند تحقیقات کافی برای تأیید این درمان ها انجام نشده است.

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید