مرکز تخصصی ناخن در شیراز

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت

پدیکور چیست؟

اگرچه از پدیکور به عنوان آرایش پا یاد میکنند اما پدیکور از واژه‌‌‌‌های «pedis» و «cura» به ترتیب به معنای پا و مراقبت تشکیل شده است و فقط به آرایش پاها محدود نمیشود بلکه به دلایل درمانی و پزشکی نیز مورد استفاده قرار میگیرد و مشابه مانیکور است.
هر چند استفاده از پدیکور اغلب بین خانم ها رایج است اما پدیکور مناسب آقایان نیز هست و میتواند باعث احساس سبکی و همچنین تسکین درد در پاها شود.
بیش از 4000 سال است که مردم ناخن‌‌‌‌های خود را پدیکور میکنند. در جنوب بابل، اشراف از ابزار‌‌‌‌های طلای جامد برای مانیکور و پدیکور استفاده میکردند. استفاده از لاک ناخن حتی به قبل از میلاد باز میگردد. بر اساس یک نسخه ی خطی، رنگ ناخن 3000 سال قبل از میلاد در چین مورد استفاده قرار می‌گرفت. همچنین تصاویری از مانیکورها و پدیکور‌‌‌‌های اولیه ی حک شده روی مقبره ی فرعون پیدا شده که نشان میدهد مصریان نیز ناخن‌‌‌‌های خود را برای نشان دادن طبقات اجتماعی بالا رنگ می‌کردند. در مصر باستان و روم، فرماندهان نظامی نیز قبل از عزیمت به جنگ، ناخن‌‌‌‌های خود را رنگ میکردند. سپس طی سالها پدیکور همه گیر شده و مورد توجه بسیاری قرار گرفته است به طوری که صنعت پدیکور در سال 2000 به طرز چشمگیری رشد کرد و در حال حاضر در مقایسه با سایر صنایع نرخ رشد بالایی دارد.

مراقبت از پاها ممکن است به نظر کار مهمی در زندگی روزمره نباشد اما اگر پدیکور به طور منظم انجام شود میتواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. به علت اینکه هنگام انجام پدیکور ساق پا نیز ماساژ داده میشود میتواند گردش خون را افزایش دهد و حرکت مفاصل را بهبود بخشد. ماساژ پا هنگام پدیکور یک روش عالی برای استراحت و جوانسازی است و باعث نرمی و لطافت پوست میشود. همچنین ماساژ پا و استفاده از کرم پا هنگام انجام پدیکور به طور منظم باعث تحریک جریان خون در پاها میشود و میتواند درد‌‌‌‌های ناشی از ایستادن طولانی مدت در طی روز را التیام بخشد. حتی فقط چند دقیقه میتواند مفید باشد و درد پا را تسکین دهد. همچنین اگر پدیکور با دقت انجام شود لایه‌‌‌‌های عمیق پوست را از سلول‌‌‌‌های مرده پاک میکند و باعث کاهش قارچ و سایر عفونت ها میشود. پدیکور انواع مختلفی دارد که بعضی از رایج ترین آنها شامل: پدیکور کلاسیک یا معمولی، شانگهای، فرانسوی، اسپا، ورزشی، بستنی، خشک، مارگریتا، پارافین و … است.

بهترین سالن زیبایی در شیراز

مراحل انجام پدیکور

روش‌‌‌‌های گوناگـونی برای انجام پدیکور وجود دارد اما به طور کلی پدیکور از سه مرحله تشکیل شده است که در ذیل به شرح هر یک می‌پردازیم:

 

خیساندن و اسکراب پاها
1. ابتدا با استفاده از لاک پاک کن، لاک ناخن را پاک کنید.
2. یک ظرف را از آب گرم پر کنید و پاها را به مدت 5 تا 7 دقیقه در آب گرم بخیسانید تا رطوبت کافی به دست آورند و نرم شوند. آب گرم به تمیز شدن پاها و از بین رفتن سلول‌‌‌‌های مرده کمک میکند.
3. برای تمیز کردن پا میتوانید از صابون، مایع دستشویی، نمک اپسوم و یا آنتی باکتریال استفاده کنید. همین طور در این مرحله از پدیکور میتوانید از 5 قطره روغن مانند روغن درخت چای، نعناع یا لیمو نیز استفاده نمایید.
4. پا‌‌‌‌های خود را از آب بیرون بیاورید و با سنگ پومیک اسکراب کنید. سنگ پومیک، سنگ متخلخل و سبکی است که اغلب برای از بین بردن سلول‌‌‌‌های مردهی پوست و پینه ها هنگام پدیکور استفاده میشود. همچنین میتوانید از یک سوهان کف پا نیز استفاده کنید. بیشتر سوهان‌‌‌‌های پا دارای 2 ضلع درشت و ریز هستند که بخش درشت برای شل شدن پوست مرده و بخش ریز برای صاف شدن کف پا استفاده میشود.
5. اسکراب را به پاها بمالید و پاها را با هر دو دست به صورت دورانی ماساژ دهید تا لایه برداری شوند.
بسیاری از اسکراب‌‌‌‌های پدیکور دارای ذرات پومیک طبیعی هستند که پوست خشک یا زبر باقی مانده را از بین میبرند.
6. بعد از اینکه اسکراب را روی پا‌‌‌‌های خود ماساژ دادید، پا‌‌‌‌های خود را مجددا درون آب گرم قرار دهید. سپس اسکراب را با مایع دستشویی بشویید وقتی اسکراب کاملا از بین رفت، پا‌‌‌‌های خود را با حوله خشک کنید و دستان خود را با آب و صابون بشویید.

 

رسیدگی و پرداخت ناخن ها
1. ابتدا ناخن ها را کوتاه کرده و مرتب کنید سپس با سوهان و پولیش شکل دلخواه را ایجاد نمایید.
2. نرم کننده ی کوتیکول (پوست خشک اطراف ناخن) را به پایه ی هر ناخن بمالید. سپس هر انگشت را با روغن نرم کننده ی کوتیکول ماساژ دهید تا جذب شود و به همه ی نقاط برسد.
3.کوتیکول نرم شده را با استفاده از ابزار پدیکور به عقب فشار دهید. برای این کار کافی است انت‌‌‌‌های خمیده ی ابزار پدیکور را با زاویه 45 درجه بر روی ناخن قرار دهید و کوتیکول را به آرامی به عقب برانید. با کمی نیرو کوتیکول ها به راحتی به عقب حرکت میکنند.
4. اگر میخواهید از پوست‌‌‌‌های مرده و آویزان اطراف ناخن خود خلاص شوید بعد از عقب راندن کوتیکول ها از قیچی مینیاتوری مخصوص پدیکور برای بریدن پوست مردهی کوتیکول استفاده کنید. از لبه ی بیرونی کوتیکول شروع کنید و تمام پوست مرده را بردارید. اگر میخواهید ناخن‌‌‌‌های درشت تری داشته باشید میتوانید کمی عقب تر نیز بروید.
5. از کرم و لوسیون برای آب رسانی و مرطوب کردن پاها استفاده نمایید.

 

آرایش ناخن

آرایش ناخن آخرین مرحلهی پدیکور است که بسته به سلیقه ی افراد متفاوت است اما نکته ی حائز اهمیت، استفاده از جداکننده‌‌‌‌های پلاستیکی یا فومی بین انگشتان پا هنگام لاک زدن و همچنین استفاده از براق کننده برای ماندگاری بیشتر لاک بر روی ناخن است.

 

کوکتل پدیکور چیست؟

کوکتل پدیکور یا بمب حمام، توپ‌‌‌‌های شگفت انگیز جوشان هستند که به ظرف آب پدیکور اضافه میشوند. کوکتل پدیکور همانند قرص جوشان عمل میکند و با جوشیدن، ترکیبات موجود در آن را آزاد و بوی خوشی متصاعد میشود که این رایحه ی دلپذیر میتواند یک پدیکور معمولی را به تجربه ای شگفت انگیز تبدیل نماید و روند پدیکور را دلپذیر تر سازد. کوکتل‌‌‌‌های پدیکور خواص درمانی دارند و اغلب پر از مواد مرطوب کننده و مغذی برای پوست هستند که به جوانسازی و لطافت پوست کمک میکنند همچنین پوست را تمیز و ضدعفونی مینمایند.
کوکتل‌‌‌‌های پدیکور از انواع روغن ها (روغن بادام، روغن نارگیل و…) و عصاره ها تشکیل شده اند. ماده ی اصلی آنها جوش شیرین است که خاصیت میکروب زدایی دارد و هنگامی که با سیتریک اسید موجود در کوکتل ترکیب میشود باعث جوشیدن کوکتل میشود. نشاسته و مواد معدنی موجود در کوکتل پدیکور باعث نرمی و لطافت پوست میشوند و پوست را نرم و ابریشمی میکنند همچنین میتوانند سموم پا و بدن را از بین ببرند.
کوکتل‌‌‌‌های پدیکور عموما کروی هستند اما در اشکال مختلف به صورت قلبی شکل، قرص و… یافت میشوند. طیف گسترد‌‌‌‌های از کوکتل‌‌‌‌های پدیکور در رنگ ها، طرح ها، رایحه ها، شکل ها و اندازه‌‌‌‌های مختلف به صورت آماده و بسته بندی شده در بازار موجود است اما در خانه و به صورت دست ساز نیز میتوان آنها را تهیه و هنگام پدیکور مورد استفاده قرار داد.
کوکتل‌‌‌‌های پدیکور گیاهی هستند و برخلاف سایر محصولات آرایشی و بهداشتی معمولا طبیعی و عاری از هرگونه ماده ی تحریک کننده ی پوست هستند.
هر چند کوکتل‌‌‌‌های پدیکور مزایای زیادی دارند اما به نظر میرسد بسیاری از مردم از این کوکتل ها به خاطر مزایای آروماتراپی (رایحه درمانی) آن استفاده میکنند. به عنوان مثال استفاده از این کوکتل ها هنگام صبح میتواند پوست خسته را از خواب بیدار کند و با رایحه‌‌‌‌های آرامش بخش، فرد را برای رویارویی با چالش‌‌‌‌های روز آماده کند. همچنین استفاده از گلبرگ‌‌‌‌های گل و سایر مواد افزودنی شناور حین انجام پدیکور میتوانند به ایجاد فضایی لوکس و تقویت روحیه کمک کنند.

 

 

اسکراب پدیکور چیست؟

اسکراب یک لایه بردار است که پوست را از سلول‌‌‌‌های مرده، خشک و پینه ها پاک مینماید و استفاده از آن در حین انجام پدیکور، پوست پا را نرم تر، سالم تر و درخشنده تر خواهد کرد. ماساژ پا با اسکراب، خستگی و درد پا را تسکین میدهد، پوست خشک پاها را از بین میبرد و باعث آرامش کل بدن میشود. اسکراب پا میتواند به عنوان بخشی از مراقبت روزانه، هفتگی یا حتی ماهانه ی پوست هنگام پدیکور انجام گیرد و ما را از مزایای درمانی آن بهره مند سازد.

در اینجا به تعدادی از مزایای اسکراب پدیکور اشاره خواهیم کرد:

از بین رفتن و بهبود پینه ها
استفاده از اسکراب پا حداقل هفت‌‌‌‌های دو بار به همراه پدیکور به نرم شدن پوست و صاف شدن هرگونه پینه ی پا کمک میکند. پینه ها میتوانند به دلیل پوشیدن کفش پاشنه بلند، قرار گرفتن پاها در کفش به مدت طولانی، فعالیت‌‌‌‌های ورزشی روزانه و موارد دیگر ناشی شوند.

اگر به طور صحیح از پا مراقبت نشود، این پینه‌‌‌‌های معمولی میتوانند بسیار سخت و حتی باعث درد در ناحیه ی پا شوند. با شستن مرتب پا‌‌‌‌های خود میتوانید از رشد پینه ها جلوگیری و پا‌‌‌‌های خود را نرم و صاف نگه دارید.
نرم و صاف شدن پوست
استفاده از اسکراب هنگام پدیکور کردن فقط از رشد پینه جلوگیری نمیکند بلکه با نرم و صاف کردن پوست، مانع ترک خوردن پا در هوای خشک میشود. همچنین استفاده ی مرتب از کرم مرطوب کننده میتواند کمک کننده باشد و باعث نرمی و لطافت بیشتر پاها و مانع ترک خوردن آنها شود.
تسکین درد پا
همانطور که میدانید راه رفتن یا ایستادن به مدت طولانی باعث ایجاد درد و ناراحتی در پا میشود و مراقبت صحیح از پا میتواند از بسیاری از انواع درد‌‌‌‌های پا جلوگیری نماید. همانطور که در بالا ذکر شد، پینه ها میتوانند باعث ایجاد ناراحتی قابل توجهی در پا شوند، بنابراین جلوگیری از رشد پینه ها به وسیله ی اسکراب پدیکور میتواند مانع ایجاد درد و موجب تسکین آن شود. علاوه بر این مرطوب کردن منظم پوست پا از بروز درد و ناراحتی جلوگیری به عمل می‌آورد.

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید