مرکز تخصصی صافی و احیای مو در گرگان

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت

پروتئین یکی از اصلی ترین مواد در بافت مو است. وجود این ماده در سلامت و زیبایی موها نقش فراوانی دارد. کمبود پروتئین مو باعث می شود تا ظاهر موها زبر و خشن بشود. چنین موهایی دچار موخوره، ریزش و انواع مشکلات است. برای درمان موهایی که دچار فقر پروتئین شده اند راه ساده ای وجود دارد با پروتئین تراپی مو می توان عملیات احیای مو را تا حد قابل قبولی انجام داد.

کراتین همان پروتئین موجود در رشته های مو است که به حالت طبیعی در موی همه افراد وجود دارد. همه دستکاری هایی که بر روی موها انجام می شود می تواند منجر به تخریب بافت پروتئین مو بشود. هر بار که موها با حرارت داغ اتوی مو و سشوار ، حالت داده می شود لایه کوتیکون در معرض تخریب قرار می گیرد.

رنگ کردن مو و استفاده از مواد دکلره نیز همین مشکل را به همراه دارد. خانم هایی که به طور مکرر از رنگ موهای روشن تر از موی طبیعی استفاده می کنند، می دانند که میزان آسیب مواد دکلره به چه میزان است. با رنگ کردن مداوم موها، بافت کراتین مو شروع به تجزیه شدن می کند و موها به حالت زبر و وز کرده در می آیند. چنین موهایی خشک و شکننده هستند.

پروتئین تراپی مو چیست؟

پروتئین درمانی مو

سالن تخصصی رنگمو در کرج

با رعایت رژیم غذایی غنی می توان از کاهش پروتئین بدن جلوگیری کرد. در این صورت بافت کراتین مو نیز تقویت خواهد شد. افرادی که مواد پروتئینی مصرف نمی کنند به شدت دچار ریزش مو و تخریب کراتین مو می شوند. در چنین مواقعی موها نازک شده و شادابی و سلامت خود را از دست می دهد. پروتئین تراپی مو نوعی درمان برای بازسازی کراتین مو است. این شیوه با استفاده از محصولات شیمیایی در مراکز زیبایی انجام می شود. هدف از پروتئین درمانی اینست که موهای آسیب دیده و پوست سر دوباره کیفیت قبل را به دست بیاورد.

فواید پروتئین درمانی مو

با استفاده از پروتئین درمانی می توان موها را نرم و خوش حالت کرد. موهایی که دمیج شده و دچار خشکی و اسیب زیادی هستند پس از عملیات احیا و ترمیم مو با پروتئین، صاف و براق می شوند. در برخی مرکز زیبایی این شیوه به کراتین درمانی و نانو کراتین مو نیز معروف شده که در واقه اشاره به همان پروتئین تراپی و ترمیم کراتین مو دارد.

برخی از فواید پروتئین درمانی مو اینها هستند:

  • تقویت ریشه مو
  • نرم کنندگی ساقه مو
  • مرطوب کنندگی مو
  • ترمیم موهای آسیب دیده
  • حجم دادن به موها
  • ضخیم شدن رشته های مو
  • رشد مو و افزایش بلندی مو
  • صاف و درخشان شدن موها

 

پروتئین درمانی مو

چه زمان موها به پروتئین تراپی نیاز دارد؟

موها تحت تثایر عوامل محیطی خشک و دمیج می شوند. این روند به مرور اتفاق می افتد. در حقیقت آسیب دیدن موها پدیده ای نیست که یک شبه پیش آمده باشد. برای مثال با یکبار استفاده از شامپوی نامناسب یا استفاده از سشوار و اتوی مو، مشکلی پیش نمی آید. افرادی که با مشکل مو روبرو هستند معمولا یک یا چند عادت اشتباه را بارها تکرار کرده اند تا جایی که حتی متوجه دمیج بودن موها نیز نمی شوند. اگر این نشانه ها را دارید هر چه سریع تر برای ترمیم موهای آسیب دیده به یک مرکز تخصصی مو مراجعه کنید:

رنگ کردن موها

افرادی که موها را به طور مرتب رنگ می کنند بدون تردید به درمان های جانبی برای ترمیم موها نیاز دارند. موهای رنگ شده در معرض ۀآسیب بیشتری هستند. به احتمال زیاد این موها دچار فقر پروتئین هستند و نیاز به درمان دارند. برای محافظت از موهای رنگ شده و دکلره شده حتما رشته های مو را تحت درمان تخصصی با پروتئین قرار دهید. به این ترتیب موها محکم و قوی باقی می مانند.

از بین رفتن قابلیت ارتجاعی موی سر

موها به طور طبیعی خاصیت کشسانی و ارتجاعی زیادی دارند. به خصوص وقتی در حمام موها خیس می شوند حالت ارتجاعی موها بیشتر هم می شود. به همین دلیل توصیه شده تا موهای خیس را شانه نزنید زیرا امکان آسیب به موها وجود دارد.

در بسیاری از موارد به علت مشکلاتی که برای مو به وجود می آید موها قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهند. در این صورت پس از کشیده شدن موها، رشته های مو به حالت قبل بر نمی گردند و به همان وضعیت باقی می مانند. در این صورت تا وضعیت بدتر نشده موها را پروتئین تراپی کنید.

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید