مرکز تخصصی رنگمو در همدان

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت

تفاوت آمبره،سامبره و بالیاژ مو

امروزه تکنینک های جدیدی در رنگ کردن مو وجود دارد و دیگر یکدست رنگ کردن مو روی بورس نیست. ایجاد سایه در رنگ مو خیلی در زیبایی رنگ مو تاثیر دارد. برای ایجاد کردن سایه، تکنیک های مختلفی وجود دارد. هر آرایشگر ممکن است تکنیک رنگ کردن مو منحصر بفرد خودش را داشته باشد. حتماً نام های آمبره، سامبره و بالیاژ را در آرایشگاه شنیده اید. فرق بین آنها واقعا چیست؟ در اینجا سعی می کنیم بطور ساده تفاوت آمبره،سامبره و بالیاژ مو را توضیح دهیم.

سالن تخصصی فیبروز ابرو در همدان

آمبره :

از محبوب ترین متد های رنگ که طرفداران بسیاری دارد رنگ مو آمبره است. دکلره کردن موها در رنگ مو آمبره یکی از اصلی ترین مراحل است. آمبره لغت فرانسوی به معنی سایه است. تکنیک آمبره روی موهای تیره قابل انجام است و باعث میشود که سایه و رنگ بهتر دیده شوند. در این تکنیک با بلند شدن مو نیاز به تجدید سایه ها نیست چون در ساقه مو رنگ روشن استفاده شده است. تکنیک آمبره یعنی از زنگ تیره به سمت روشن. در رنگ آمبره از رنگ روشن روی ساقه مو به سمت نوک موها استفاده می شود. بطوریکه نوک موها کاملاً و یکدست روشن است. مرز بین رنگ تیره و روشن نیز مشخص می باشد.

بالیاژ :

بالیاژ در واقع تکنیک رنگ کردن موها بصورت آزادانه و با دست است. بالیاژ یک لغت فرانسوی می باشد و حالت پیشرفته روش سنتی یعنی فویل می باشد. بدین معنی که در این روش از فویل استفاده نمی شود. آرایشگران فرانسوی این روش را در دهه 60 ابداع کردند. مزیت این مدل رنگ نسبت به دیگر روش ها این است که تغییری با رشد مو و بیرون زدن ریشه ها در ظاهر شما ایجاد نمی شود و نیازی به ریشه گیری نیست. از تکنیک بالیاژ می توان برای آمبره و سامبره نیز استفاده نمود.

سامبره مو :

سامبره کمی جدیدتر از روش آمبره مو است. ترکیبی از روش آمبره و بالیاژ است. به طوری که برخی آن را آمبره بالیاژ می نامند. در این روش همچون روش آمبره رنگ تیره از ریشه ها شروع می شود. هر چه به ساقه می رسیم. رنگ مو روشن تر می شود. با این تفاوت که این تغییر روشنایی ملایم تر صورت می پذیرد. در ضمن در تکنیک سامبره مو قسمت های دلخواه مو انتخاب می شود. پس الگوی منظم آمبره را ندارد.

خلاصه بخواهیم فرق آمبره و سامبره را بگوییم اینکه سامبره نرم تر از آمبره است.و از کمترین کنتراست بین رنگ تیره و روشن استفاده می شود و رنگ روشن بیشتر روی قسمت برجستگی های مو دیده می شود.

نکاتی در ارتباط با آمبره، سامبره و بالیاژ

  •  اگر چه آمبره و سامبره شامل روش هایی می شوند که نگهداری کمتری می خواهند و نیازی به خرید رنگ مو به طور مدوام ندارند. اما در کل رنگ ریشهٔ شما زمان تجدید رنگ را نشان می دهد. اگر شما دارای ریشه موی سفید رنگ یا خاکستری رنگ هستید. حتماً به طور مرتب نیار به ریشه گیری دارید.
  •  خانم هایی که از دکلره کردن کل مو هراس دارند، با اطمینان خاطر می توانند از این تکنیک استفاده نمایند.
  •  آمبره و سامبره از ترکیب 3 رنگ یا بیشتر تشکیل می گردد.
  •  زیبایی آمبره و سامبره به همخوانی رنگهای ترکیبی بستگی دارد.
  •  در تکنیک آمبره و سامبره شما می توانید همزمان چندین رنگ مختلف از سرد و گرم را روی موهای خود بگذارید.
  •  این رنگ مو برای خانم هایی که می خواهند تغییری در نیمهٔ دوم مو ایجاد کنند، مناسب است.
ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید