روش صحیح اصلاح صورت

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت

بهترین روش اصلاح موهای صورت

بهترین روش اصلاح موهای صورت

بهترین روش اصلاح موهای صورت: اصلاح موهای صورت یکی از دغدغه های آقایان و خانم ها می باشد که اگر به درستی انجام شود زیبایی پوست را دوچندان می کند.

روش های مختلفی برای اصلاح مو صورت وجود دارد. برخی از این روش ها قدیمی و بعضی جدیدتر هستند که هر کس باید با توجه به نوع پوست خود و میزان هزینه ای که می خواهد بکند، یکی را انتخاب کند.

در این مقاله روش های اصلاح موهای صورت برای انواع پوست ارائه شده است تا شما بتوانید از میان گزینه های موجود بهترین روش اصلاح موهای صورت را انتخاب کنید.

اگر روش صحیح از بین بردن موهای زائد صورت خود را پیدا کنید، می ‌توانید به راحتی از شر آنها خلاص شوید. برخی روش های گفته شده در این مقاله برای اصلاح مو صورت نیاز به مهارت و تخصص خاصی ندارد و می توانید به راحتی در خانه صورت خود را اصلاح کنید.

 

بهترین روش اصلاح موهای زائد صورت

تیغ برای اصلاح صورت

استفاده از تیغ برای اصلاح موهای صورت آقایان و هم خانم ها بسیار پرکاربرد و رایج است. شاید فکر کنید بعد از تیغ زدن صورت موها کلفت، پرپشت تر و با سرعت زیادتری رشد می ‌کنند؟

این فکر کاملا غلط است. مو بعد از شیو کردن با تیغ بیشتر و ضخیم تر نمی شوند و هم چنین روی سرعت رشد نیز تاثیر ندارد. به دلیل اینکه در اصلاح مو با تیغ ، موها سطحی بریده می‌ شوند و یک ته مانده ضخیم از آن در پوست باقی می‌ ماند، به همین دلیل احساس زبری و ضخیم ‌تر بودن بیشتر می ‌شود اما در حقیقت موها فقط تیزتر شدند.

اگر تیغ برای اصلاح صورت خود استفاده می کنید بهتر است درون حمام این کار را انجام دهید چون بخار داغ باعث نرم شدن موهای زائد و پوست صورت می ‌شود، در نتیجه موها راحت تر و سریع تر کنده می شوند و التهاب پوست کمتر خواهد بود.

قبل از اصلاح صورت با تیغ پوست را خوب کف مالی کنید تا نرم تر شود و از جوش زدن و بریده شدن پوست توسط تیغ هم جلوگیری شود.

بعد از اصلاح صورت با تیغ ، از کرم آبرسان استفاده کنید. اگر پوست صورت تان جوش زیاد دارد، بهتر است صورت تان را شیو نکنید. اصلاح صورت با وجود جوش و زخم باز ممکن است موجب عفونت شود.

این کار باعث به وجود آمدن زخم، التهاب، عفونت و موهای زیر پوستی می شود. همیشه قبل از هر بار استفاده، تیغ ژیلت خود را تمیز و استریل کنید.

می توانید برای چند دقیقه تیغ را در یک الکل قرار دهید تا آلودگی ها و میکروب های داخل تیغ از بین بروند.

بهترین روش اصلاح موهای صورت

اصلاح صورت با موچین

از ابزار موچین نمی توان برای اصلاح تمام صورت استفاده کرد چون هم وقتگیر است و هم باید درد زیادی را تحمل کنید. اما برای تمیز کردن ابروها، موهای زائد زیر ابرو، بین دو ابر، پشت لب و زیر چانه یک انتخاب عالی است.

بهترین روش اصلاح موهای صورت

اصلاح صورت با وکس

یکی دیگر از روش ‌های اصلاح صورت ، وکس یا موم گرم است. روش کار به این صورت است که موم را با کاردک یا وسیله ای شبیه چوب بستنی روی پوست صورت مالیده و بعد از چند ثانیه با کمک تکه های پارچه ای از روی پوست جدا کنید.

در این روش به دلیل استفاده از مواد خاص روی سطح پوست، می تواند باعث ایجاد آسیب و التهاب شود.

اگر اصلاح صورت با وکس به طرز صحیح انجام نشود، فولیکول مو به طور کامل از ریشه خارج نمی ‌شود و به همین دلیل موجب التهاب و تحریک پوست اطراف می ‌شود. اگر فولیکول باقی مانده زیر پوست به دام بیفتد، باعث رشد موی زیرپوستی می‌ شود.

در روش وکس موهای زائد باسرعت از ریشه کنده می ‌شوند، برخلاف تیغ که موها فقط از سطح پوست جدا می شوند. به همین دلیل تفاوت زمان رویش موها در وکس نسبت به تیغ دیرتر است و مدت زمان بیشتری طول می کشد تا موها مجدد رویش کنند.

بهترین روش اصلاح موهای صورت

اصلاح صورت با بند

بند انداختن موهای صورت یکی از رایج ترین و بهترین روش اصلاح موهای صورت زنان می باشد. این روش کمی تخصصی‌ تر است و افراد بیشتر درون آرایشگاه ها از این روش برای اصلاح صورت استفاده می کنند. اما به هر حال بعضی افراد سعی می کنند با تمرین این روش را بیاموزند و بند انداختن صورت در خانه را انجام دهند.

در این روش نخ با ترفندهایی روی پوست صورت حرکت می ‌کند و با به دام انداختن موهای زائد صورت بین نخ، موها از ریشه کنده می ‌شوند.

اگر بلد نیستید از بند برای اصلاح موهای صورت استفاده کنید، به آرایشگاه بروید و یا فایل های آموزشی نحوه بند انداختن در خانه را دانلود کنید و انقدر ببینید و تمرین کنید تا یاد بگیرید.

در این روش ابتدا موی پیشانی را که درد کمتری دارد اصلاح کنید و بعد سراغ قسمت های دیگر صورت بروید. وقتی یک طرف صورت را اصلاح کردید طرف دیگر را شروع کنید.

اگر موهای صورت تان ضخیم و زیاد است، برای جلوگیری از التهاب پوستی و جوش زدن بهتر است قبل از اصلاح با نخ از محلول و کرم های ضد جوش استفاده کنید.

می توانید تکه یخی را داخل نایلون فریزر قرار دهید و یخ را به صورت دایره ای روی پوست حرکت دهید. اگر موهای صورت تان نازک ولی زیاد است اصلاح با بند مناسب است.

البته می توان یکبار صورت را بند انداخت و دفعه بعد تیغ زد و دفعه بعد دوباره بند انداخت. می توان یک در میان از بند کمک گرفت.

در بازار بنداندازهای برقی وجود دارند که کار را خیلی راحت تر کرده اند. اصلاح صورت با بندانداز برقی به شما کمک می کند بدون آموزش خاصی و به آسانی در خانه صورت خود را اصلاح کنید.

بهترین روش اصلاح موهای صورت

اصلاح صورت با کرم موبر

کرم موبر برای اصلاح صورت یک روش بسیار راحت است. در گذشته کرم های موبر بوی نامطبوعی داشتند اما امروزه مدل های جدید تولید شده بدون بو هستند.

ابتدا مقداری از کرم را روی قسمت کوچکی از پوست صورت یا بدن امتحان کنید اگر حساسیت نشان نداد و دچار التهاب، قرمزی و خارش نشد روی تمام صورت بمالید.

روش اصلاح صورت با کرم موبر به این نحو است که کرم را روی پوست صورت بمالید و بعد از چند دقیقه (تقریباً 10 دقیقه) کرم را از روی پوست صورت پاک کنید.

حواستان باشد که مدت طولانی کرم روی پوست نماند چرا که موجب آسیب و سوزش پوست می ‌شود. کرم موبر دارای موادی مانند کلسیم، تیوگلیکولات و پتاسیم تیوگلیکولات است که پیوندهای دی سولفید کراتین را می ‌شکند و در نتیجه ریشه مو را ضعیف و مو کنده می‌ شود.

اصلاح صورت با کرم موبر

صمغ عربی برای اصلاح صورت

صمغ عربی ، موم آدامسی و یا موم سرد به تازگی برای اصلاح موهای زائد بدن از جمله صورت روی کار آمده اند. صمغ یک ماده چسبناک است و با مواد دیگر از جمله روغن آووکادو، روغن آرگان، روغن تخم ریحان، روغن جوجوبا، وازلین و مواد دیگر ترکیب می شود.

حذف موهای زائد بدن با موم سرد به دلیل دارا بودن قدرت چسبندگی بالا این امکان را می دهد که به دست شما نچسبد و موهای زائد بدن را بطور کامل از ریشه جدا کند.

در از بین بردن موهای بدن و صورت با صمغ عربی موها خیلی دیرتر و نازک از قبل رشد می کنند. روش کار به این صورت است که مقداری از موم سرد را برداشته و روی پوست قرار دهید بعد از 5 ثانیه محکم آن را از روی پوست بکشید. به همین راحتی می توانید موهای خود را با صمغ اصلاح کنید.

صمغ غربی برای اصلاح صورت

دستگاه اپیلاتور برای صورت

استفاده از دستگاه اپیلیدی نیز یک روش اصلاح موهای صورت زنان به شمار می رود. اپیلاتورها عموماً داررای دو سر هستند. سر شیو آن که همچون تیغ موها را سطحی جدا می کنند و سر دیگر آن شبیه موچین است که موها را از ریشه جدا می کند.

فقط با این تفاوت که در آن واحد چندین موچین با هم عمل می کنند. دستگاه اپیلیدی برای از بین بردن موهای زائد تمام بدن از جمله صورت کاربرد دارد.

هزینه استفاده از اپیلاتور در مقایسه با روش هایی مثل وکس و یا موم کمتر است. چون شما یکبار دستگاه را می خرید اما برای مدت طولانی از آن استفاده می کنید

همچنین در هر ساعتی از شبانه روز که بخواهید می توانید به راحتی از دستگاه استفاده و موهای زائد خود را اصلاح کنید. اصلاح پوست با اپیلیدی موجب می شود کم کم به مرور زمان سرعت رشد مو کمتر شود و موهای تان نرم و نازک تر در می آیند.

دستگاه اپیلاتور برای صورت

لیزر موهای صورت

لیزر مو صورت یک روش دائمی برای خلاص شدن از شر موهای زائد است. لیزر طول موج خاصی از نور است که توسط فولیکول مو جذب می ‌شود، بعد نور در فولیکول مو به گرما تبدیل شده و فولیکول مو را از بین می ‌برد.

لیزر برای موهای ضخیم کاربرد دارد و برای افرادی که موهای نازک و کرکی دارند مناسب  نیست. البته هزینه از بین بردن موهای زائد با لیزر زیاد است و مخصوصا اینکه فرد مجبور است بیش از یک جلسه به درمان برای از بین بردن موهای زائد بپردازد.

بهترین روش اصلاح موهای صورت

الکترولیز برای موهای زائد صورت

علاوه بر لیزر صورت یکی دیگر از روش‌ های دائمی رفع موهای زائد الکترولیز است. این روش به این صورت است که از حرارت متمرکز برای از بین بردن فولیکول موهای زائد استفاده می‌ کنند و هر بار یک فولیکول مو را تخریب می ‌کند تا دیگر رشد نکند.

این روش برای کسانی که موهای نازک و پرز مانند دارند مناسب است چون لیزر روی موهای نازک جواب نمی دهد.

تفاوت روش از بین بردن موهای زائد با لیزر و الکترولیز این است که لیزر می ‌تواند در یک لحظه سطح بیشتری را پوشش دهد در صورتی که الکترولیز تنها روی یک فولیکول کار می کند.

بنابراین در هر جلسه لیزر بخش بزرگتری از موهای زائد صورت را از بین می برد. در حقیقت این دو روش مثل وکس و موچین عمل می کنند که موچین در هر لحظه تنها یک مو و وکس تعداد زیادی از موهای زائد را از ریشه جدا می کند.

اصلاح صورت با کرم موبر

ماشین اصلاح برقی

ماشین اصلاح صورت می تواند به عنوان بهترین روش اصلاح موهای صورت مردان باشد چرا که نسبت به تیغ برتری دارد.

موقع اصلاح صورت با ماشین ریش تراش به مرطوب و نرم کردن پوست نیازی نیست و پوست ایمنی بیشتری دارد و دچار زخم و خراشیدگی نمی ‌شود.

به هر حال برای اصلاح صورت با ماشین کرم و لوسیون ‌های مختلفی قبل و بعد از اصلاح وجود دارد، اما در واقع اصلاح صورت با ماشین احتیاجی به لوسیون، خیس و لیز کردن سطح پوست ندارد.

ماشین ریش تراش شامل مجموعه‌ ای از تیغه ‌های چرخشی و نوسانی هستند که پشت یک تراشه آهنی قرار دارند. این تراشه مثل یک مانع عمل می کند و اجازه نمی دهد تیغه ها به صورت مستقیم با پوست در تماس باشند و به پوست آسیب بزنند.

بهترین روش اصلاح موهای صورت

وقتی دستگاه روی پوست صورت قرار می ‌گیرد، با حرکت تیغه ‌ها موهایی که از سوراخ ‌های تراشه بیرون آمدند، کوتاه می‌ شوند. تیغه‌ های دایره ای حرکت دورانی و تیغه ‌های نوسانی حرکت به سمت بالا و پایین دارند.

به عنوان کلام آخر باید عرض کنم انتخاب بهترین روش اصلاح موهای صورت به خودتان بستگی دارد. ما در این مقاله مجموعه ای روش های اصلاح صورت را توضیح دادیم.

حال انتخاب با شماست که باتوجه به نوع پوست خود و هزینه ای که میخواهید بکنید کدام روش را برگزینید.

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید