درمان التهاب پوست

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت

۴ راهکار برای کاهش التهاب پوست

سرخی پوست, التهابات و جوش های کوچک مشکلات پوستی آزادهنده ای هستند که خوشبختانه قابل محو شدن هستند

شناخت دلایل بروز این مشکل و توجه به راه‌های درمان کمک خواهد کرد که پوستی لطیف و زیبا داشته باشید.

ژنتیک، قرار گرفتن در معرض خورشید، باد، سرما و آلودگی‌ها، حرکات شدید اعمال شده روی صورت هنگام شست‌وشو یا استفاده از کرم‌ها، لوازم آرایشی، استفاده از آب خیلی سرد یا خیلی گرم، استفاده از محصولات آرایشی و درمانی که مناسب پوست نیستند از دلایلی است که موجب سرخی پوست می‌شود.

● محصولات مناسب و موافق پوست

لکه‌های سرخ کوچک پوست در صورتی که مورد توجه و درمان قرار نگیرند، کم‌کم گسترش پیدا می‌کنند.

هنگام صبح به منظور جلوگیری از عوارض باد یا سرما و یا آلودگی هوا استفاده از کرم هیدراته مرطوب‌کننده توصیه می‌شود.

کرم را می‌بایست براساس نوع پوست انتخاب کرد و بنابر نوع فصل از کرم‌های حاوی مواد محافظ در مقابل اشعه خورشید و یا خود کرم ضدآفتاب استفاده شود. کرم‌های مرطوب‌کننده‌ای وجود دارند که حاوی رنگ گیاهی سبز هستند و می‌توانند تا ۳۰ درصد قرمزی پوست را بپوشانند.

استفاده از کرم تقویت‌کننده و ترمیم‌کننده پوست هنگام شب توصیه می‌شود.

از آنجا که روند پیر شدن پوست در سنین مختلف متفاوت است انتخاب کرم در هر دوره سنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کرم باید بسیار ملایم و با آرامش روی پوست مالیده شود. محکم و با عجله کرم زدن خود باعث بروز مشکل می‌شود. برای آنکه کرم به خوبی اثرگذار باشد بایستی ۳۰ دقیقه قبل از خواب آن را روی پوست مالید.

● درجه حرارت آب

درجه حرارت آب بسیار مهم است. آبی که برای شست‌وشو استفاده می‌شود باید ۳۲ تا ۳۴ درجه سانتیگراد باشد. این درجه حرارت باعث عدم خشکی پوست شده، از انقباض و اتساع بی‌درد پوست جلوگیری می‌کند و عروق خونی کوچک را تحریک نمی‌کند.

استفاده از پاک‌کننده‌های ژله مانند هنگام پاک کردن پوست از آلودگی‌ها یا مواد آرایش اهمیت دارد.

مقداری از ژل را با انگشت روی پوست گذاشته و به آرامی پخش کنید سپس با پنبه آرایش پاک‌کن و یا دستمال کاغذی نرم مواد را از روی صورت بدون ایجاد فشار پاک کنید.

به کمک اسپری کوچکی آب را روی پوست اسپری کرده با انگشت آن را روی پوست پخش کرده تا باقیمانده ژل پاک‌کننده را در خود حل کند سپس به کمک پنبه‌ای صورت را کاملاً پاک کنید. لوازم آرایشی را پس از مرطوب کردن پوست باید استفاده کرد.

● لوازم آرایشی مناسب

برای زنانی که دارای پوست حساس با لکه‌های سرخ هستند و به لوازم آرایشی عادت ندارند بایستی از کرم‌پودر مایع در مناطقی مثل گونه‌ها استفاده شود.

در مورد قرمزی‌های شدیدتر و سایر نقص‌های پوست مانند لکه‌های رنگی باید از کرم رنگدانه‌ای بدون عطر و نگهدارنده استفاده کرد. آن را به کمک تکه ابری مخصوص با وارد کردن ضربه‌های بسیار ملایم و کوچک روی صورت قرار داده سپس باید به سمت خارج صورت پخش شود.

این نوع کرم‌ها دارای ۴۰ تا ۴۵ درصد رنگدانه هستند و بدون استفاده زیاد از محصول لکه‌ها را به‌خوبی می‌پوشانند.

اگر سرخی و لکه‌های صورت از بین نرفت چاره آن استفاده از اصلاح‌کننده‌های سبزرنگ است. پس از آن برای یکدست شدن پوست می‌توان از کرم‌پودر مایع استفاده کرد.

این عمل را می‌توان در مورد لکه‌های رنگی، گودی زیر چشم، چین‌های خنده یا پیشانی انجام داد.

جهت تازه و شاداب‌تر نشان دادن پوست در پایان کار از اسپری هیدراته استفاده شود.

● پنهان کردن جوش‌ها

در مورد جوش‌ها مانند لکه‌های قرمز ابتدا بایستی علت اصلی را یافته در درمان آن چاره اندیشید و از گرما و سرمای شدید، باد و یا انجام حرکات شدید و خشن روی پوست جلوگیری کرد. همواره باید به یاد داشت پوست بسیار حساس و ظریف بوده و در نگهداری از آن بایستی دقت کرد و تمام اعمال روی صورت باید به آرامی و با ملایمت صورت گیرد.

در مورد آکنه‌ها معمولاً از ماسک مسکن التهابات باید استفاده شود. در مورد جوش‌های ریز صورت می‌توان از قلم پاک‌کننده و خشک‌کننده جوش استفاده کرد.

● پوست سالم

توجه به بهداشت عمومی یعنی محیط، موادغذایی، هوا، دوری از مواد شیمیایی یا هر آنچه توسط مواد شیمیایی ساخته شده است و … مهم‌ترین دلایل داشتن پوست سالم است. چند مورد ضروری دیگر نیز عبارتند از:

ـ داشتن خواب کافی

ـ مصرف موادغذایی سالم و غنی از ویتامین‌ها و نمک‌های معدنی مانند میوه‌جات و سبزیجات.

ـ محافظت پوست از نور خورشید. به کمک کرم‌های محافظ از ضررهای نور مستقیم پیشگیری کرده و در عین حال از ویتامین دی برای استحکام استخوان‌ها و شادابی روحی و روانی حاصل‌ از نور خورشید استفاده کرد.

ـ هنگام شست‌وشو از شیرهای شست‌وشو و یا لوسیون‌ها استفاده شود. صابون و آب ممکن است باعث خشک شدن و کشیدگی در پوست شود.

– هنگامی که مناطق قرمز به‌طور ناگهانی گرم می‌شوند و باعث بزرگ‌تر نشان دادن ناحیه قرمز می‌شوند بایستی از اسپری کوچک آب ترمال (Thermal) آب گرم معدنی که حاوی مواد معدنی و الیگوالمان‌هاست، استفاده کرد.

– از موادغذایی ادویه‌دار و محصولات ضدآب که به سختی از روی پوست پاک می‌شوند، پرهیز کرد.

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید