حقایقی در مورد منافذ پوست شما

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت

منافذ بدجنست پوست!!!!

چربی اضافی روی پوست ، سلولهای مرده پوست ، خاک و باکتریها می توانند منافذ را مسدود کرده و باعث بزرگتر شدن آنها شوند. درست است که مراقبت از صورت شما بسیار مهم است ، اما گاهی اوقات بیش از اندازه حساس می شوید و حساسیت بیش از اندازه برای مراقبت از پوست درست خوب نیست.

 

بعضی وقتها عادتهای روزانه ما بیشتر از عوامل بیرونی به سلامت پوست آسیب می رساند.

ما دراینجا به شما خواهیم گفت که چه عادتهایی باعث آسیب رساندن بیشتر به پوست می شود.

 

1. استفاده مکرر از کاغذ خشک کن روی پوست

منافذ پوست , بستن منافذ پوست , منافذ پوست صورت 

درست است که استفاده از این کاغذ ها باعث میشود که چربی روی پوست برداشته شود ، ولی استفاده بیش از اندازه بعث آسیب زدن به پوست می شود چون برای محافظت از پوست یک لایه چربی روی پوست باید  وجود داشته باشد .زمانیکه این چربی ها از روی پوست برداشته شود پوست مجبور می شود چربی بیشتری تولید کند که باعث میشود منافذ پوست مسدود شده و  این منفذ ها بزرگتر شوند.

 

2. خارج کردن جوش های سر سیاه یا سر سفید با فشار زیاد

منافذ پوست , بستن منافذ پوست , منافذ پوست صورت 

درست است که با این کار ممکن است شما رضایت بیشتری داشته باشید ،ولی اگر این کار به راحتی انجام شود. روی پوست شما باکتری وجود دارد که وقتی یک جوش هنوز نرسیده است و شما به اجبار آنرا تخلیه میکنید این کار باعث میشود روی پوست زخمی ایجاد شود و باکتریها از طریق زخم وارد پوست شده که این کار اوضاع را بدتر می کند. هم باعث سوزش پوست و هم ایجاد زخمهای بزرگ می شود.

 

3. لایه برداری بیش از حد

منافذ پوست , بستن منافذ پوست , منافذ پوست صورتلایه برداری به از بین بردن کثیفی ، سلولهای مرده پوست و روغنهای اضافی که می توانند منافذ شما را مسدود کنند کمک می کند. این عمل ساده  خوب  است و می تواند منافذ شما را کوچکتر نشان دهد . اگرچه ، شما فقط باید این کار را 1-2 بار در هفته انجام دهید. بیش از حد لایه برداری می تواند به پوست خشک و منافذ باز منجر شود ، که بدون داشتن لایه طبیعی روغن ، گرد و غبار اطراف محیط خود را جذب می کند. این امر منافذ شما را بزرگتر می کند.

همچنین شستن صورت بیش از 2 بار در روز باعث از بین رفتن چربی طبیعی روی پوست خواهد شد. این پوست به گرد و غبار خارج حساس است و می تواند منجر به التهاب و آکنه شود.

4- پوست شما خشک باشد

منافذ پوست , بستن منافذ پوست , منافذ پوست صورتخشکی پوست منجر به ایجاد چین و چروک می شود و باعث پیرتر شدن شما می شود. همچنین ، خشکی پوست باعث صاف شدن منافذ و بزرگتر شدن آنها می شود. بنابراین ، نه تنها برای منافذ شما مضر است ، بلکه باعث می شود پیرتر به نظر برسید! خوشبختانه ، جلوگیری از آن آسان است ، برای نوع پوست خود از شوینده و مرطوب کننده مناسب استفاده کنید .

 

5- استفاده از محصولات مسدود کننده منافذ

منافذ پوست , بستن منافذ پوست , منافذ پوست صورتبرخی از محصولات رایجی وجود دارند که برای پوست استفاده میشوند ، اما نباید از آنها استفاده کنید. کره کاکائو ، روغن نارگیل و کرم لانولین دارای خاصیت انسداد منافذ هستند. ممکن است اینها برای مرطوب نگه داشتن پوست شما مفید باشند ، اما می توانند باعث ایجاد لکه های پوستی شده و منافذ پوست را مسدود کنند. بهتر است کرم صورت مناسبی پیدا کنید و به جای آن از این روغن ها روی بدن استفاده کنید.

6. بارها و بارها آرایش خود را تجدید کنید

منافذ پوست , بستن منافذ پوست , منافذ پوست صورت 

خستگی در طول روز ممکن است چهره خسته به نظر بیاید . تازه کردن آرایش تا اندازه ای اشکال ندارد ، اما نباید این کار را زیاد انجام داد . پوست شما چربی تولید می کند و با تجدید کردن آرایش پوست باعث می شود روی پوست چربی زیاد و گرد و غبار بنشیند که سبب چروک پوست و آکنه می شود.

 

7. خوردن مواد غذایی مضر

منافذ پوست , بستن منافذ پوست , منافذ پوست صورت

محصولات لبنی ، الکل و غذاهایی که سرشار از قند تصفیه شده هستند ، تند و یا سرخ شده هستند ، برای پوست شما مضر هستند. آنها می توانند باعث ایجاد التهاب در بدن شما شده و منجر آکنه شوند. آکنه باعث ضعیف شدن غدد چربی و بازکننده فولیکول مو می شود که منافذ پوست بزرگتر می شود. بنابراین ، یک برنامه رژیم غذایی مناسب همیشه گزینه ای عالی برای مراقبت از وضعیت پوست شما است.

 

8- عدم استفاده از محافظت در برابر آفتاب

منافذ پوست , بستن منافذ پوست , منافذ پوست صورت 

قرار گرفتن در معرض آفتاب از بسیاری جهات برای پوست شما مضر است. پوست را ضخیم می کند ، کلاژن ، الاستین و آب روی پوست را از بین می برد و منجر به کوچک شدن بافت می شود و منافذ پوست بزرگتر می شوند.

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید