باورهای غلط راجب کاشت ناخن!

خدمات زیبایی فن باز
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

طراحی سایت
باور های غلط درباره کاشت ناخن

باورهای غلط درباره کاشت ناخن

 

کاشت ناخن، ناخن‌های طبیعی را خراب نمی‌کند؛ بلکه مراقبت نکردن از ناخن‌های کاشته شده باعث خراب شدن ناخن‌های طبیعی می‌شود. مراقبت صحیح از ناخن‌های کاشته شده و یک ناخن‌کارِ کاربلد، باعث می‌شود که ناخن‌‌های شما در حین و بعد از خدمات سالم بمانند.

کاشت ناخن فقط روی سطح ناخن طبیعی شما اعمال می‌شود. این محصولات به ناخن یا پوست طبیعی نفوذ نمی‌کنند و یا بر هلال ناخن که در آن ناخن طبیعی ایجاد می‌شود، تأثیر نمی‌گذارد. از آنجا که به طور مداوم هر سه تا شش ماه یک ناخن کاملاً جدید در انگشتان شما حال رشد است، امکان ایجاد آسیب دائمی توسط ناخن‌های مصنوعی و کاشته شده وجود ندارد.

این یک تصور غلط رایج است که ناخن‌های مصنوعی به ناخن‌های طبیعی صدمه می‌زنند یا آن‌ها را می‌خورند. این حقیقت را می‌توان با خیساندن قسمتی از ناخن طبیعی در مونومر مورد استفاده در ناخن‌های مصنوعی، ثابت کرد. همین کار را می توان با هر یک از محصولات مورد استفاده برای هر نوع کاشت ناخن و خدمات ناخن انجام داد. هیچکدام به ناخن طبیعی آسیب نمی‌رسانند، از جمله پرایمرهای مورد استفاده برای چسبندگی بهتر.

پرایمرهای مبتنی بر اسید متاکریلیک ناخن‌های طبیعی را فاسد نمی‌کنند اما ممکن است در صورتی که به پوست برخورد کنند، احساس سوزش خفیف ایجاد کنند. در صورتی که ناخن‎کار شما، فقط یک لایه نازک و خشک از پرایمر را برای چسبندگی روی ناخن استفاده کند، با این تکنیک، سوزش پوست معمولاً از بین می‌رود.

آسیب موقتی که ممکن است برخی افراد دیده یا تجربه کرده باشند معمولاً نتیجه یکی از موارد زیر است:

– اینکه اجازه دهید ناخن‌های کاشته شده بر اثر رشد ناخن‌های طبیعی از جای اصلی خود خارج شوند.

– اینکه بین هر بار سوهان کشیدن، فاصله زیادی بیفتد.

– کشیدن، ور رفتن، گرفتن ناخن و جویدن ناخن‌های کاشته شده.

– بیش از حد سوهان کشیدن.

– هنگامی که خوتان یا ناخن‌کارتان در حالی که سعی در صاف کردن لبه ناخن در پشت ناخن کاشته شده دارید، ناخواسته روی ناخن طبیعی را سوهان می‌کشید؛ زیرا ناخن طبیعی رشد کرده و کاشت ناخن در جای خود قرار ندارد.

فقط باید بافت کوتیکول مرده که به صفحه ناخن وصل شده است، از ناخن طبیعی جدا شود و خود صفحه ناخن را به آرامی بکشید تا درخشش را از بین ببرد. برای تقویت چسبندگی کاشت ناخن لازم نیست با سطح ناخن طبیعی خشن برخورد کنید!

همه این رفتارها برای کاشت ناخن را در طی مراحل قرار دادن و سوهان کشیدن به خطر می‌اندازند و باعث بلند شدن و شکستن می‌شوند که می‌تواند ناخن طبیعی را خشن، نازک و حساس کند.

ناخن‌های مصنوعی

 

شایعه:

ناخن‌های مصنوعی و کاشته شده برای سلامتی شما خطرناک هستند

به دلیل داشتن بوی قوی، گرد و غبار و به دلیل سموم موجود در آن‌ها که وارد جریان خون شما می‌شوند.

حقیقت:

عطر و بو؛ بسیاری معتقدند که مواد شیمیایی موجود در عطر و بوی این ناخن‎ها باید خطرناک باشند. این کاملاً اشتباه است! اگر این بو به نظر شما بد می‌آید، صرفاً بدان معنی است که مغز شما این بو را دوست ندارد. این بدان معنا نیست که مواد شیمیایی سمی یا خطرناک هستند.

گرد و غبار؛ مشتری‌ها خیلی کم و به میزان حداقلی در معرض گرد و غبار ناشی از سوهان کشیدن ناخن‌ها قرار می‌گیرند. این ناخن‌کار شماست که مکرراً در خطر قرار گرفتن در معرض گرد و غبار ناخن است. اما هر کسی، چه یک مشتری نگران و چه افراد حرفه‌ای و ناخن‌کاران که در معرض گرد و غبار هستند، باید اقدامات احتیاطی لازم مانند استفاده از ماسک و فیلتر را انجام دهد، مهم نیست که منبع گرد و غبار چه باشد.

سموم؛ محصولات ناخن مصنوعی در طی سه دقیقه پلیمریزه و سخت می‌شوند. این مسئله، این شانس را از بین می‌برد که این مواد به زیر تقریباً 100 لایه ناخن طبیعی نفوذ کنند.

ناخن‌های اکریلیکی از سال 1952 وجود دارند. با این که ممکن است مهارت بسیار زیادی برای کار با آن‌ها لازم باشد، این نوع ناخن‌ها، ناخن‌های مصنوعی مورد علاقه ناخن‌کاران در سراسر جهان هستند و از آن‌ها در مسابقات کاشت ناخن، در عکاسی و برای مشتریان خود استفاده می‌کنند زیرا ناخن‌های اکریلیکی محدودیتی ندارند و هیچ کدام از انواع دیگر ناخن‌ها در موارد زیر با آن‌ها برابری نمی‌کنند:

– مقاومت و دوام.

– خدمات ترمیمی و اصلاحی ناخن برای مشتریانی که به خدمات تخصصی نیاز دارند.

–  سفارشی کردن ناخن‌های مانیکور فرانسوی.

–  ایجاد طرح‌های شگفت انگیز و زیبا روی ناخن‌ها.

شایعه: ژلیش برای ناخن‌های شما بهتر است.

حقیقت:

مواد اصلی مورد استفاده در ساختن هر یک از این مواد (ژل‌هایUV ، ترکیب مایع/ پودر و ژل‌های بدون درخشش) بسیار نزدیک به هم هستند. در واقع، همه آن‌ها از همان خانواده شیمیایی اکریلیک‌ها آمده اند. مردم نمی‌دانند که تمام مواد کاشت ناخن مصنوعی مبتنی بر مواد تشکیل دهنده خانواده اکریلیک است.

برخی ادعا می‌کنند که محصولات تقویت کننده ژل UV نسبت به سیستم‌های مایع/ پودر یا مواد مبتنی بر رزین، برای ناخن طبیعی «بهتر» یا «ایمن تر» هستند. این ادعا کاملاً نادرست است! در حقیقت، می‌توان ادعا كرد كه چون از بین بردن ژلUV  دشوارتر است، استفاده از آن هم آسیب‌رسان است. اما به یاد داشته باشید، وقتی کاشت ناخن شما توسط یک ناخن‌کار متخصص آموزش دیده انجام شود، هیچ نوع محصول تقویت کننده ناخن مصنوعی برای ناخن طبیعی ایمن تر از سایرین نیست و این محصولات از لحاظ ایمن و سالم بودن، با هم تفاوتی ندارند. و همچنین صحیح نیست که برخی محصولات تقویتی، «طبیعی» یا از نظر شیمیایی «ارگانیک» هستند. این‌ها صرفاً ادعاهای جعلی بازاریابی هستند.

کاشت ناخن دکتر چک

شایعه: پوشانده بودن ناخن‌ها باعث ضعف آن‌ها خواهد شد

بنابراین باید ناخن‌های مصنوعی خود را گاه به گاه بردارید تا به ناخن‌های طبیعی استراحت و اجازه تنفس داده شود.

حقیقت:

ناخن‌ها نفس نمی‌کشند. صفحه ناخن شما از تقریباً 100 لایه سلول کراتین مرده ساخته شده است. اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز ناخن‌های شما توسط خون منتقل شده و از طریق رگ‌های خونی زیادی در دست و انگشتان شما به هلال ناخن در زیر کوتیکول، جایی که کراتین (پروتئین) برای ایجاد ناخن تولید می‌شود، می‌رسد. بدن شما به طور مداوم در حال رشد ناخن جدید است، بنابراین هر 3-6 ماه یکبار ناخن طبیعی شما کاملاً تعویض می‌شود. پس لازم نیست اجازه دهید ناخن شما با برداشتن ناخن‌های مصنوعی، استراحت کند یا نفس بکشد. استفاده از مواد کاشت ناخن برای هر چند ماه یا چند سال که بخواهید، بی خطر است.

شایعه: هنگام بارداری نمی‌توانید کاشت ناخن انجام دهید.

حقیقت:

هیچ دلیلی وجود ندارد که کاشت ناخن یا ترمیم آن، در دوران بارداری مضر باشد. محصولات ناخن مصنوعی طی سه دقیقه پلیمریزه شده و سخت می‌شوند. این امر احتمال نفوذ این مواد به ناخن طبیعی را از بین می‌برد.

شایعه: ناخن‌های مصنوعی باعث ایجاد عفونت‌های قارچی می‌شوند.

حقیقت:

عفونت‌های قارچی ناشی از باکتری‌هایی هستند که از سطحی که لمس می‌شوند برداشته می‌شوند و ممکن است با یا بدون ناخن‌های کاشته شده ایجاد شوند.

با استفاده از روش‌های مناسب شست‌وشوی دست و ضدعفونی به راحتی از این عفونت ها جلوگیری می‌شود.

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید